מוזיאון ישראל מחפש מנכ"ל

בינואר 2017, בתום תקופה של 20 שנה כמנכ"ל המוזיאון, עתיד ג'יימס סניידר לשמש בתפקיד חדש: נשיא לפעילות הבינלאומית עבור מוזיאון ישראל. מועצת המנהלים של המוזיאון מחפשת לו מחליף

החל מינואר 2017, בתום תקופה של 20 שנה כמנכ"ל המוזיאון, עתיד ג'יימס סניידר לשמש בתפקיד חדש: נשיא לפעילות הבינלאומית עבור מוזיאון ישראל. מועצת המנהלים של המוזיאון, בראשותו של עו"ד יצחק מולכו, החלה בהליך חיפוש לבחירת מנכ"ל חדש למוזיאון. ההליך יסתיים לפני תום תקופת כהונתו של סניידר בתפקיד זה.

סניידר, שיחל בתפקידו החדש כנשיא לפעילות הבינלאומית מטעם ארגוני הידידים של המוזיאון בינואר 2017, יוביל את פיתוח המשאבים הכספיים העומדים לרשות המוזיאון באמצעות אגודות הידידים הרבות שלו בארה"ב וברחבי העולם. הללו היו הבסיס לפיתוחו של המוזיאון, תכניו, אוספיו ומתקניו. סניידר ימשיך לעסוק גם בקידום יחסי המוזיאון עם מוסדות אחרים בעולם וילווה את תהליך הקליטה של המנכ"ל הנכנס ככל שיידרש.

ב-23.2.16 מינתה מועצת המנהלים של המוזיאון ועדת חיפוש למציאת מחליף לסניידר, שיוכר כמנכ"ל בדימוס (אמריטוס) של המוזיאון.

סניידר מונה למנכ"ל מוזיאון ישראל בשנת 1997. לפי המוזיאון, בתקופה זו הוכפל מספר המבקרים בו מממוצע של כ-400 אלף איש ליותר מ-800 אלף. הקרנות הצמיתות שעומדות לרשותו צמחו פי חמישה, לכ-200 מיליון דולר. בתקופתו של סניידר אף התרחש פיתוחו הפיזי והארכיטקטוני המקיף של המוזיאון, שנפתח מחדש בשנת 2010. בעקבות הפרויקט, שעלותו כ-100 מיליון דולר, אוחדו האגפים השונים של המוזיאון בשטח כולל של 80 דונם ושטח התצוגה הוכפל בגלריות ששטחן 20 אלף מ"ר, זאת תוך צמצום של 30% במספר המוצגים.

במהלך כהונתו של סניידר נוספו לאוספי המוזיאון כ-55 אלף מוצגים חדשים, בכלל זה עבודות אמנות בודדות ואוספי אמנות שלמים; פעילות זו הגיעה לשיאה בשנת 2015, שנת היובל להקמת המוזיאון, אשר בה לבדה נוספו למוזיאון 20 אוספים חשובים וכ-500 עבודות אמנות. בין האוספים והיצירות הבולטים: אוסף רנה ורוברט בלפר לזכוכית עתיקה ועתיקות יווניות-רומיות ואוסף מתקופת הברונזה האירופית של משפחת דמירג'אן; המשנה תורה לרמב"ם (1457), שנרכש במשותף על-ידי מוזיאון ישראל ומוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו-יורק; יצירתו של ניקולס פוסן, "חורבן בית-המקדש בירושלים" (1625); עבודתו של רמברנדט, "פטרוס בבית-האסורים" (1631); אוסף ארטורו שוורץ לדאדא וסוריאליזם; עבודתו של ג'קסון פולוק, "קומפוזיציה אופקית" (1949); אוסף הריאט ונואל לוין לצילום ועבודתו של גרהרד ריכטר "ציור מופשט" (1997). ובתחום האמנות העכשווית הוזמנו יצירות של אולאפור אליאסון, אניש קאפור, ודאג ומייק סטארן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *