יניב שפירא נכנס לתפקיד האוצר הראשי של המשכן לאמנות ישראלית בקיבוץ עין חרוד

האוצר יניב שפירא נכנס לתפקיד האוצר הראשי של המשכן לאמנות ישראלית בקיבוץ עין חרוד. תערוכת הפתיחה שאצר שפירא, שתיפתח בסוף החודש, נקראת ״אופק חדש לאופקים חדשים״, ומציגה עבודות של חברי קבוצת אופקים חדשים לצד עבודות של אמנים ישראלים בני זמננו המתכתבים או מושפעים מיצירתם של קודמיהם. שפירא, יליד 1967, הוא בוגר תואר ראשון בתולדות האמנות […]

האוצר יניב שפירא נכנס לתפקיד האוצר הראשי של המשכן לאמנות ישראלית בקיבוץ עין חרוד. תערוכת הפתיחה שאצר שפירא, שתיפתח בסוף החודש, נקראת ״אופק חדש לאופקים חדשים״, ומציגה עבודות של חברי קבוצת אופקים חדשים לצד עבודות של אמנים ישראלים בני זמננו המתכתבים או מושפעים מיצירתם של קודמיהם.

שפירא, יליד 1967, הוא בוגר תואר ראשון בתולדות האמנות ובמחשבת ישראל ותואר שני בתולדות האמנות, שניהם מאוניברסיטת ת״א. עבודת המאסטר שלו עסקה בעבודות מוקדמות של האמן היהודי-אמריקאי אדולף גוטליב, ונכתבה בהנחיית פרופ' מרדכי עומר. שפירא סיים בהצטיינות לימודי מוזיאולוגיה בגלריה האוניברסיטאית, ובימים אלה הוא מסיים את עבודת הדוקטורט שלו, העוסקת בייצוגי נוף ומקום בציור הישראלי בשנות השמונים. הוא נמנה על צוות המשכן לאמנות בעין חרוד משנת 1995, ובשנים 2009-2004 שימש כאוצר גלריית הקיבוץ בת״א. בין התערוכות שאצר בעבר: "מוזיאון מאיר אגסי: חלל מנטלי, מטאפורי, ממשי", (הגלריה האוניברסיטאית, אוניברסיטת תל-אביב, 2003); "אלימה: רטרוספקטיבה" (מוזיאון תל אביב, 2009); דוד וקשטיין ציור: 2014-1975" (משכן לאמנות, עין חרוד, 2014).

שפירא מחליף את האוצרת הוותיקה גליה בר-אור, שניהלה את המשכן מאז שנות ה-80 ופורשת כעת לגמלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *