מוזיאון ישראל רכש 55 יצירות צילום ישראלי מהאספן שלום שפילמן

מוזיאון ישראל הודיע על רכישת 55 יצירות מאוסף הצילום של האספן שלום שפילמן. חלק מהעבודות יוצגו לקהל הרחב בחודש מאי הקרוב במסגרת התערוכה "חדש באוסף הצילום". בהודעת המוזיאון נכתב כי ״העבודות נרכשו מהאספן שלום שפילמן ובתמיכתם המסורה של כמה מידידי המוזיאון בעולם המלווים בשנים האחרונות את פעילותה של המחלקה לצילום במוזיאון. מר שפילמן החליט באחרונה […]

מוזיאון ישראל הודיע על רכישת 55 יצירות מאוסף הצילום של האספן שלום שפילמן. חלק מהעבודות יוצגו לקהל הרחב בחודש מאי הקרוב במסגרת התערוכה "חדש באוסף הצילום". בהודעת המוזיאון נכתב כי ״העבודות נרכשו מהאספן שלום שפילמן ובתמיכתם המסורה של כמה מידידי המוזיאון בעולם המלווים בשנים האחרונות את פעילותה של המחלקה לצילום במוזיאון. מר שפילמן החליט באחרונה להסב את כלל פעילותו לתמיכה בפרויקטים של מחקר וחינוך בתחום הצילום בארץ והרכישה האחרונה כוללת גם תרומה ממנו״.

ברשימת היצירות יש עבודות של מיכה ברעם, חיים לוסקי, מיכל היימן, דגנית ברסט, יוסי ברגר, רמי מימון, עילית אזולאי, דור גז, יהודית סספורטס, רונה יפמן, אסף שחם ועוד.

עילית אזולאי - Staircase, 2011

עילית אזולאי – Staircase, 2011

ד"ר נעם גל, ראש המחלקה לצילום במוזיאון ישראל, מסר בהודעה כי "צילום ישראלי עכשווי מכה גלים בזירת האמנות הבינלאומית, ורבות מן העבודות שרכשנו שייכות למגמה זו ממש. את העבודות בחרנו בקפידה באופן שירחיב את חלקו של הצילום הישראלי באוספי המוזיאון ויציע לנו מגוון נקודות מגע עם קהלים שונים בארץ ובעולם".

שלום שפילמן זכה בשנת 2013 לאות עמית כבוד מטעם מוזיאון ישראל על תמיכתו בפעילות המחלקה לצילום. בשנת 2010 העמיד מר שפילמן לרשות המחלקה קרן למימון פרס בינלאומי בצילום, המוענק אחת לשנתיים וזכו בו עד כה האמנית הישראלית מיכל היימן, חוקר הצילום ג'ון ג'ייקוב והאמנית האמריקאית ליסה אופנהיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *