גיליון חדש לכתב העת ״איגוד העניינים״

גיליון שלישי של כתב העת של איגוד האמנים הפלסטיים ״איגוד העניינים״ מוקדש לנושא "המוסד", ועוסק במיפוי ובבדיקה של היחסים הנרקמים בין קהילת האמנים למוסדות האמנות והתרבות. הגיליון דן באפשרויות של האמנים לפעול לקראת שינוי בתנאים הסביבתיים – הפוליטיים והחברתיים, למשל באמצעות הקמת מסגרות חלופיות למוסדות האמנות והתרבות או בפעולה מתוך המוסדות. מאמרו של בועז לוין "מתווה לביקורת […]

גיליון שלישי של כתב העת של איגוד האמנים הפלסטיים ״איגוד העניינים״ מוקדש לנושא "המוסד", ועוסק במיפוי ובבדיקה של היחסים הנרקמים בין קהילת האמנים למוסדות האמנות והתרבות. הגיליון דן באפשרויות של האמנים לפעול לקראת שינוי בתנאים הסביבתיים – הפוליטיים והחברתיים, למשל באמצעות הקמת מסגרות חלופיות למוסדות האמנות והתרבות או בפעולה מתוך המוסדות.

מאמרו של בועז לוין "מתווה לביקורת מוסדות בעידן הרשתות המבוזרות" מציג מקרה בוחן של אתר לתצוגת אמנות המונה כמיליון משתמשים ייחודיים: "ללא נדל"ן או נוכחות בירידי האמנות, ללא כותבים ידועים או שיתופי פעולה עם בעלי הון, איך הפך האתר Contemporary Art Daily לאחת הבמות המשפיעות בעולם האמנות?".

בכתבתה "סיבוב גלריות בנעלי בית" מתרשמת רעות ברנע מגלריות ומחללי התצוגה בשכונת מגוריה הדרומית בתל אביב המדגימים מודלים שונים של פעולה בשדה האמנות המקומי.

במאמר "אם-אף-איי נו אם-אף-איי" מדווחת הדס קידר על שני מקרים שבהם סטודנטים לתואר שני באמנות התעמתו עם מוסד לימודיהם: מחזור שלם של סטודנטים שפרשו מהלימודים באוניברסיטת "רוסקי" בארה"ב על רקע שינוי בתנאי הלימודים וסטודנטים ב"תוכנית לתואר שני באמנויות" בבצלאל שהשביתו את הלימודים על רקע התפטרות ראש התוכנית הקודם והפגיעה בתכנית הלימודים.

חותם את הגיליון תמלול הדיון על "המוסד", שהתקיים בהשתתפות לאה אביר, יונתן אמיר, ירון אתר, מאשה זוסמן, גליה יהב ודניאל לנדאו. הדיון אפשר שיח בין מבקרים, אוצרים ואמנים על סוגיות של כתיבה על אמנות ועל יחסי העבודה בין שחקנים שונים בשדה האמנות.

״איגוד עניינים״ הוא רבעון מקצועי מטעם האיגוד המקצועי לאמנים פלסטיים בישראל. כתב העת מציב את האמן במרכזו ומתבונן על המתרחש בשדה האמנות מנקודת מבטו. כתב העת הוא במה ניסיונית לכתיבה מחקרית והגותית של אמנים וחוקרים בתחום האמנות והתרבות עבור קהילת האמנים הפלסטיים המקצועיים בישראל. כל גיליון של כתב העת מוקדש לנושא-על ומופיעים בו כתבות ודימויים במנעד רחב של התייחסויות.

עורכת כתב העת: הדס קידר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *