שרון תובל מונה לאוצר ומנהל אוסף האמנות של רשת מלונות ישרוטל

האוצר שרון תובל, שמנהל מזה שנתיים את החממה לאמנות דיגיטלית שבירקון 19 (מלון רויאל ביץ' תל אביב), מונה לאוצר ומנהל אוסף האמנות של חברת מלונות ישרוטל. בהודעה על המינוי נכתב כי הוא נעשה כ״חלק ממהלך של מיסוד והרחבת אוסף האמנות של החברה, המובילה במשך שנים את הפעילות התרבותית ואמנותית בתחום המלונאות ותרבות הפנאי בארץ. תובל, […]

האוצר שרון תובל, שמנהל מזה שנתיים את החממה לאמנות דיגיטלית שבירקון 19 (מלון רויאל ביץ' תל אביב), מונה לאוצר ומנהל אוסף האמנות של חברת מלונות ישרוטל.

בהודעה על המינוי נכתב כי הוא נעשה כ״חלק ממהלך של מיסוד והרחבת אוסף האמנות של החברה, המובילה במשך שנים את הפעילות התרבותית ואמנותית בתחום המלונאות ותרבות הפנאי בארץ.

תובל, אשר סיים את לימודי התואר השני בתיאוריה ומדיניות של האמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ועורך המגזין המקוון 'עכשווית', פועל בימים אלו להקמת חממת אמנות נוספת באחוזת הבריאות והספא יערות הכרמל,  ובמקביל מרכיב אוסף נוסף, אשר יוצג כתערוכות קבע, במלון החדש הצפוי להיפתח על ידי ישרוטל במושבה הגרמנית בירושלים בסוף שנת 2016. שני בתי המלון הינם מקבוצת מלונות היוקרה של ישרוטל.

בהודעה כתב תובל כי "חשיבותו של אוסף ישרוטל הוא ביכולתו לגשר בין אמנות עכשווית 'גבוהה' לבין הקהל המתארח במלונות. המפגש בין הקהל ליצירות, מחוץ לכותלי הגלריה או המוזיאון , הינו מפגש מעורר השראה ומודעות, המאפשר חיבור בלתי אמצעי, וככזה הוא מיצר פלטפורמה לחשיפה ושיווק עבור אמנים ישראלים. אוסף ישרוטל יציג אמנות עכשווית ישראלית, ויציע תפיסה אמנותית מאתגרת שאני שמח מאד להוביל. המהלך של רשת ישרוטל הינו חשוב ויוצא דופן. זו הפעם הראשונה בישראל, שרשת מלונות מחליטה לבסס פעילות אמנותית כחלק מ"האני מאמין" השיווקי שלה".

שרון תובל. צילום: גיא יחיאלי

שרון תובל. צילום: גיא יחיאלי

״יצירות האמנות באוסף ישרוטל, מציגות עשייה המתפרסת על פני העשור האחרון. האוסף מורכב מצילום עכשווי, ציור מופשט, פיסול, קרמיקה, זכוכית, אוסף תחריטים  ועוד. היצירות הנבחרות הן פרי עבודתם של בוגרים צעירים מבטיחים של האקדמיה לאמנות בצלאל, לצד  פרי יצירתם של מיטב האמנים בישראל: סיגלית לנדאו, צדוק בן דוד, אסף בן צבי, מיכה אולמן, הילה לולו לין, חן שיש ועוד״.

שרון תובל שוקד בימים אלו על כתיבת תזה הבוחנת השפעתן של הטכנולוגיות החדשות על תהליכי אוצרות. עם התערוכות אותן אצר תובל נמנות: 'מעברים', בבית 'הנסן' בירושלים, בהנחיה אקדמית של יגאל צלמונה וד"ר ברוך בליך; תערוכות יחיד לאדם שר, דביר כהן קידר, ליאת אלבלינג, אורלי הומל ואורי לוין במוזיאון חיפה; פרויקטים ניסיוניים בין אמסטרדם, וינה, לונדון ותל אביב; לצד תערוכות מחקר כמו 'הפואטיקה של הצילום', שהוצגה במרכז פרס לשלום, ארמון פורצ'יה בווינה וגלריה שירין שבלב טהרן.

3 תגובות על שרון תובל מונה לאוצר ומנהל אוסף האמנות של רשת מלונות ישרוטל

    מזל׳׳ט. האם זה אומר שהמייל השבועי של שרון תובל יפסק?
    אני עדיין מנסה להבין כיצד כתובת המייל שלי הגיעה לשם.
    לא שאכפת לי שתמשיך. רק תוהה. תודה.

    חשוב לציין שבמקביל ל"חממה" של שרון תובל במלון רויאל ביץ', פועלת בירקון 19 גם הגלריה של המדרשה שפעילותה עצמאית ואינה קשורה לפעילותו של תובל.

    בהצלחה רבה.עשייה מבורכת בהנגשת האומנות וחשיפת אומנים במרחב החוץ מוזיאלי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *