רב ערב 29.8.2015

שיח גלריה של אבנר שר | קול קורא מעלמא | "מערבולת", ליסה גרוס | "קירות בהפרעה, החורבה | פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת

הרשמה לניוזלטר

אבנר שר, "כינים", טכניקה מעורבת על שעם מוצמד לעץ, 2015

שיח גלריה במסגרת התערוכה "סימני דרך" של אבנר שר
בית-האמנים, תל-אביב

שישי, 28.8.15, ב-11:00
משתתפים: אוצר התערוכה, אריה ברקוביץ, אוצרת וחוקרת האמנות ד"ר סמדר שפי והאמן
הכניסה חופשית
"המרחב שיוצר אבנר שר ביצירתו חובק זמנים ותרבויות, והוא מעין שפה שניתן לתארה כאספרנטו חזותי. העבודות המרובדות חובקות דימויים של הבעות ורגשות, של גוף ובית, וכל אלה מועברים בשפה היולית, ההופכת אותם לנהירים לאנשים באשר הם. רבדים נוספים, מוצפנים יותר, נוגעים להיותו של שר יוצר בישראל, בלב אזור שבעבר נודע כסהר הפורה, ערש התרבות, מקום שאינו חדל להוות זירת מפגש והתנגשות בין תרבויות המזרח והמערב.
שר עובד בשעם, הוא קליפתו החיצונית של עץ אלון השעם (cork oak), המקולפת מן הגזע בדרך כלל אחת לתשע שנים. העצים, הסובלים טראומה חוזרת ונשנית, מצויים למעשה בתהליך מתמיד של שיקום ושל צמיחה. הבחירה בשעם היא העדפה אסתטית המתייחסת למהות החומר כבעל היסטוריה ובעיקר כבעל יכולת התחדשות" (מתוך מאמר של סמדר שפי לקטלוג התערוכה).

*מסכת "ברכות", פרק ט, דף סב, א.

קול קורא מעלמא: "תורה היא וללמוד אני צריך"*
עלמא מציעה שתי תוכניות לימוד בשנת הלימודים תשע"ו

תוכנית העמיתים – שיח על תרבות בשנת לימודים חינם
התוכנית מיועדת לאמנים יוצרים, פעילים חברתיים, אנשי תרבות ורוח, בוגרי תואר ראשון או תעודה מקבילה. בואו להרחיב ולהעמיק את היכרותכם עם מקורות התרבות העברית לרבדיה ועם אוצרות התרבות היהודיים.

תוכנית ההסבה להוראה בשיתוף סמינר הקיבוצים
תוכנית ייחודית להכשרת אקדמאים להוראה בתחומי מקרא וספרות לבית-הספר העל-יסודי. חוויית לימוד ייחודית בהוראת התרבות העברית לאנשים הצמאים לדעת, בעלי חזון, הנכונים להוביל שינוי במערכת החינוך.

עלמא, בית לתרבות עברית, רח' שד"ל 6, תל-אביב.

"מערבולת", ליסה גרוס, בית-האמנים, תל-אביב, צילום: עודד לבל

"מערבולת", ליסה גרוס
בית-האמנים, תל-אביב

נעילה: 11.9.15
אוצרת: ד"ר סמדר שפי

המיצב של ליסה גרוס הוא מקום שנע, שנמצא, שמתפרק, שמתלכד, שעוצר את המבט. עשרות מתחלים של דקל כמו מרחפים באוויר, קשורים בחוטים דקיקים לרשת היורדת מהתקרה. מַתְחָל הוא תרמיל קשיח, עצי, העוטף את התפרחת במיני דקלים שונים. תפקיד המתחלים מסתיים לאחר ההאבקה ושלבי ההתפתחות הראשוניים של התמרים. המתחלים הם כסירות זיכרון הנושאות מטען נביטה וצמיחה, התייבשות וקמילה. העבודה מפעילה שרשרת אסוציאציות – ממחולות צעיפים ועד ציפורים או להקת דגים. החלקים האורגניים שמהם עשויה העבודה הם כמשיחות דיו באוויר, מעלים על הדעת קליגרפיה יפנית או אסלאמית, חומר שמנכיח תנועה. גרוס ניסחה היגד פיוטי על מעגלי מציאות, תנועה שאפשר לחשוב עליה כהנכחה של אסוציאציות. המבט משוטט בתוך מעגלי המתחלים בחיפוש אחר מרכז, מקום של שקט. גרוס לא יצרה מקום שכזה, והמבט אינו מוצא מנוח.

בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. שני עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–19:00, שישי, 10:00–13:00, שבת, 11:00–14:00.

מנאל מחמיד, "אבן פינה", 2015, חביות ברזל, קולאז', רישום והדפס על בד ופרספקס, אור, סאונד

"קירות בהפרעה", جدران مضطربة, "Walls, Interrupted"
החורבה, סדנאות אמנים, עיר תחתית חיפה

פתיחה: חמישי, 27.8.15, ב-20:00
אוצרת: רווית הררי
משתתפים: דוד בהר פרחיה, חמודי ג'נאם, ניר דבוראי, הדס וייס, ויק יעקובסון-פריד, ניצן סט, אורית סימן-טוב, מנאל מחמיד, יובל פייגלין

התערוכה מסכמת תקופה של כשנתיים שבהן פעלה קבוצת אמנים חיפאים בסדנאות אמנים החורבה באזור הנמל. נראה כי היצירה במרחבים אדריכליים משתנים, בנוף העירוני הנהרס ונבנה, חילחלה והשפיעה על העבודות, שמתייחסות כל אחת בדרכה להפרעות במרחבים אדריכליים. כמה מהעבודות בוחנות את מערכות היחסים בין חללים אישיים ואינטימיים לבין המרחב הציבורי כזירה שבה פועלים אסטרטגיות ומנגנוני כוח שונים. אחרות מתייחסות למרכיבים אדריכליים במרחב העירוני ולאופן שבו הם משקפים שינויים חברתיים ופוליטיים לאורך השנים. כל העבודות מתאפיינות בהקשר מקומי מובהק ומתייחסות ישירות לעיר חיפה, על המטענים ההיסטוריים והפוליטיים הטמונים בקירות בתיה ובשכונותיה, ועל תהליכי ההתחדשות העירונית המשנים כיום את פניה.

גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רח' הגפן 2, חיפה.

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת, עונת התרבות ירושלים

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת, עונת התרבות ירושלים
30.8.15–4.9.15

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת הוא קריאה ברורה לכל האמונות, הדתות והלאומים לבוא ולחגוג את עצמם בחגיגה חוצת גבולות ואמונות. מתחילים ביום ראשון במעגלי שירה, ומסיימים בשישי בחגיגת סיום ענקית וצבעונית. כרטיסים אחרונים בהחלט באתר הפסטיבל.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *