רכישות חדשות במוזיאון ישראל

מספר יצירות אמנות ישראלית עכשווית נרכשו לאחרונה לאוסף מוזיאון ישראל. בהודעה שפורסמה באתר המוזיאון נכתב כי ״קבוצת הרכישה "כאן עכשיו" לרכישת אמנות ישראלית, שהוקמה על ידי אגודת ידידי מוזיאון ישראל, רכשה השנה 15 יצירות אמנות ישראלית עכשווית, מאת 8 אמנים, בסכום כולל של 850,000 ₪״. היצירות החדשות שנרכשו נוצרו ע״י אבשלום (מימון חלקי), דגנית ברסט, יעקב מישורי, מיכאל […]

מספר יצירות אמנות ישראלית עכשווית נרכשו לאחרונה לאוסף מוזיאון ישראל. בהודעה שפורסמה באתר המוזיאון נכתב כי ״קבוצת הרכישה "כאן עכשיו" לרכישת אמנות ישראלית, שהוקמה על ידי אגודת ידידי מוזיאון ישראל, רכשה השנה 15 יצירות אמנות ישראלית עכשווית, מאת 8 אמנים, בסכום כולל של 850,000 ₪״.
היצירות החדשות שנרכשו נוצרו ע״י אבשלום (מימון חלקי), דגנית ברסט, יעקב מישורי, מיכאל סגן-כהן, קבוצת סלה-מנקה וזויה צ'רקסקי.
במימון נוסף של מספר חברים בקבוצה נרכשו גם יצירותיהם של הילה בן-ארי ורועי קופר.
״סוכת נצח״ של אמני מרכז מעמותה בבית הנסן

״סוכת נצח״ של אמני מרכז מעמותה בבית הנסן

״יצירה מיוחדת שנרכשה היא היצירה "סוכת נצח" של קבוצת סלה-מנקה, קבוצה שחברים בה דייגו רוטמן ולאה מאואס והיא פועלת בבית הנסן בירושלים. האמנים, העוסקים באמנות בעלת ממד מושגי, פוליטי וחברתי, רכשו מבנה ארעי של בדואים משבט הג'האלין שחי במדבר יהודה בדרך שבין ירושלים ליריחו והרכיבו אותו מחדש בחצר בית הנסן. הבית הארעי העשוי חומרים פשוטים ומזדמנים הפך בסוכות תשע"ה לסוכה שהתקיימו בה כינוסים ומפגשים. עתה המבנה – ששימש את הבדואים ואת הבאים למפגשים בסוכות בבית הנסן – יהפוך לחלק מאוסף המוזיאון. הטרנספורמציה שעבר המבנה, ממאהל בדואי לסוכה יהודית, ולבסוף ליצירת אמנות המוצגת במוזיאון, מציפה שאלות הנוגעות לפליטות, לקבלת האחר, לשינוי בייעוד ובמשמעות של אובייקט, ולסוגיית היחסים המורכבים שבין האמנות למציאות עכשווית״.
זויה צ׳רקסקי - שישי בשיכון. שמן על בד, 200/270 ס״מ, 2015 (חלק 1 מדיפטיך)

זויה צ׳רקסקי – שישי בשיכון. שמן על בד, 200/270 ס״מ, 2015 (חלק 1 מדיפטיכון)

״עוד עבודה בולטת היא הדיפטיכון של זויה צ'רקסקי "1991 באוקראינה, שישי בשיכון", 2015 המתארת תמונת מצב עגומה של קייב של היום לעומת המציאות הקשה של שיכון בישראל שחלק מן העולים יוצאי קייב הגיעו אליו. בשנים האחרונות עוסקת זויה צ'רקסקי  בציורים עם גוון חברתי וביקורתי בנושא העלייה מרוסיה של שנות התשעים שאיתה היא הגיעה לארץ כילדה. המציאות העולה משני הציורים משקפת בבוטות ועם הרבה מודעות עצמית והומור את תחושותיה של צ'רקסקי הן על ארץ המוצא שלה הן על הארץ שבה קיוו העולים להגשים את חלומותיהם״.
"קבוצת “כאן עכשיו”, הפועלת כבר 6 שנים במוזיאון, רכשה עד היום 98 עבודות של 56 אמנים, בסכום כולל של מעל 4 מיליון ש״ח״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *