רב ערב 30.6.2015

תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות: "ארמון הבדולח והמקדש הארור" | "אגדה אורבנית” "צילום ממיס גבולות" – הכנס השנתי בפוטותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב "נשפ", אנסמבל ABRA, המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב אירועי אמנות בצומת, Intersections במסגרת פסטיבל קולנוע ירושלים ה-32, סינמטק ירושלים ובית הנסן, מרכז לאמנות ומדיה מעמותה "מנומר", תערוכת יחיד של עפרה אוחנה, גלריה P8, תל-אביב "משמעות, מובן וביצוע בארכיון הצילומי", הרצאה מיוחדת של […]

אלונה רודה, "Safe and Sound (ראשיד)", דימוי מתוך וידיאו HD עם סאונד, 2015. צילום: ולאד מרגוליס

תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות

"ארמון הבדולח והמקדש הארור"

פתיחה: חמישי, 2.7.15, ב-20:00

אמנים: מעיין אליקים, יעל אפרתי, עדן בנט, מיכל בראור, ליז חג'ג', אלישבע לוי, טוני נבוק, יריב ספיבק, אריאל קן, אלונה רודה, תכלת רם. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
התערוכה היא אחד מתוצריו של מודל עבודה נסיוני ובלתי היררכי, ששותפים בו אוצרת ו-11 אמניות ואמנים המתייחסים לתפיסת המרחב העירוני ועיצובו. מה שהתחיל לפני כשלוש שנים כלמידה משותפת וביקורי סטודיו הדדיים, בהתייחס למחשבה על המושג "פיסול דוקומנטרי", הוביל לתערוכה משותפת זו.

שיח גלריה עם האמנית אלונה רודה יתקיים בתערוכה בשבת, 4.7.15, ב-12:00

"אגדה אורבנית"

אמנים: מוריס וינר, דוד טושינסקי, שמואל כץ, חנה לוי, ארתור קולניק, יעקב שטיינהרדט, ישעיהו שיינפלד

לצד התערוכה המרכזית תיפתח בגלריית האוסף התערוכה "אגדה אורבנית", שתציג עבודות מאוסף מוזיאון פתח-תקווה המתייחסות למושג העיר ואנשיה, דרך ייצוגים שנעים בין מציאות לפנטזיה.

פרטים נוספים באתר מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

"צילום ממיס גבולות", כנס שנתי של פוטותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב

"צילום ממיס גבולות" – הכנס השנתי בפוטותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב

בית-הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל, אולם 001
היחידה ללימודי המשך והשתלמויות
רביעי, 15.7.15, בשעות 09:00–15:00

הכנס מתקיים זו השנה החמישית במסגרת התוכנית לפוטותרפיה – צילום ככלי טיפולי, בניהולה האקדמי של ד"ר ענת בוצר. השנה יעסוק הכנס בנושא הגבולות מההיבט התיאורטי, האמנותי, הקליני והפילוסופי. גבולות הם מצרך נחוץ כל עוד הם משרתים מטרות נעלות, צרכים בסיסיים, הגנה והישרדות. לעתים הגבולות חוסמים אותנו, לא רלבנטיים יותר ומעלים ריח רע. הפוטותרפיה יכולה למוסס גבולות אלו: בין עמים, בין האדם לחברו, בין פחדים למאוויים ובמשפחה.

למידע נוסף ולהרשמה לחצו כאן או בטל' 03-6409559 דוא"ל: [email protected]

ABRA. צילום: יאיר מיוחס

"נשפ", אנסמבל ABRA, CCA, המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב

שבת, 4.7.15, 19:00, 21:00

"נשפ" הוא מופע חדש מאת הרכב הפרפורמנס הקולי אברא, ארבעה זמרים-מלחינים הבוחנים את מקומו של הקול בהגדרת הזהות העצמית, בטווח הביטוי שבין דיבור, מוזיקה, תנועה ותאורה. באברא (ABRA) חברים חנן בן-סימון, נעה הרן, יפעת זיו ופיי שפירו. ההרכב מטשטש את הגבול בין ביטוי קולי וירטואוזי למפגש בלתי אמצעי עם הקהל ויוצר גשר בין עולם המוזיקה החדשה לעולם הפרפורמנס הבימתי.

בשלוש שנות קיומו הופיע ההרכב בפסטיבלים ובאירועים שונים ויצר מגוון עבודות תואמות אקוסטיקה והקשר, בטווח שבין טקס אינטימי לצופה יחיד בחדר בית-מלון ("טוק-טוק", עונת התרבות) לקרטוגרפיה קולית לעוברים ושבים בכיכר רבין ("תלוי במקום", 2014).

פרטים נוספים באתר. כניסה: 40/50 שקל במכירה מוקדמת.
2 כרטיסים יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

מתוך ההצבה של פיל סולומון בבית הנסן

אירועי אמנות בצומת, Intersections
במסגרת פסטיבל קולנוע ירושלים ה-32

סינמטק ירושלים, בית הנסן, מרכז לאמנות ומדיה מעמותה
12–15 ביולי 2015

תוכנית לקולנוע נסיוני ואמנות וידיאו ביוזמת ובתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי בשיתוף המרכז לאמנות ומדיה מעמותה."אמנות בצומת" היא תוכנית הנותנת ביטוי לזרמים בקולנוע נסיוני ואמנות הווידיאו ומאפשרת ליוצרים צעירים ואמיצים להשמיע את קולם הייחודי. התוכנית מתקיימת מדי שנה במסגרת פסטיבל קולנוע ירושלים, והיא מקיימת אירועים שונים, ביניהם התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני, תערוכה של פיל סולומון, במאי אוונגרד אמריקאי, וכן הסימפוזיון "קולנוע ממקום-שאיננו-מקום", שידון השנה ביצירתו של סולומון, העוסקת במפגש עולם הווידיאו עם עולם הגיימינג. לצד זה יתקיימו הקרנות של סרטים של מנו לוקש (אוסטריה) ובנוכחותה, והתערבויות בהקרנות שונות בפסטיבל.

לכל אירועי "אמנות בצומת"

עפרה אוחנה, "ישיבה מזרחית (ניצן)", 2014, שמן על בד, 140X20 ס"מ

"מנומר", תערוכת יחיד של עפרה אוחנה

גלריה P8, רח' יהודה הלוי 79, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 9.7.15, ב-20:00
נעילה: 8.8.15

"מנומר" היא תערוכת יחיד ראשונה לציירת עפרה אוחנה, שתציג ציורים שבהם היא מתבוננת בטריטוריה הקרובה אליה. אוחנה אוספת אלמנטים מתרבות מזרחית מקומית, שנחשבים שם נרדף לטעם רע וגנדרנות, ומתבוננת בהם מחדש, מקרוב, בתוך הסטודיו. עבורה זה אינו מבט קולוניאליסטי על הזר, אלא מבט אוהב ומתענג על המוכר. אירועים גנדרניים, מעדנים מרוקאיים, עיטורים וצלופן הופכים לאלמנטים נחשקים, שכיות חמדה שהן לב עניינו של הציור. אוחנה היא בוגרת בית-הספר המדרשה לאמנות (2012) וחממת האמנים "צבע טרי" (2013).

גלריה P8, רח' יהודה הלוי 79, תל-אביב.

"משמעות, מובן וביצוע בארכיון הצילומי", פרופ' ג'ון טאג, אוניברסיטת תל-אביב

"משמעות, מובן וביצוע בארכיון הצילומי"
הרצאה מיוחדת של פרופ' ג'ון טאג מהמחלקה לתולדות האמנות באוניברסיטת בינגהמטון

אולם פאסטליכט, מכסיקו, אוניברסיטת תל אביב
שלישי, 7.7.15, בשעות 18:15–19:45

תוכנית הצילום של החוג לתולדות האמנות בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב מארחת את תיאורטיקן והיסטוריון הצילום החשוב ג'ון טאג. מחקרו פורץ הדרך בנושא של ארכיונים צילומיים והיחסים שבין הדימוי הצילומי למוסדות כוח שינו את האופן שבו נכתבות כיום ההיסטוריה והתיאוריה של הצילום.ההרצאה באנגלית והכניסה חופשית.

פרטים נוספים באתר האוניברסיטה

"Climax", יסמין גודר. צילום: גדי דגון

בת-שבע מארחת: "Climax" 

סטודיו ורדה, סוזן דלל, תל-אביב
כוריאוגרפיה: יסמין גודר

שישי, 3.7.15, ב-17:30
שבת, 4.7.15, ב-17:30
שישי, 24.7.15, ב-17:30
שבת, 25.7.15, ב-17:30

היצירה היא הזמנה אקטיבית לקהל לזוז, תוך שהוא לוקח חלק באירוע אינטימי, מרגש ומאתגר כאחד. תוך שילוב של חומרים תנועתיים מלאי עוצמה מ-15 שנות מחקר אמנותי של גודר, בונה היצירה, שאורכה כ-3 שעות, כוריאוגרפיה של מופיעים, קהל וחלל. ששת הרקדנים שנמצאים בקרבה בלתי אמצעית מרשים לעצמם ולמתבוננים להיכלא ולהשתחרר מההתחברויות השונות שנוצרות. ההיווצרות הכמעט טקסית של מבנים מעגליים בכוריאוגרפיה הופכים את הצופים לעדים, נוסף להיותם שותפים לחוויה.

כוריאוגרפיה: יסמין גודר. שותף אמנותי ודרמטורגיה: איציק ג'ולי.
כרטיס: 110 שקל.
כרטיסים: 03-5171471, שלוחה 115
www.batsheva.co.il2 כרטיסים זוגיים יחולקו לאחד המופעים בשישי או שבת לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

2 תגובות על רב ערב 30.6.2015

    בטח האוצרת הילה כהן-שניידרמן הקדישה שנים ארוכות במחקר ועשתה ימים כלילות עד שמצאה את הכותרת הגאונית "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
    "בהתייחס למחשבה על המושג "פיסול דוקומנטרי", הוביל לתערוכה משותפת זו".
    איפה האמן שישים סוף לבדיחת הסבתא הזאת?
    למה שנתייחס לאמנים שנותנים יד לפארסה הזאת ברצינות?

    "פיסול דקומנטרי" פשששששששש… עוד ילמדו את המושג באקדמיה
    אגב, איזה קו אוטובוס עוקף את פתח תקוה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *