פרס בינלאומי לאמן שחר מרקוס

פרס דיסקברי המוענק מדי שנה במסגרת יריד האמנות לופ בברצלונה, יוענק לאמן הישראלי שחר מרקוס. מרקוס זכה בפרס על עבודה הוידאו seeds משנת 2012. בעבודה מופיע האמן לבוש בבגדי צבא, כשהוא מחפש מוקשים הקבורים באדמה. בהודעה על הזכייה נכתב כי ״העבודה בוחנת את תופעת המוקשים הקבורים בישראל ובעולם, וחושפת כיצד אזורים אלו עדיין נושאים את תוצאות המלחמה באדמתם. […]

פרס דיסקברי המוענק מדי שנה במסגרת יריד האמנות לופ בברצלונה, יוענק לאמן הישראלי שחר מרקוס. מרקוס זכה בפרס על עבודה הוידאו seeds משנת 2012. בעבודה מופיע האמן לבוש בבגדי צבא, כשהוא מחפש מוקשים הקבורים באדמה. בהודעה על הזכייה נכתב כי ״העבודה בוחנת את תופעת המוקשים הקבורים בישראל ובעולם, וחושפת כיצד אזורים אלו עדיין נושאים את תוצאות המלחמה באדמתם. מרקוס מבקש להראות כיצד אזורי מוות אלו מכילים בתוכם פוטנציאל של חיים וכיצד ניתן לחושב על המשכיות מתוך מרחב לא נגיש״.

שחר מרקוס, seeds, 2012

שחר מרקוס, seeds, 2012

הפרס בשווי של 5000 יורו, ניתן לזוכה אחד מבין 10 מועמדים סופיים. העבודות מוצגות בימים אלו בתערוכה בחלל השייך לבירה אסטרלה דאם שגם נתנה את חסותה לאירוע. עבודתו של מרקוס מצטרפת לאוסף הוידאו של היריד, שנתרם למוזיאון אמנות עכשווית (MACBA) בעיר.
ועדת הפרס כללה את ברטומי מורי, מנהל המקבה (MACBA), חוויאר דוארו, אוצר ומפיק אירועי תרבות, ג'וליה מוראנדיארה, אוצרת עצמאית, מרטי פרה, אוצר מבקר אמנות ופרופסור באוניברסיטת ברצלונה, קארלוס דורן ואמיליו אלברז, מנהל יריד לופ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *