רב ערב 26.5.2015

הדס עפרת | עלמה יצחקי | "קיץ באגם" | חממה 5 | טולה עמיר ולביאה שטרן | "פלסטר" 3 | "קונטרפונקט", מחול ואמנות עכשוויים נפגשים במוזיאון | פסטיבל ישראל 2015 – הטבה מיוחדת לקוראי "ערב רב"

הדס עפרת, Notations 3

"תעתיקי תל-אביב", תערוכה של הדס עפרת 

חלל הלובי, מקום לאמנות
בשיתוף יובל יאירי
אירוע נעילה: שישי, 26.5.15, ב-12:00

בתהליך ארוך בן עשרות שנים מאבד הלובי הישראלי את הפוטנציאל השיתופי שלו. חללי הכניסה של בתים משותפים מסתגרים מאחורי מעטה זכוכית. לתוך הרִיק הזה מבקש פרויקט אמנותי זה לפרוץ בכוח; לחלל את סגירותו ואת התבדלותו.עפרת מציג תעתיקים (transcripts) המתעדים נסיונות פריצה לחלל גלריה המצולמים דרך מצלמות האבטחה של הבניין, כמו גם רישומים/תשריטים של היחסים שבין גוף ומרחב, פרפורמר וחלל תצוגה, וזאת בהשראת יצירתו של האדריכל ברנרד טשומי

אירוע הנעילה כולל הרצאה וסצינות קולנועיות שצולמו בחללי לובי. ההרצאה בנוכחות הפורץ.

הלובי, מקום לאמנות, רח' ארלוזורוב 6, תל-אביב, שישי ושבת, 11:00–14:00 ובתיאום מראש בטל' 054-5482482.

עלמה יצחקי, "יהודה הימית", 2014, שמן על בד, 125X160 ס"מ

אמנות במלון מרינה תל-אביב: סיור מודרך עם האמנית עלמה יצחקי

שישי, 29.5.15, ב-10:00 

סיור בתערוכה שבה מוצגות יצירות נבחרות מאוסף שיף, וביניהן רכישות חדשות שטרם הוצגו בעבר. לסיור, המועבר על-ידי מדריכה מקצועית, תתלווה האמנית עלמה יצחקי, שתדבר על יצירותיה המוצגות כחלק מ-300 היצירות בתערוכה.

עלמה יצחקי (נולדה ב-1984 בתל-אביב) חיה ויוצרת בתל-אביב. בוגרת המדרשה לאמנות בבית ברל וכותבת בימים אלו את עבודת הדוקטורט שלה במחלקה לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב. זוכת פרס הציור על-שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2012, ופרס רפפורט לצייר ישראלי צעיר, מוזיאון תל-אביב לאמנות, לשנת 2014. בציוריה משקפת יצחקי את הלך הרוח החברתי והפוליטי של בני דורה. הציגה תערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים, והשתתפה במספר רב של תערוכות קבוצתיות. נוסף לפעילות כאמנית, מרצה במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, רמת-גן, ואחראית תחום הלימודים העיוניים של התוכנית ללימודי המשך, המדרשה לאמנות בבית ברל.

לפני הסיור יוגשו קפה ועוגה בטרקלין העסקים הצופה אל הים והמרינה.
להרשמה ולתיאום ביקור או סיור באוסף: טל' 03-5211777, מייל: [email protected].
עלות הסיור כולל קפה ועוגה: 50 שקל לאדם. יש להירשם מראש. מספר המקומות מוגבל.

חיים אורן, גלריה האגם, רעננה

"קיץ באגם", תערוכה קבוצתית

גלריית האגם ברעננה
פתיחה: 30.5.15
פתיחה חגיגית: ראשון, 31.5.15, ב-19:30
נעילה: 16.5.15
אוצרת: רחל זיו

בתערוכה עבודות המשלבות נוף עירוני ונוף אנושי, בהשתתפות אמנים מהארץ ומחו"ל, בתחומי יצירה שונים. משתתפים: אורנית שיראזי, פיסול; אלברט לב-ארי, פיסול; אריה טימנס, ציור בשמן; חיים אורן, ציור באקריליק; יואל לוי, צילום; יורם סטפן-גרינולד, לאה זילברשטיין, פיסול; נירה בן-דוד-פלד, פיסול; עדנה לוי, פיסול; שולי רובין, פיסול; שרה שטיינמץ, פיסול.

גלריית על-האגם, דרך הפארק 10, רעננה. ראשון עד חמישי, 10.00–13.00, 16.00–19:00, שישי, 11.00–14.00, שבת, 11.00–19.00.

חממה 5, 2015–2016

תיאטרון הקרון מציג: חממה 5 

לימודי הסבה והמשך לתיאטרון חזותי ותיאטרון בובות אמנותי לילדים
(למה שרק מבוגרים ייהנו מאמנות?)

נפתחת ההרשמה לחממת האמנים 2015–2016. 14 מפגשים לימודיים, אחת לשבועיים, החל מנובמבר 2015. בובנאים, פסלים וציירים, להטוטנים, אנימטורים, מוזיקאים, מאיירים שרוצים להפיח חיים באיורים, כוריאוגרפים שרוצים להרקיד סיפורים, שחקנים שרוצים לשחק בבובות, מספרים שרוצים לדבר גם בשפת החפצים, אמנים מכל התחומים מוזמנים להרפתקה. הסודות והכלים של מיטב אמני הקרון ואמנים אורחים בניהולן האמנותי של מרית בן-ישראל ורוני מוסנזון-נלקן. והפרס הגדול: בוגרים מבטיחים עם עבודות מבטיחות יאומצו על-ידי הקרון ויקבלו תקציב וליווי אמנותי ליצירת עבודה באורך מלא.הצגות עטורות פרסים והצלחה בינלאומית שהחלו דרכן במסגרת הלימוד בחממה: "מעיל הפלאים", אורנן ברייר; "יואל אמר", רונית קנו.

פרטים נוספים באתר או אצל תמי [email protected], טל' 02-5618514, שלוחה 118.

בן הגרי, פריים מתוך סרט הווידיאו "Potters Will"

שיח גלריה עם אוצרות התערוכה "זמן צרוב", טולה עמיר ולביאה שטרן

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, תל-אביב
שישי, 29.5.15, ב-11:30

משתתפים: עירית אבא, דליה בן-מיור, בועז ברקני, בן הגרי, מאיר מוהבן, דניאל פלטאואר, מרתה ריגר, איריס שביט.המחשבות על התערוכה התגבשו סביב מה שנגלה לעין ברגע פתיחת תנור הקרמיקה אחרי השריפה. זהו רגע של לידה, של הפתעה החוזרת על עצמה בכל פעם מחדש. כל כלי מכיל את האפשרות של הלא-צפוי: תנאי השריפה בתנור, הכנת הכלים לפני, מצבים של טמפרטורה, צפיפות, דחיסות ועוד משפיעים על התוצר הסופי. השהייה בתנור, העמידה בתנאים הקיצוניים, הקשר למיקום בחלל, הסמיכות לכלים אחרים, לעובי החמר, לסוגו, לגלזורה, לטמפרטורה, למשב הרוח, לחמצון, לאפר שבאוויר ועוד – כל אלה הם סימנים של חד-פעמיות, של יחסי גומלין בין הרמוניה ודיסהרמוניה. התערוכה מציפה בדיקה של ביטויים שונים של היחס בין אקראיות לסדר, בין הדיסוננטי לקונסוננטי ושל המרחב שביניהם.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257, שני עד חמישי, 11:00–19:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.

אורלי מיברג

"פלסטר" 3, תערוכת מכירת אמנות לתמיכה בארגון רופאים לזכויות אדם 

האנגר 2, נמל יפו (חלל התיאטרון)
אוצרות: ורדית גרוס, כרמית גלילי
אירוע פתיחה: חמישי, 4.6.15, ב-20:00
שישי-שבת, 5–6 ביוני 2015, בשעות 10:00–19:00
נעילה: שבת, 6.5.15

ב"פלסטר" 3, תערוכת מכירה שהכנסותיה מוקדשות לתמיכה במרפאות של רופאים לזכויות אדם ובפעילות הארגון לשינוי מדיניות, יימכרו עבודות אמנות במחיר אחיד של 1,000 דולר וייקחו בה חלק יותר מ-140 אמנים. בין המשתתפים: אורי גרשוני, איתן בוגנים, אפרת קליפשטיין, גל וינשטיין, דוד טרטקובר, דור גז, דני קרוון, זויה צ'רקסקי, חן שיש, חנה סהר, יאיר גרבוז, יונתן גולד, יוסי קריספל, מיכל היימן, מיכל נאמן, מיקי קרצמן, מרים כבסה, נלי אגסי, סיגלית לנדאו, עדו בר-אל, עדי ברנדה, עילית אזולאי, פיליפ רנצ'ר, פריד אבו-שקרה, ציבי גבע, שי אזולאי, שמחה שירמן, שריף וואקד, klone, Know Hope, ועוד. 25% מסכום המכירה מוצע לאמנים. החל מ-31.5 תתקיים מכירה מוקדמת. הפרטים המלאים יפורסמו בקרוב באתר התערוכה.במאי 2013 ערכו רופאים לזכויות אדם את "פלסטר" לראשונה, לציון 25 שנים לארגון, ובמאי 2014 התקיימה "פלסטר" 2. לאור הצלחת התערוכה תתקיים השנה תערוכת ההתרמה "פלסטר" 3, בדגש על תמיכה במרפאות ההתנדבותיות של רל"א, שעוזרות ומעניקות טיפול רפואי לפלסטינים בשטחים הכבושים ולמהגרים ופליטים בדרום תל-אביב, ועל פעילות הארגון לשינוי המדיניות בנוגע לאוכלוסיות אלו.

הלל קוגן, "אוהבים ערבים", צילום: גדי דגון

"קונטרפונקט", מחול ואמנות עכשוויים נפגשים במוזיאון תל-אביב לאמנות 

פרק חמישי: מעבר לקלישאות – על סמלים שחוקים ועל האפשרות להתבונן אחרת
רביעי, 3.6.15, ב-20:00
אוצרת הסדרה: ליאור אביצור

"קונטרפונקט" היא סדרת אירועים המפגישה תחת גג אחד מחול ואמנות חזותית. כל אחד מהאירועים יוצר קשר מסוים בין תערוכה המוצגת במוזיאון לעבודת מחול עכשווי וכולל ביקור בתערוכה, צפייה בעבודת מחול ודיון בין אוצרים ויוצרים על הבעה, על פרשנות ועל מוסכמות אמנותיות מבעד לעדשת שתי הדיסציפלינות השונות."אוהבים ערבים" הוא מופע סאטירי לכוריאוגרף ולרקדן שבקושי רוקדים. המופע מציג את הניסיון ליצור מחול המעביר מסר של דו-קיום בין יהודים לפלסטינים. בטקסט ובתנועה הומוריסטיים מבקר הכוריאוגרף, הלל קוגן, את מגבלות הסמלים השחוקים, המשַטחים והמרדדים שאנו כבולים בהם.

התערוכה "מקום זה" מקבצת יחדיו 12 צלמות וצלמים שהתבקשו להתבונן בישראל ובגדה המערבית בעין רעננה ולבחון מחדש את המיתוסים ואת הנארטיבים הרווחים הנוגעים לשתי הישויות הללו.

בחיבור בין המופע לתערוכה נקיים הפעם דיון על אודות היכולת ואי-היכולת לראות מעבר למוסכמות הייצוג ולפרוץ את גבולות הקלישאה.

בתוכנית: מופע מחול מאת הלל קוגן, סיור עצמאי בתערוכה "מקום זה", פאנל עם הכוריאוגרף הלל קוגן, אוצרת התערוכה נילי גורן ואוצרת הסדרה ליאור אביצור.

להזמנת כרטיסים: 03-6077020.
זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "ערב רב" שיכתבו מייל: [email protected]

פסטיבל ישראל 2015

פסטיבל ישראל 2015

28.5.15–24.6.15

היכנסו לאתר הפסטיבל – Israel-festival.org.il – בחרו את המופעים שמעניינים אתכם, סמנו ביומן, ובואו ליהנות מן העכשווי, המפתיע והמרתק שהפסטיבל מציע: מחול, תיאטרון, מוזיקה, פרפורמנס ואמנות רב-תחומית. בין המופעים:

"החלקיקים האלמנטריים" (על-פי וולבק); "פולחן האביב", she she pop; "שחור על לבן", אנסמבל מודרן; להקת המחול של טרישה בראון; "עורות נחש", בנואה לה-שמבר; "עצמי לא גמור", קסבייה לה-רואה, "הילולה לאם", אופרת רוק אוריינטלית חדשה; "בדד", מסע מוזיקלי בהשראת שירי זוהר ארגוב; ג'אז בצוללת הצהובה; ליזיסטרטה X; "דון קיחוטה"; ועוד.

הטבה מיוחדת לקוראי "ערב רב": עד 30% הנחה בציון הקוד 2211 ברכישה טלפונית 3761*.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 26.5.2015”

    הציור של עלמה יצחקי נראה כמו ציור סוציאליסטי משנות ה-50 ( משה גת, רות שלוס) רק מצוייר רע מאד. מן זויה ללא כישרון, ללא הומור וללא הזעם הממזרי. קשה להאמין שציור כזה תופס מקום ועניין.מהו בדיוק העומק הפילוסופי, קונספטואלי והפוליטי של הריאליזם הפשטני הזה? אחכה בסבלנות לתערוכה רחבה במוזיאון ורק אז אחליט האם להרחיב את הביקורת, או לגלות שטעיתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *