קול קורא לסדנא

סדנא לאמנות שיתופית בהדרכת הדס קידר ואלכס שאדי (ראש המסלול לאמנות, סנטרל סיינט מרטינס, לונדון). 29.03-02.04 הפוליטיקה של צורות ותבניות היא סדנא בהדרכת הדס קידר ואלכס שאדי ובשיתוף פעולה עם המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. הצמד יעביר את הסדנא בת החמישה ימים בבצלאל ובסדנאות האמנים בירושלים. מוזמנים להשתתף בה סטודנטים ויוצרים מתחומי עיסוק מגוונים (אופנה, אמנות, […]

סדנא לאמנות שיתופית בהדרכת הדס קידר ואלכס שאדי (ראש המסלול לאמנות, סנטרל סיינט מרטינס, לונדון).

29.03-02.04

הפוליטיקה של צורות ותבניות היא סדנא בהדרכת הדס קידר ואלכס שאדי ובשיתוף פעולה עם המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל.

הצמד יעביר את הסדנא בת החמישה ימים בבצלאל ובסדנאות האמנים בירושלים. מוזמנים להשתתף בה סטודנטים ויוצרים מתחומי עיסוק מגוונים (אופנה, אמנות, צילום, פרפורמנס, קולנוע ועוד).

הסדנא תברא מרחב להתנסות ביצירה קולקטיבית ולחקירה של עקרונות השיתופיות בהקשר לפרקטיקות האמנות והעיצוב.

שאדי וקידר – “הסדנא מבוססת על שני חלקים של היצירה שלנו. ‘עבודה’ ו’משחק’: יצירה משותפת ובדיקה בזמן אמת של החומרים. כאשר מתעורר ביננו קונפליקט, אנו דנים יחד כדי לנסות ולהגיע לפתרון הולם. הרגעים בהם אין הסכמה הם המעניינים ביותר משום שמזמנים שיח והבנה עמוקה של יצירה בהקשר שיתופי”.

במהלך הסדנא יתעוררו שאלות מהותיות בנוגע ליצירה המבוססת על אינטראקציה אנושית:

  • מה ההבדל בין אינטראקציה, השתתפות, פעולות קולקטיביות ושיתופיות?
  • על מי מוטלת האחריות לפעולה השיתופית?
  • האם יש מקום ל‘התנגדות‘ של היחיד בתוך פעולה קולקטיבית?
  • באילו אופנים זהות אמנותית ומַחְּברוּת (authorship) באים לידי ביטוי ביצירה המשותפת?

מנחי הסדנא:

צמד האמנים קידר ושאדי החל לפעול יחד בלימודי התואר השני בלונדון. בשנים האחרונות הם פועלים על הציר שבין לונדון לתל אביב. לצורך העבודה המשותפת הם המציאו שיטה ליצירה ממרחק: סיפור או מקרה שמפעיל סדרה של הוראות הנשלחות הלוך וחזור ומובילות לצעדים והתערבויות יצירתיות הדדיות. נקודת הסיום של יצירה אחת מהווה יריית פתיחה ליצירה החדשה.

לאורך שנות היצירה המשותפת קידר ושאדי ממשיכים לעסוק ביצירה האישית של כל אחד מהם. היצירה המשותפת נעשית על רקע פרקטיקת האמנות, אוצרות והוראה של כל אחד מהם. החומרים של היצירות המשותפות הם "מה שמתקיים בין המפגשים": היצירות עוסקות בקשר בין אמנות להוראה, אמנות ואוצרות ובהיבטים השונים של חבירה יחד של יוצרים כדי ליצור ולהציג אמנות בהקשר שיתופי.

היצירות של הצמד מורכבות ממערכת היחסים המתנהלת בין השניים לאורך השנים ומכילות את כל קשת האינטראקציה הבין-אישית. לצד היצירתיות הנולדות מדו-שיח הפורה, היצירות נותנות ביטוי גם לאי הבנות, פערים בתקשורת, הבדלים תרבותיים ועוד.

קידר ושאדי עובדים בהקשרים מגוונים, ביניהם גלריות, פרסומים, מיצגים ציבוריים וחללי אמנות המנוהלים על ידי אמנים. ביחד הציגו תערוכות בקמדן ארטס סנטר (לונדון); ויטמין סנדנס (נורווגיה); גלריה ifa (ברלין, בון); חלל ה-Tanks בטייט מודרן ועוד.

אלכס שאדי מכהן בשנתיים האחרונות כראש תחום האמנות הפלסטית באוניברסיטת סנטרל סיינט מרטינס בלונדון. הוא נמנה על מקימי Five Years, חלל-המנוהל-על-ידי- אמנים בלונדון שם הוא אוצר תערוכות לאמנים צעירים ואמון על הפעילות החינוכית של הגלריה. שאדי יוצר באופן אינדיבידואלי ובשיתוף עם אמנים ויוצרים והציג את עבודותיו בחללי תצוגה הכוללים את קמדן ארטס סנטר, גלריה ג‘יימס טיילר (לונדון), קונסטרן האוס (אוסלו) אריאה 52 (וינה) ועוד. שאדי הדריך בעבר ילדים ואנשים בעלי מוגבלויות במחלקה החינוכית של גלריה וויטצ›אפל, טייט מודרן, יריד אמנות פריז ועוד. הוא השתתף בסימפוזיון להעניק חומריות לחברתי (2013) ב-TATE Oil Tanks.

הדס קידר היא אמנית/אוצרת, בוגרת תואר ראשון מבצלאל ותואר שני מאוניברסיטת מידלסקס (לונדון). קידר פועלת בישראל ובחו"ל ואצרה תערוכות רבות, ביניהן: מן המסד ועד הטפחות (ארט טי אל וי 2008), אנטי- אנטי: בין אמנות, ידע וכוח (הגלריה האוניברסיטאית, תל אביב, 2013), הפיקוד העליון, כיכר המדינה (תל אביב), Israeli Shots (גלריה אספרגר, ברלין). כאמנית הציגה תערוכות יחיד בגלריה קו 16 והשתתפה בתערוכות קבוצתיות במוזיאון ישראל ובאמנות הארץ ברידינג. קידר מלמדת באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה ובסמינר הקיבוצים.

* תערוכה מסכמת של הסדנא תיפתח בתחילת חודש מאי בסדנאות האמנים ירושלים.

להרשמה ולשאלות: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *