המשך המאבק נגד סגירת מרכז מאירהוף

המאבק נגד סגירת מרכז מאירהוף נמשך. בשבוע שעבר הודיעה עיריית ת״א-יפו על ביטול התוכנית לסגור את המרכז כבר בחודש מרץ והמשך הפעלתו עד סוף השנה, אולם לא הציגה תוכנית להמשך פעילות בשנת הלימודים הבאה. בהודעה שנשלחה היום מטעם ועד העובדים במרכז נכתב כי ״בהודעותיה לעיתונות דיווחה העירייה כאילו פתרה את הבעיה באמצעות פשרה מצדה, אך למעשה […]

המאבק נגד סגירת מרכז מאירהוף נמשך. בשבוע שעבר הודיעה עיריית ת״א-יפו על ביטול התוכנית לסגור את המרכז כבר בחודש מרץ והמשך הפעלתו עד סוף השנה, אולם לא הציגה תוכנית להמשך פעילות בשנת הלימודים הבאה. בהודעה שנשלחה היום מטעם ועד העובדים במרכז נכתב כי ״בהודעותיה לעיתונות דיווחה העירייה כאילו פתרה את הבעיה באמצעות פשרה מצדה, אך למעשה הצעתה אינה מהווה פתרון והיא כמעט שקולה לסגירת הסדנאות. על-פי התכנית האחרונה עתידה העירייה לקחת מקומת הקרקע של המרכז את החללים הגדולים של סדנאות הפיסול והקדרות הוותיקות, הרוחשות תלמידים, עבור שתי כיתות גני ילדים זמניות. החצר הקטנה, המאפשרת עבודות פיסול וקדרות מיוחדות שאינן יכולות להתבצע תחת גג, תילקח אף היא. בשנים האחרונות כבר ננגסו כמה מחללי העבודה של המרכז ונמסרו למסעדה ולאולם האירועים הפרטיים הפועלים במקום. האמירה של העירייה, כאילו את הפתרון לחללים החסרים ניתן יהיה למצוא במוזיאון עצמו, ריקה מתוכן. המוזיאון אינו יכול להכיל סדנאות פיסול וקדרות מסוג זה ולא ניתן יהיה להעבירן לחלל אחר במרכז הדחוס גם כך. ביצוע תכנית העירייה יהווה מכת מוות לסדנאות״.

במסגרת המאבק נמסר כי לאות הזדהות ״החל משעות הבוקר של יום חמישי הקרוב (29.1.15) ייתלו בפתחן של גלריות ברחבי העיר דגלים שחורים עם סמל המאבק. בין הגלריות המשתתפות: יאיר, ג'ולי מ, שלוש, הקיבוץ, רוזנפלד, Rawart, צדיק ורבות אחרות.

באותו ערב בשעה 20:00, תיפתח ב"גלריה יאיר" שברחוב אבן גבירול התערוכה "דובנוב", בהשתתפות האמנים/ות בוגרי/ות הסדנאות של מרכז מאירהוף עדן בנט, רותי דה פריס, מיקה חזן, אבנר לוינסון, כרמל מיכאלי, גיא ניסהויז, הילה נעם, גילי צלנר, אנג'לה קליין, מרב קמל, נמרוד נשרי, מיכל אורגיל, לוטם גינתון, אור מינרום, לרה גבריאלי, אלה מוסקוביץ, וורה ולימי רסקי. הכסף שיגוייס ממכירת העבודות בתערוכה יתרם להמשך המאבק למען עתיד הסדנאות.

2 תגובות על המשך המאבק נגד סגירת מרכז מאירהוף

    איפה הנהלת המוזיאון? איפה חבר הנאמנים? איפה הדירקטוריון? איפה אגודות הידידים בעולם? שתיקה רועמת של המקושרים

    אסתר העברייה והיקרה, התשובה לשאלתך מאוד פשוטה. היו"ר של כל הגופים שמנית או לפחות כמעט כולם, הוא לא אחר מאשר רון חולדאי עצמו. מסביר לך את שתיקתם הרועמת?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *