רב ערב 16.12.2014

אנרי סאלה | אלישבע שקד | "קניין רוחני וגבולות חופש היצירה", יום עיון | דוד הנדלר ובועז ארד | "ישראל בעין חדשה 8" | "לכודים?" | שבוע העיצוב בירושלים | אורי בצון

אנרי סאלה 2013

אנרי סאלה, "בלי שמות, בלי כותרת", ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו 

אוצרת אורחת: נועם סגל
פתיחה: שישי, 19.12.14, ב-12:00
נעילה: 21.3.15

מפגש קהל עם האמן אנרי סאלה והאוצרת נועם סגל: מוצ"ש, 20.12.14, ב-20:00, אודיטוריום בבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר, מוזיאון תל-אביב. כניסה: 35 שקל. כרטיסים: 03-6077020.

אנרי סאלה (אלבניה, 1974), אחד האמנים הבולטים כיום בעולם, מציג תערוכת יחיד ראשונה בישראל. סאלה, שזכה בפרסים רבים והציג בחללי האמנות החשובים בעולם, יוצר עבודות צילום, פיסול, מיצב ורישום המנתחות מצבים פוליטיים דרך המימד האישי והקולקטיבי. בעבודותיו המוקדמות עסק באזורים הפוליטיים של הלשון. בשנים האחרונות הוא מרבה לעסוק במוזיקלי ובקולי בעבודה עם כלי נגינה שונים, עם נגנים ומלחינים ועם יישומי שֵמע.

בביתן הלנה רובינשטיין מתייחס סאלה לתנאים האדריכליים של החלל תוך שהוא מייצר מקום גמיש המאפשר לבלתי מוגדר ולחדש להופיע. לרגל התערוכה יצר סאלה, בין השאר, עבודת פיסול חדשה עצומה בממדיה, "Holey Wall – Should I Stay or Should I Go". כמו כן יציג מיצב וידיאו המבוסס על הקונצ'רטו לפסנתר ליד שמאל שכתב ראוול לפסנתרן פול ויטגנשטיין, שאיבד את ידו הימנית במלחמת העולם הראשונה. עם מיצב זה ייצג סאלה את צרפת בביאנלה האחרונה בוונציה.

אלישבע שקד

"מלח הארץ", תערוכת יחיד של אלישבע שקד, בית האמנים בירושלים

אוצר: אייל פרי
פתיחה: שבת, 20.12.14
נעילה: 20.2.15
שיח גלריה: שבת, 10.1.15, ב-12:00
אלישבע שקד מצלמת זה כ-12 שנה במצלמה אנלוגית ובפילם שחור-לבן, המפותח ומודפס על-ידיה. בשנים הראשונות צילמה בעיקר מבנים ארכיטקטוניים ותהליכי בנייה מתחום עיסוקיה כעורכת-דין בירושלים. מכאן עברה לצילום מפעלי תעשייה, ביניהם בית-החרושת למלט ברמלה ותחנת הכוח בחדרה. לפני שנתיים הציגה תערוכת יחיד ראשונה בנמל יפו, שנושאה חממות. בתערוכה הנוכחית, העוסקת בים המלח, מבטאת שקד את שדה המערכה בין נוף הקדומים הנצחי של הים והרי המלח הסובבים אותו לבין תהליך הפקת המלח וקצירו על-ידי מפעלי ים-המלח.

פרטים נוספים באתר בית האמנים.

***

"קניין רוחני וגבולות חופש היצירה", יום עיון במרכז האקדמי ויצו חיפה

שלישי, 23.12.14, 14:00–17:30
רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה
הכניסה חופשית

ביום העיון יידונו השפעותיהן של זכויות הקניין הרוחני על חופש היצירה. בשנים האחרונות משמשות זכויות הקניין הרוחני כלי רב עוצמה בידי תאגידי ענק בינלאומיים בהגנה על אינטרסים מסחריים חובקי עולם. בעזרת מומחים מהאקדמיה ומהפרקטיקה המשפטית ייבחנו המגבלות שזכויות יוצרים מטילות על יוצרים בתחומים שונים, כגון צילום, אופנה ותקשורת חזותית.

משתתפים: השופט אביים ברקאי, שידון בצילום וזכויות יוצרים בפסיקת בית-המשפט; עו"ד נעמי אסיא, שתדון בהיבטים משפטיים בתקשורת חזותית, אופנה וצילום; ד"ר מיכל סגל ארנולד, שתדון בזכות היצירה; וכן שחר עזרן, צלם, ד"ר גלית ולנר, עו"ד מאיר עמית ועו"ד יהונתן קלינגר.

דוד ובועז

"דוד ובועז", דוד הנדלר ובועז ארד, הגלריה לאמנות במכללת דוד ילין 

רח' מעגל בית-המדרש 7, ירושלים
אוצרת: נאוה ט. ברזני
פתיחה: רביעי, 24.12.14, ב-19.30

התערוכה "דוד ובועז" מציגה עבודות הממוענות באופן אינטנסיבי ל"כולם". הצייר דוד הנדלר עבר מבית לבית ומכר את ציוריו בפרוטות. העבודות, שמתארות מאבק יומיומי של אנשים קשי יום עם מטעני הקיום, נתלו בסלון הבורגני שבבתים התל-אביביים. האמן בועז ארד אוסף את ציוריו של דוד הנדלר. הציורים המוצגים בתערוכה הם חלק מאוספו הפרטי. ב-2013 החל ארד לשגר מדי יום בפייסבוק רישומים בעיפרון שמתעדים מרחב אינטימי של רגעים פרטיים. בתערוכה "דוד ובועז" עבודות המציגות את העולם כאהוב שאינו מושלם. החזרתיות והיומיומיות שנוגעות בקלילות וירטואוזית בנייר משקפות את העכשווי של תקופתן, ובה בעת שומרות על מורכבותן היצוקה בתכנים המשורגים שהמבט מנסה לפענח.

לעמוד הפייסבוק: כאן.

yuliana

Yuliana Gorkorov

"ישראל בעין חדשה 8", גלריית אגודת העיתונאים

רח' קפלן 4, תל-אביב
אוצר ויוזם: ליאוניד פדרול
פתיחה: שישי, 19.12.14, ב-11:00

פסטיבל הצילום האמנותי "ישראל בעין חדשה", שהפך למסורת מאז יזם אותו ליאוניד פדרול ב-2007, מארח אמנים עולים ותושבים חוזרים שעינם קולטת ומבחינה בחדות-יתר במאפייני הישראליות. הפסטיבל נועד לאפשר לקהל הרחב להכיר שמות חדשים בתחום הצילום. הפסטיבל, בהפקת סוכנות ההפקות קביטובסקי-ארט, נתמך על-ידי משרד העלייה והקליטה, המרכז לקליטת אמנים עולים ותושבים חוזרים ועיתון "עולם הצילום".

באירוע הפתיחה יספרו האמנים מיכאל גרובמן, ליאוניד פדרול ודוד עידן על עשייתם האמנותית. כמו כן ייערכו כיתות אמן ודיונים בהשתתפות חוקרי אמנות, ציירים, עיתונאים ואמני צילום.

הכניסה חינם.

ניתן להירשם כאן לכיתות האמן ולדיונים.
פרטים על רשימת המשתתפים.
לאתר הפסטיבל.
טל' 03-6956141. ראשון עד חמישי, 08:30–19:00; שישי, 09:00–13:00.

אמיר תומשוב, Scaffolding 4, 2011

"לכודים?", אירוע אמנות רב-תחומי: תערוכה/סרטים/הרצאות/מפגשים

קיבוץ-גלויות 45-, מקום של אמנות, קומות 3 ו-4, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 25.12.14, 19:00–23:00
נעילה: שבת, 27.12.14
אוצרת האירוע: שירלי משולם

"לכודים?" הוא אירוע ביוזמת אמני קיבוץ-גלויות 45-, מקום של אמנות, ובשיתוף עם הפקולטה לאמנויות, מכללת סמינר הקיבוצים. הכותרת משקפת את התייחסותם של האמנים למושגים כמו לכידה מול שחרור, לכידות-אינדיבידואליזם, התייחסותם ליחסי הגומלין ביניהם; האם לכידה פירושה הרדמה כללית או תזוזה ממרחב של "נוחות" אל ייצור, שעתוק או הרס תבניות ומערכות?

משתתפים: 60 אמנים ומרצים שונים, וביניהם המבקר יורם מלצר, המשורר צביקה שטרנפלד, פרופ' נעמה שפי, הבמאי ד"ר אמיר הר-גיל והבמאי יואב גרשון. המשוררים שמשתתפים במיצג וידיאו של אורנה לוצקי הם רוני סומק, אגי משעול, מאיה בז'רנו, נורית זרחי, ורדה גנוסר, ענת לוין, עדי עסיס ואחרים. האוצר חגי שגב יציג טקסט המתייחס לתוכני האירוע. כמו כן יוקרנו סרטי בוגרים של בית-הספר לתקשורת וקולנוע במכללת סמינר הקיבוצים.

האירוע יתקיים בימים חמישי, 25.12.14, 19:00–23:00; שישי, 26.12.14, 11:00–16:00; שבת, 27.12.14, 11:00–18:00.

לאירוע בפייסבוק

פליקס אופרמן, "וידיאו מאפינג", בית הנסן

שבוע העיצוב בירושלים – עיצוב התנסותי, קניון של חוויות

מרביעי, 24.12.14, ועד מוצאי-שבת, 27.12.14

שבוע העיצוב בירושלים 2014 ייערך השנה תחת הכותרת "עיצוב התנסותי". המציגים והמיצגים יזמינו את הקהל לנגוע, לבחור, לשחק, להגיב, להריח, להשמיע קול – לקחת חלק באקט העיצובי ולהשפיע על התוצאה הסופית, החד-פעמית והאינדיבידואלית. במהלך האירוע יהפוך בית הנסן ל"קניון" אינטראקטיבי של חוויות, מתחם טכנולוגי שבו הקהל הרחב יוכל למתוח את גבולות ההיכרות שלו עם עולם העיצוב והיצירה הטכנולוגית. מבחר יוצרים מתחומים שונים יחשפו בפני המבקרים ממשקים חדשניים ותהליכי ייצור לא שגרתיים, ואלה יזכו לצאת מהתערוכה עם שאלות, מחשבות, חוויות ותוצרים מפתיעים.

בתוכנית: תערוכה מרכזית, תערוכות של המחלקות לעיצוב הדסה ובצלאל, הופעות ואירועי לוויין ברחבי העיר.
לינק לתוכנייה.
דף האירוע בפייסבוק

אורי בצון

אורי בצון, "O / X איקס עיגול", גלריה לאמנות עכשווית גרנד ART

אוצרת: שירלי משולם
נעילה: 13.1.15

אורי בצון מציג אובייקט משחקי שנוצר בהקשר לסביבה הצרכנית של הקניון ולקהל הפוקד אותו. הוא משנה את כלליו ממשחק זוגי למשחק חברתי. כללי המשחק החדשים יוצרים מעין הרצה מהירה של מהלך אבולוציוני חברתי. אובייקט המשחק בגלריה מסמן מעין תחילתה של מיני-תרבות, בדומה להיסטוריה של קוביות בתוך עולם האמנות והדת. המפגש של הקהל עם האובייקט והתהייה על האפשרויות החדשות והמוכרות הגלומות בו מטשטשים את קו ההפרדה בין תפקודו של האובייקט כ"אסתטי", שנדון לצפייה בלבד, לבין אובייקט שמזמין התערבות חברתית פעילה, שמושתתת על חוקים, מהלכים, בריתות, מאבק והתלכדות סביב רעיון משותף.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה. טל' 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00; שישי, 10:30–13:00. לפרטים: 0505912953, שירלי משולם, [email protected].

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *