ניר עברון זכה בפרס ע״ש מירון סימה

ניר עברון הוא זוכה תחרות פרס לאמנות חזותית ע“ש מירון סימה לשנת 2015. הפרס כולל מענק כספי בסך 20,000 ש״ח ותערוכת יחיד שתוצג בבית האמנים בירושלים בחודש פברואר. פרס ע״ש מירון סימה מוענק אחת לשנתיים ויועד בפעם השלישית לחלוקתו ליוצרים בתחום הצילום. בועדת השיפוט ישבו ד״ר גל ונטורה, האמנית עילית אזולאי והאוצר ניסן פרז. עברון, […]

ניר עברון הוא זוכה תחרות פרס לאמנות חזותית ע“ש מירון סימה לשנת 2015. הפרס כולל מענק כספי בסך 20,000 ש״ח ותערוכת יחיד שתוצג בבית האמנים בירושלים בחודש פברואר.

פרס ע״ש מירון סימה מוענק אחת לשנתיים ויועד בפעם השלישית לחלוקתו ליוצרים בתחום הצילום. בועדת השיפוט ישבו ד״ר גל ונטורה, האמנית עילית אזולאי והאוצר ניסן פרז.

עברון, יליד 1974, חי ועובד בת״א. הוא בוגר המחלקה לצילום בבצלאל ובעל תואר שני באמנות מבית ספר סלייד בלונדון. בנימוקי בחירתו נכתב כי ״חברי ועדת השיפוט החליטו פה אחד להעניק את הפרס לאמן ניר עברון על פרויקט הצילום "דרייפוס/מלייס". עבודותיו של עברון מציעות אמירה אמנותית ייחודית, הנוגעת בעת ובעונה אחת במדיות אמנותיות שונות כמו הצילום והמופע הקולנועי. עברון מאתגר ומשנה את הגדרותיהם, ומוסיף להן רבדים של משמעות  ויצירתיות.

״הועדה ציינה במיוחד את פרויקט "דרייפוס/מלייס", המבוסס על סרטו של ג'ורג' מלייס "פרשת דרייפוס" מ-1899, המורכב מ-11 אפיזודות קולנועיות. עברון בחר לעבוד עם החומרים שהסריט מלייס, אותם פירק לצילומי סטילס נפרדים, ובעבודה מורכבת עיבד כל אפיזודה ודחס אותה לצילום בודד מורכב. כך, כהיפוך למהלך ההיסטורי של המעבר מהצילום אל הרצף הקולנועי, יצר עברון צילומים מרובדים, הגובלים באבסטרקט וממירים את הנרטיב הקולנועי לדימויים בודדים, מסקרנים, ספק מופשטים ספק פיגורטיבים, הלוכדים בתוכם את העבר ההיסטורי והחזותי כרוח רפאים.

״יצירתו של עברון מעידה על יכולת עשייה מקורית, חדשנית ומורכבת תוך חקירת המדיום הקולנועי בראשיתו. הועדה התרשמה מהממד החזותי המאתגר בעבודתו, כמו מגישתו המחקרית והניסיונית המרחיבה את גבולות המדיום וגורמת להתבוננות מעמיקה וחשיבה מחודשת ביחס לדימוי ולשאלות אמנותיות עקרוניות הנוגעות למעמדו. ממד החדשנות, לצד גורם ההפתעה החזותי והגירוי האינטלקטואלי מעניקים ליצירה של ניר עברון עומק וענין המאתגר את הצופה להעמיק בתוכן העבודה.

״הפרס ע"ש מירון סימה לשנת 2015 מוענק לניר עברון על יכולתו לשלב ביצירותיו שיטות עשייה ורעיונות חדשניים שונים, לפרוץ גבולות של המדיות האמנותיות ולבטא באמצעותן תפיסת עולם תרבותית/אמנותית עכשווית, מעמיקה, שהיא בה בעת גם אישית מאוד.

מתוך הפרויקט של ניר עברון

מתוך הפרויקט ״דרייפוס/מלייס״ של ניר עברון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *