רב ערב 29.7.2014

מחברת העברית וסיפורים אחרים מאת פרנץ קפקא | אילת לרמן מארחת את תמר שפוני; תערוכה: "הכוח המדמה", טמיר ליכטנברג והלל רומן | "בקשר לוויק מוניס: צילום – כלי הומניסטי או פטרוני?” | עצרת: "מוזיקה מדברת שלום”

מתוך מחברת העברית, צילום: דניאל צ'צ'יק

הרשמה לניוזלט

מחברת העברית וסיפורים אחרים מאת פרנץ קפקא

תיאטרון-דיבור מאת תיאטרון רות קנר
מוזיאון תל-אביב לאמנות
31.7.14, חמישי, 19:00
1.8.14, שישי, 12:00, 14:00

הפרויקט החדש של קבוצת תיאטרון רות קנר חוזר לשלוש הופעות במוזיאון תל-אביב. שחקני הקבוצה, הפזורים בחלל הגלריה, פותחים את האירוע במיצגים קצרים המובילים לאירוע המרכזי: קומפוזיציה בימתית פרשנית לאוצר המלים המפתיע שמתגלה במחברת העברית של פרנץ קפקא. מלות המחברת ממשיכות להדהד בכמה סיפורים קצרים של קפקא, כולם סובבים סביב קהילות עתיקות, פלאיות, נכחדות או מכחידות, נאבקות על נפשן. מחברת העברית שוכנת בארכיון הספרייה הלאומית, ירושלים, ומיצג הקריאה התהווה במסגרת פרויקט 12 האמנים של הספרייה. משתתפים: שירלי גל-שגב,רונן בבלוקיעדי מאירוביץ'יעל מוצפיטלי קרק. דימויי מלים: גיא שגיא.

מוזיאון תל-אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27, תל-אביב. כרטיס: 90 שקל. לפרטים: 03-6077020.

סטילס מתוך וידיאו, "קיר אמן", אילת לרמן ותמר שפוני, 2014

2 אירועים בסדנאות האמנים בירושלים

שיחת אמן, "עד עלות השחר": אילת לרמן מארחת את תמר שפוני

חמישי, 31 ביולי 2014, 19:30

במפגשים ליליים שנמשכו עד עלות השחר יצאו האמניות תמר שפוני ואיילת לרמן למסע יצירתי משותף: זו באה מצד הפיסול והווידיאו, וזו באה מעולם הפרפורמנס והסאונד. המפגש הוליד יצירה שהולידה שיח המבקש לתעד את מעשה המרכבה: כיצד נרקם השיח הפנימי של כל אחת מהאמניות לשיח משותף שדולה עוד ועוד פרטים מן האינטואיציה, מאי-הוודאות, אל הגילוי האטי והמרגש של יצירת אמנות.

טמיר ליכטנברג, "ללא מלים", תצלום מטופל, מידות משתנות, 2014

 תערוכה: "הכוח המדמה", טמיר ליכטנברג והלל רומן

נעילה: שבת, 11 באוקטובר 2014
אוצרת: אורית בולגר

והכוח המדמה הוא היכולת לדמיין את הנקלט בחושים. זהו גם הטווח שנפרש בין "חרבז'אק", עבודת הקול של טמיר ליכטנברג, לבין "אורטור", הדמיה תלת-ממדית שמציג הלל רומן, בתערוכה זוגית בגלריה ת(א)עשייה בסדנאות האמנים בירושלים.סדנאות האמנים, רח' האומן 26, קומה 4, אזור התעשייה תלפיות, ירושלים. טל': 02-6797508. חמישי, 20:00–16:00; שישי, 14:00–11:00; שבת, 15:00–11:00.

www.artiststudiosjlm.org
[email protected]

"תצלום פעולה, בעקבות הנס נאמות", 1997, מתוך הסדרה "תמונות שוקולד" (באדיבות גלריות זיפאס © ויק מוניס ועיזבון הנס נאמות/VAGA, ניו-יורק)

יום עיון: "בקשר לוויק מוניס: צילום – כלי הומניסטי או פטרוני?"

מוזיאון תל-אביב לאמנות
שישי, 1.8.14, 14:00–12:00

לקראת נעילת התערוכה "תמונות מכל דבר" של ויק מוניס (2.8.14) יתקיים במוזיאון תל-אביב יום עיון העוסק בהיבטים מרכזיים העולים מתוך העשייה והעבודה של האמן. הדוברים ידונו על צילום מנקודת המבט של האתיקה ויעלו נושאים כגון מצולמים מעולם שלישי וצלמים מעולם ראשון והתפקיד המורכב שממלא צילום בשירות אידיאולוגיות אלה ואחרות.מנחה: רותי דירקטור, אוצרת לאמנות עכשווית, מוזיאון תל-אביב. דוברים: גלעד רטמן, אמן, "החוזה בין צלם למצולם"; מעין אמיר, אמנית ואוצרת, "ארכיונים מפלילים"; חן תמיר, אוצרת, "בתפקיד הראשי – המצלמה". כמו כן יוקרן הסרט " Human Opera XXX" מאת האמן (17 דקות).

אולם אסיא, כרטיס, כולל כניסה למוזיאון : 40 שקל. לפרטים: 03-6077020

עצרת: "מוזיקה מדברת שלום"

במסגרת הפרויקט "תיקון גבול"
מתחם תיאטרון הפרינג', באר-שבע

30.7.14, רביעי, 19:00

הפרויקט "תיקון גבול", שיריית הפתיחה שלו היא העצרת "מוזיקה מדברת שלום", נועד לעודד סדרה של דיאלוגים בתקופה קשה זו – פיוס בתוכנו ופיוס עם שכנינו. העצרת תתקיים בבאר-שבע, מטרופולין הדרום המיוסר והפצוע, שדווקא בו נשמעים קולות אחרים, מורכבים, שאינם רק "נגד" או "בעד". את הפרויקט יזמו פרופ' חביבה פדיה, פרופ' אבנר פיינגלרנט והמוזיקאי דוד פרץ.הדרום, על קו הגבול, מבקש תיקון גבול, שבו דיבור, תפילה ומוזיקה של מוזיקאים יהודים וערבים מבקשים להחליף את השנאה והקטל בהידברויות בין המגזרים ובין העמים ובתפילה. המופע בעצרת יכלול סדרה של הופעות אמנים ידועי שם שינגנו משיריהם המותאמים לאירוע, ובשיאו יתלכד האירוע בג'ם-סשן ושירה משותפת של פיוט לשלום.

עצרת ראשונה תתקיים ביום רביעי הקרוב, עם המוזיקאים דויד פרץיאיר דלאלפרץ אליהו,מארק אליהורקפת אמסלם, ההרכב קדמה ועוד. בין הדוברים: חביבה פדיההדסה פרומן,עאלי אבו-עוואד.

האירוע יתועד בהתנדבות עול ידי תלמידי קולנוע ממכללת ספיר ויועבר בשידור חי באינטרנט. על כתובת ערוץ השידור תבוא הודעה.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *