רב ערב 15.7.2014

"אמנות בצומת" 2014 | "פסטיבל בבית" | "פשיוניסטה" – כשאופנה ואמנות נפגשים | שיח גלריה עם נבט יצחק | מלכה יעקובוב-זמיר | אבנר שר ודייוויד אייזקס | "שעת סיפור: היה או לא היה” | תערוכת הבוגרים 2014 של הפקולטה לאמנויות המדרשה | תוכנית העמיתים של עלמא

 

תולדותיה של בתיה מ. – החזרה הביתה, 2013

"אמנות בצומת" 2014, ירושלים

"אמנות בצומת", מסגרת הקולנוע הנסיוני ואמנות הווידיאו של פסטיבל הסרטים ירושלים, מציגה סרטי קולנוע נסיוני בינלאומי, התערבויות אמנותיות, תערוכה וכן את התחרות הישראלית לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני. בתוכנית: שנטל אקרמן, המטשטשת את הגבולות שבין אורבניות, תרבות וטבע, במרכז מעמותה לאמנות ומדיה שבבית הנסן; ג'ורג' גריפין, אשף בחיבור בין אנימציה, לייב אקשן, תכסיסי צילום וטכניקות של פליפבוקס; התחרות הישראלית לווידיאו-ארט וקולנוע נסיוני; בכורה עולמית של "תולדותיה של בתיה מ'", מבית קבוצת סלה-מנקה; ועוד.

בית הנסן, תערוכתה של שנטל אקרמן הכניסה חינם.
למידע נוסף: כאן.
המשך השבוע:
רביעי, 16.7.14, ב-16:15, הקרנות סרטים של גיאורג גריפין ומפגש עימו, ארה"ב.
למידע נוסף וכרטיסים: כאן.
שישי-שבת, 17–18 ביולי 2014, ב-19:30, "בתיה מ' – החזרה הביתה", טלנובלה בבית סלה-מנקה.
למידע נוסף וכרטיסים: כאן.

מתוך "פסטיבל בבית", "במיוחד גן זה" א', נעמי יואלי. צילום: טל שחר

עונת התרבות בירושלים: "פסטיבל בבית"

24–21 ביולי 2014
ניהול אמנותי: דפנה קרון

אירוע אינטימי רב-משתתפים בין חדרי בית-המלון פרימה רויאל, בניין מגורים שיהפוך למופע דוקומנטרי, גרוב תימני, הפואטיקה של חיי היום-היום, מפגשים בין מזרח ומערב והעלאה מחודשת של "במיוחד גן זה" א' וב' מאת נעמי יואלי. עוד בתוכנית, לצד המופעים הגדולים "House" ו"טוק טוק", ביקור במטבח של צביה מרגליות, אם ורעיה במשפחה דתית, הרוקחת מחיי היומיום יצירה פואטית בסגנון ספוקן-וורד; גרוב תימני עם להקת בינת-אל-פאנק והיוצרת גילה בשארי בעמק התימנים, ועוד.המיקומים המדויקים יימסרו לאחר רכישת הכרטיסים. פרטים ורכישת כרטיסים באתר העונה, כאן.

2 זוגות כרטיסים ל"עלא פיקרה" יוענקו לראשונים שיפנו למייל [email protected].

פנינה אבן-טל

"פשיוניסטה" – כשאופנה ואמנות נפגשים

תיאטרון גבעתיים
פתיחה: חמישי, 17.7.14, ב-19.00

אוצרת: איילת אמוראי-בירן

התערוכה עוסקת בנקודת ההשקה בין עולם האמנות לעולם האופנה, בהשתתפות אמנים ומעצבים מתחומים שונים: ציור, פיסול, צילום, עיצוב קרמי, עיצוב אופנה ותכשיטים. תלמידות האקדמיה לעיצוב fa29 מציגות דגמים של אופנה בהשראת אופניים; דליה גולדמן, מעצבת אופנה לשעבר, מציגה פריטי לבוש ואביזרים מחומרים שונים ובטכניקות מגוונות; רותי דביר, מעצבת אופנה לשעבר, מציגה שמלה בטכניקה מעורבת ובשילוב של תחבושות; לאה שוורץ, יפה טוויג ושושי הורוביץ מציגות ציורים על בד ובהם נשים בתלבושות מגוונות; קרני ליפשיץ תציג ציורים בהשראת יצירות קלאסיות כמו שלוש הגרציות; סדרת הצילומים "מחווה לוורמיר", של פנינה אבן-טל, מתכתבת עם היצירות הקלאסיות של ורמיר; הצלמת לירית שפיר-שמש מציגה את אופנת הרחוב העכשווית; ועוד.

תיאטרון גבעתיים, רח' דוד רמז 40, גבעתיים. פתוח מדי יום, בשעות 17.00–10.00; שישי, 12:30–10:00; ובשעות המופעים.

נבט יצחק, "עבודת אגן", 2014, מיצב וידיאו. צילום: מידד סוכובולסקי

שיח גלריה עם האמנית נבט יצחק
במסגרת התערוכה "צעדים בוני אמון"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 19.7.14, ב-12:00. הכניסה חופשית 

עבודתה של נבט יצחק חוזרת אל מקורותיו הפולחניים של המחול העממי העתיק ובה בעת מתייחסת לריקוד ה"טוורק", שהפך בשנים האחרונות לתופעת מדיה ונחשב לגרסה מערבית של המאפּוּקה, מחול קבוצה ששורשיו בחוף-השנהב, הנרקד בעיקר על-ידי נשים ומתמקד בתנועת הישבן. הצגת המאפוקה בטלוויזיה בחוף-השנהב נאסרה על-ידי המשטר הצבאי, שראה בו רעה חולה ומזיקה. יצחק בוחנת את הקשרים בין הריקודים ואת ההתייחסות התרבותית לנענוע האגן במושגי המבט המחפיץ והצדקנות המוסרית. היא מפשיטה את התנועה עד כדי הפיכתה לאמורפית ופנימית, כאשר הקריינות המלווה – בנוסח מרוחק וקר, המעלה על הדעת מחקרים אנתרופולוגיים – מנכיחה את המבט המערבי כמקטלג, מדיר או מנכס. המחול ככלל נבחן בתוך כך בהקשרים של פולקלור, אידיאולוגיה ומגנוני משטור חברתיים.

מוזיאון פתחתקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

מלכה יעקובוב-זמיר, "שדה פלפלים", שמן על בד, 2014

"בתנועה מתמדת", מלכה יעקובוב-זמיר

בית-האמנים תל-אביב

פתיחה: חמישי, 17.7.14, ב-19:30
אוצר: אריה ברקוביץ

סדרת העבודות של מלכה יעקבוב-זמיר מתמקדת בשדה פלפלים ומגשרת בין שפת האמנות לתרבות בכלל. האמנית בוחנת את המרחב הציורי שלה מול המרחב הפיזי. מרחב זה אינו רק בגדר דימוי חזותי, אלא מקום שמגדיר את האני האישי, את רחשי הלב ותחושות הבטן של האמנית. ציוריה נפרשים על הבד כמניפה רבת פנים, צבע ותנועה, מרחב ודחיסות שנעים כמו המפץ הגדול לעבר האינסוף. יעקובוב-זמיר נוטה לסגנון המופשט. ציוריה עוקבים אחר המורפולוגיה של הנוף הפיזי והמטא-פיזי, נופים פנימיים ודמיוניים שמצוירים במשיכות מכחול דינמיות ובצבעוניות רבגונית עשירה.

נעילה: 9.8.14.
בית האמנים על-שם זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. טל' 03-5246685. שני עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00; שבת, 14:00–11:00.

אבנר שר, "אני מלך, אני מלכה", 2007

"ציפור על תיל", אבנר שר ודייוויד אייזקס

מוזיאון בר-דוד, קיבוץ ברעם
פתיחה: שבת, 19.7.14, ב-13:00 

אוצרת: סול לנזיני
נעילה : 19.11.14

שיתוף פעולה חד-פעמי בין שני אמנים המציגים ניגודים: רוך וקושי, חשיפה מול הסתרה ובנייה ויצירה העולות מתוך הרס מוקדם. העוצמה המוקרנת מהיצירות של אבנר שר מזכירה את החוויה של כניסה לתוך קתדרלה. מהקירות מהדהדים יצורים פרימיטיביים וילדיים המזמינים להתקרב אל הפאנלים השרוטים והצרובים, לפענח את משמעותם ולהתחבר לסיפוריהם. בכמה מהעבודות משולבים שמות ופסוקים מהמקורות. ההיסטוריה הביוגרפית של שר באה לידי ביטוי בעבודות עם כוח מתפרץ ואיפוק מאורגן. העבודות נוצרות בתהליך שראשיתו הרס פרוע, החושף את יצרי התת-מודע והסימנים הבלתי מחיקים של דור שני לניצולי שואה.

מוזיאון בר-דוד לאמנות ויודאיקה, קיבוץ ברעם. טל' 04-6988295. ראשן עד חמישי ושבתות: 16:00–10:00; שישי, 10:00–14:00.

יעל ברתנא, "תופת", 2013

"שעת סיפור: היה או לא היה"

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 17.7.14, ב-20:00 

אוצרת: רותי דירקטור

"שעת סיפור" הוא שמה המתעתע של תערוכה המציגה אמנות וידיאו כגרסה עכשווית, מבלבלת ותובענית של מה שהיה פעם נחלתם של מספרי סיפורים. "היה או לא היה", כותרת המשנה, מפנה אל חוסר הוודאות בעבודות המוצגות ומבהירה שסיפור כפשוטו לא נשמע שם. השפות שיישמעו ברחבי הביתן הן אנגלית, גרמנית, פינית, עברית, ערבית והונגרית. שישה מהסרטים מוצגים לראשונה בארץ. משתתפים: ססקיה אולדה וולברס, איה-ליסה אטילה, קאמי אנרו, יעל ברתנא, טליה הופמן, היינאל נמט, סיימון פוג'יווארה.

משך הזמן המצטבר של כל הסרטים: 132 דקות.

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו, שדרות תרס"ט 6, תל-אביב.

תערוכת הבוגרים 2014 של הפקולטה לאמנויות המדרשה

אוצרים: אלונה פרידברג וארז ישראלי

המדרשה לאמנות במכללה האקדמית בית-ברל מציגה את תערוכת הבוגרים לשנת 2014. כ-60 בוגרים יציגו פרויקטים אישיים במדיה דיגיטלית, בווידיאו-ארט, בציור, בצילום ובפיסול. תערוכת הבוגרים היא אירוע שנתי משמעותי המהווה הזדמנות ראשונה של הבוגרים להיחשף הן בפני הקהל הרחב והן בפני עולם האמנות הישראלי והקהילה המקצועית. התערוכה תתקיים בקמפוס הפקולטה לאמנויות המדרשה שבמכללה האקדמית בית ברל. הכניסה חופשית. במהלך התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים ומפגשים למתעניינים בלימודים. ההרשמה לתואר שני בחינוך לאמנות ולתוכנית ללימודי המשך לאמנים פעילים בעיצומה.נעילה: 23.7.14.

ראשון עד חמישי, 20:00–12:00; שישי, 14:00–10:00. טל' 09-7478788.

קול קורא להגשת מועמדות לתוכנית העמיתים של עלמא

עלמא, בית לתרבות עברית בתל-אביב, פועל לחידוש ולעידוד השיח ולימוד התרבות העברית בישראל. תוכנית העמיתים נפרשת על פני שנת לימוד אקדמית אחת, ומעניקה הזדמנות לשיח חברתי פורה ולהיכרות מעמיקה עם אוצרות התרבות היהודיים באמצעות מתודולוגיה ייחודית הכוללת שילוב של חוקרים ויוצרים, לימוד בית-מדרש בחברותא, קבוצות קריאה, סמינרים מרוכזים וסדנאות כתיבה.

אנו מזמינים אמנים פעילים, פעילים חברתיים, אנשי תקשורת וכל מי שנפשו צמאה ללימוד משמעותי בנושאי התרבות העברית להגיש מועמדות למלגת לימודים שנתית.

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון ו/או תעודה מקבילה מתחומי האמנות, החברה והתקשורת.
לפרטים נוספים, כאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ 

 

1 תגובות על “רב ערב 15.7.2014”

    "עבודתה של נבט יצחק חוזרת אל מקורותיו הפולחניים של המחול העממי העתיק ובה בעת מתייחסת לריקוד ה"טוורק", שהפך בשנים האחרונות לתופעת מדיה ונחשב לגרסה מערבית של המאפּוּקה, מחול קבוצה ששורשיו בחוף-השנהב, הנרקד בעיקר על-ידי נשים ומתמקד בתנועת הישבן. הצגת המאפוקה בטלוויזיה בחוף-השנהב נאסרה על-ידי המשטר הצבאי, שראה בו רעה חולה ומזיקה. יצחק בוחנת את הקשרים בין הריקודים ואת ההתייחסות התרבותית לנענוע האגן במושגי המבט המחפיץ והצדקנות המוסרית. היא מפשיטה את התנועה עד כדי הפיכתה לאמורפית ופנימית, כאשר הקריינות המלווה – בנוסח מרוחק וקר, המעלה על הדעת מחקרים אנתרופולוגיים – מנכיחה את המבט המערבי כמקטלג, מדיר או מנכס. המחול ככלל נבחן בתוך כך בהקשרים של פולקלור, אידיאולוגיה ומגנוני משטור חברתיים".
    הבנתם במה עוסקת העבודה ואת מה היא חוקרת? הכי חשוב 'המבט המערבי'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *