ניקולא טרזי יעמוד בראש התוכנית לתואר שני בבצלאל

היוצר הבינלאומי ניקולא טרזי נבחר לכהן כראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. טְרזי, יליד איטליה, 1982 ומתגורר כיום בניו-יורק, יחליף את ד״ר רפאל זגורי אורלי שעמד בראש התוכנית בארבע השנים האחרונות והתפטר מתפקידו בחודש ינואר האחרון. טרזי הוא איש רב פעלים העוסק באוצרות, כתיבה, עריכה והוראה. מאז שנת 2006 הוא עובד בבית ההוצאה Giancarlo Politi […]

היוצר הבינלאומי ניקולא טרזי נבחר לכהן כראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. טְרזי, יליד איטליה, 1982 ומתגורר כיום בניו-יורק, יחליף את ד״ר רפאל זגורי אורלי שעמד בראש התוכנית בארבע השנים האחרונות והתפטר מתפקידו בחודש ינואר האחרון.

טרזי הוא איש רב פעלים העוסק באוצרות, כתיבה, עריכה והוראה. מאז שנת 2006 הוא עובד בבית ההוצאה Giancarlo Politi Editore ממילאנו, המוציא לאור את מגזין Flash Art, וב-Nadace Pargue Biennale Foundation בפראג, שם הוא עובד כעורך, כאוצר וכמנהל תערוכות בארבע הביאנלה האחרונות. הוא משמש כעורך המהדורה האמריקאית של מגזין Flash Art International. לצד גיליונות שעסקו באמנות ספציפיים, הוא ערך בשנים האחרונות גיליונות המתמקדים ביחסים בין אמנות ובידור, אמנות וקולנוע ואמנות ותיאטרון. מעבר לתפקידו ב-Flash Art International משמש טרזי גם כראש דסק ניו-יורק במגזין Flash Art Italia, כעורך משנה במגזין Flash Art CZ&SK ועורך מייעץ למגזין Flash Art HU.

מאמריו של טרזי התפרסמו בבמות שונות, ביניהן: Il sole 24 Ore (מילאנו), Monopol (ברלין), Flatt (ניו-יורק), ערב-רב (ישראל), biweekly.pl (ורשה), ובקטלוגים של תערוכות כדוגמת "נוישטיין: כלומר רישום" במוזיאון ישראל והתערוכה Postmonument  בביאנלה ה-14 לפיסול בקררה, איטליה.

הוא מרבה ללמד ולהעביר סדנאות, בין השאר באוניבסיטאות כמו ייל, קולומביה, SIAC (שיקגו), בצלאל, NABA (מילאנו), המכון האינדונזי לאמנות (ג'קרטה) ובמדרשה, בית ברל.

בהודעת חברי ועדת החיפוש מטעם בצלאל נכתב כי מדובר ב״ההחלטה אמיצה וחדשנית. מדובר ביוצר בעל שם בינלאומי, שמבין אמנות ברמה הפרקטית והתאורטית בצורה יוצאת דופן, עם קשרים בינלאומיים וידע מעמיק של סצנת האמנות״.

1 תגובות על “ניקולא טרזי יעמוד בראש התוכנית לתואר שני בבצלאל”

    לקחת ילד בן 30 להיות ראש תואר שני, זה קצת כמו לתת לחייל להיות מנהל בית ספר תיכון. אבל אפשר לשלם לו פחות… ניסיון וותק זה אוברייטד.
    אכן צעד אמיץ! או התאבדות, או רק ראי להציג לאמנים הישראלים – מי שלא ישראלי יכול להצליח. הוא כאן כמקפצה לתפקיד הבא, אתם תישארו כאן לנצח!
    בעיקר יהיה כיף לתלמידים שגדולים ממנו, הם יוכלו להרגיש בנח ללמוד ממנו הרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *