רב ערב 22.4.14

"פרינט סקרין" – מחלקים כרטיסים! | "מחאת כפיים" – ספרים לחלוקה! | "אורנה דגני בבית האמנים |"שיכונים לדוגמה: מבטים פנימיים על סביבה-שיכון-אדם" | בוקר של הרצאות בבית בנימיני | מיכאל גיטלין מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

"העיר במלוא הדרתה", אורנה דגני

בית האמנים, תלאביב
פתיחה: חמישי, 24 באפריל 2014
נעילה: 17 במאי 2014

אורנה דגני מציגה סדרת ציורי עצים גבוהי-צמרת בצבעי עיפרון ופסטל-שמן, עצים מנותקים מסביבתם הניצבים לבדם דוממים בריק של הנייר, במבע של צמצום ודיוק. אך השקט והאסתטיקה של העבודות מחפים על אמירה חברתית חדה ונוקבת: אלה העצים המעטים שטרם הוכרעו בידיהם החמדניות של סוכני ה"פיתוח" העירוני בשכונת מגוריה שבדרום תל-אביב. דגני בוחרת להבליט את העץ ולהעלים את העיר, כשלמעשה זוהי העיר המעלימה אט-אט את העצים מתוכה, הופכת את רחובותיה לסטריליים, כחלק ממגמה אורבאנית של פיתוח עירוני המעודד ג'נטריפיקציה.בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב.
שני עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00; שבת, 11:00–14:00.
טל': 03-5246685
דוא"ל: [email protected]

קרין פיטוסי ויונתן הוכמן, "בית-נוף-זהות", 2014

"שיכונים לדוגמה: מבטים פנימיים על סביבה-שיכון-אדם"

גלריה לאמנות עכשווית גרנד ART

אוצרות: אדריכלית ד"ר הדס שדרשירלי משולם

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין האמנים ניר דבוראי ועופר גולד, הצלם חיים זינגררון ישועה,ד"ר דוד בהר-פרחיהאיגור קרוטרדני שושן ואדריכל-אמן אמיר תומשוב – לבין סטודנטים שלומדים על השיכון הציבורי בישראל בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בחיפה, בהנחיית האדריכלית ד"ר הדס שדר ובשיתוף עם אוצרת הגלריה שירלי משולם. בתערוכה טקסטים, צילומים, מיצבים, וידיאו וסאונד שמספקים מבטים ביקורתיים, נוסטלגיים ואף עתידניים על נושא השיכון הציבורי בישראל. המציגים מתייחסים אל שכונות ושיכונים ציבוריים שנבנו בשנות ה-50–70 ומקיפים את הגלריה.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה.
ראשון עד חמישי, 22:00–12:00; שישי, 13:30–10:30.
לפרטים: 04-8121111.

עבודה של פדי מרגי. צילום: אילן עמיחי

מחתרת עיצוב – בוקר של הרצאות

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית
שישי, 25 באפריל 2014, ב-11:00

התערוכה "מחתרת עיצוב" באה לסמן סוג של אי-נחת, תחילתה של התנגדות והצבעה על שאלות מהותיות המעסיקות מעצבים ויוצרים פעילים בתחומי העיצוב השונים על רקע הכלכלה התאגידית, מודעות למצב העודפות של חפצים ודימויים, השפעתם של חומרים שונים על הסביבה וכינון מערך יחסים חדש בין המעצב לתעשייה מצד אחד ולמשתמש מצד שני.

מנחה: אוצרת התערוכה שלומית באומן
11:00 לא כל הנוצץ… – עינת לידר, צורפת וחוקרת בתחום הצורפות ובתיאוריה ופרקטיקה של העיצוב. ראש המחלקה לשעבר של המחלקה לצורפות ואופנה, באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל.

11:30 הכנות לעבודה: דברים שאני עושה לפני שאני עושה – עידו ברונו, מעצב תעשייתי ובעל סטודיו עיצוב IDBruno. מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל.

12:00 קמח זה קמח זה קמח? – היכן לצייר את הקו – על הגבול האתי בעיצוב תקשורת חזותית – פדי מרגי, מעצב אומן, מרצה בכיר לעיצוב בסגל המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית וראש המחלקה לשעבר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון.

הכניסה חופשית. הרשמה מראש בטל' 03-5182257 או במייל: [email protected]
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

מתוך חלל התערוכה "מידה כנגד מידה". צילום: מידד סוכובולסקי

מיכאל גיטלין: 16 עבודות 

מוזיאון פתחתקווה לאמנות
נעילה: 26 באפריל 2014
אוצרת: דרורית גוראריה

תערוכת היחיד של מיכאל גיטלין, אחד האמנים הישראלים החשובים שפועלים בזירת האמנות הבינלאומית זה כמה עשורים, מציגה יצירות משנות ה-70, ה-80 ואילך, שכמה מהן מוצג לראשונה בישראל ואחרות יוּצרו מחדש. התערוכה נעה בין עבר להווה, בין שנות ה-70 לימינו, בין רישום לפיסול, ומבקשת להאיר פרקים ביצירתו של גיטלין שהיו מצע לניסוח טביעת ידו הייחודית. המיצב גדול הממדים "אינסוף שבור", שתוכנן מחדש במיוחד לחלל של מוזיאון פתח-תקווה, ואחד המרשימים שיצר האמן, מעורר מחשבות על יחסי קו, נפח, אובייקט, חלל וצופה, ומשמש מפתח לקריאת המהלך הפוסט-מינימליסטי במכלול עבודתו של גיטלין.פרטים נוספים באתר המוזיאון.

אירוע נעילה בתערוכה "מידה כנגד מידה"
מוזיאון פתחתקווה לאמנות

 מפגש עם אמני התערוכה
שבת, 26 באפריל 2014, ב-12:00. הכניסה חופשית
פרטים נוספים באתר המוזיאון.

***

"פרינט סקרין", פסטיבל תרבות דיגיטלית בסינמטק חולון 

30.4-3.5.14
פסטיבל לעולמות האמנות, העיצוב והטכנולוגיה הדיגיטלית. הקרנות בכורה של סרטי דרמה ותעודה זוכי פרסים, פרזנטציות ומיצגים אינטראקטיביים, סדנאות אמן, פאנלים, הרצאות ומפגשים עם מיטב היוצרים החוקרים והדוברים בתחום. נושא הפסטיבל השנה: "!Forget it" – האם יש לנו יכולת לשכוח וזכות להישכח בעולם של זיכרון מחשב בלתי מוגבל?לפרטים מלאים: www.printscreenfestival.com

"רב ערב" מחלק חמישה כרטיסים זוגיים למיצג של האמן הרב-תחומי אהד פישוף, שיציג את המיצגים "הרצאה על ארכיטקטורה" מ-2012 ו"HD", שנוצרה במיוחד עבור הפסטיבל. "הרצאה על ארכיטקטורה" מתייחסת לתור הזהב של אדריכלות מודרניסטית אוטופית שחלמה את עצמה עבור עתיד שמעולם לא התרחש. "HD" מתרחש בעתיד שהתממש בהווה א-היסטורי, מנוקה משאריות, במרחב המתפרש שבו נדחסים עבר, הווה ועתיד לכדי מימד אחד, זמין תמידית.
המיצג יעלה ביום חמישי, 1.5.14, ב-21:10, שישי, 2.5.14, ב-15:00, ושבת, 3.5.14, ב-18:10.

נא לשלוח מייל ל-[email protected] ולציין שם ומועד הכרטיסים הרצויים.

"הוצאת מקוםלשירה הוציאה החודש ספר חדש: "מחאת כפיים"

"מחאת כפיים" היא אנתולוגיה חדשה של שירה חברתית בעברית הכוללת 147 שירים של 86 משוררים ומשוררות המבטאים מנעד מורכב של תופעות חברתיות ונעים על הציר שבין זעם והומור, תמיד כדי להביע מחאה נגד עוול ודיכוי.
הספר מחולק לכמה שערים: רעב, עוני, תנאי עבודה, עובדים זרים, אבטלה, קבצנים, קפיטליזם רגשי, צרכנות, מצוקת דיור, אלימות במשפחה ומצוקתו הכלכלית של המשורר. עורכים: גלעד מאירינועה שקרג'ידורית ויסמן.
ניתן להשיג את הספר בחנויות ספרים פרטיות בתל-אביב ובירושלים או דרך אתר אינדיבוק. ניתן גם לרכוש ישירות דרך הוצאת מקום-לשירה: 02-6524601, או במייל: [email protected].

"רב-ערב" מחלק 5 עותקים לחמשת הראשונים ששולחים מייל ל- [email protected]. אנא ציינו כתובת מלאה ומספר טלפון נייד.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *