רב ערב 15.4.2014

"אי שם ובשום מקום” , פסטיבל לקרקס עכשווי – מחלקים כרטיסים! | "לא צפוף", יעל בלבן | סדנת הכתיבה של ניר ברעם ויוסי סוכרי | "הברכה והקללה" תערוכה בהשראת הסדרה "המקוללים" בבית הנסן

Ian Grandjean

"אי שם ובשום מקום"
בכורה ישראלית במסגרת ON-Time, פסטיבל לקרקס עכשווי, חדרה

24 באפריל 2014, ב-20:30

מופע קרקס עכשווי בבימוי אורית נבו וגיא קרארה. שיתוף פעולה ישראלי-צרפתי, ראשון מסוגו, בין ON ללהקת Archaos האגדית. האמנים מגלמים דמויות של מהגרים במהלך ההמתנה לכניסה לשירותי ההגירה. המופע מתאר את ההמתנה הבלתי נגמרת באזור מעבר שהוא מקום שאינו מקום.

ההפקה פתחה את אירועי התרבות הישראליים במסגרת מרסיי-פרובנס. על הבמה חמישה אמנים: אהרון טוביאס, ג'אגלינג; מעין גור, מחול; נועה שניצר, טרפז; ענבל בן-חיים, חבל אנכי; Florian Meheux, עמודים סיניים. מוזיקה: דורי בן-זאב ואסף גבעתי. וידיאו: ערן שפירא. תאורה: ג'ייק סליב. קונסטרוקציות: בועז יכין. תלבושות: הדס גרטמן.

לינק לפרומו: כאן. כרטיסים: כאן.המופע יועלה במרכז המסחרי מיקס, בכניסה המזרחית לחדרה, רח' צה"ל 5, מול מכבי האש.

רב ערב מחלק זוג כרטיסים ל-2 הראשונים שיפנו למייל: [email protected]

יעל בלבן, דוד (גב), בעקבות מיכאלאנג'לו, 75X 56 סמ', רפידיוגרף על נייר, 2013

"לא צפוף", יעל בלבן

הגלריה של גבעת-חיים איחוד פתיחה ושיח גלריה: שבת, 19 באפריל 2014, ב-12:30
נעילה: 7.6.14
אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי

מבחר עבודות מהשנים האחרונות, המציעות מבט-על על גוף יצירתה של יעל בלבן המאפשר להשקיף על מכלול היצירה ובד בבד לחדור לעומקן של השכבות הנפחיות המאפיינות את יצירתה. בשכבות אלו, שנעשו ברישום הרפטטיבי והמתפתל המזוהה עימה, חבויים המאבקים הבלתי פוסקים המתחוללים במעמקי התודעה והיוצרים את המצבים הספיים, שבהם החרדה, ההומור, ההגירה, תולדות האמנות והקשרים נוספים, שאינם תמיד מפוענחים, ארוגים במופע הנפרש לעיני הצופה.

ניר ברעם ויוסי סוכרי. צילום: יח״צ

סדנת הכתיבה של ניר ברעם ויוסי סוכרי

פתיחה: רביעי, 30 באפריל 2014, ב-19:30

סדנת כתיבה הכוללת 14 מפגשים בני 90 דקות כל אחד. הסדנה תתמקד בשאלות היסודיות ביותר של הכתיבה: התחלת הסיפור, דמות הגיבור וקווי העלילה, נקודת המבט של המספר, דיאלוג, כתיבה בז'אנרים שונים, סגנון, עריכה ועוד. כמו כן תעסוק הסדנה בקריאת טקסטים בפרוזה והגות שיש בהם להרחיב את גבולות המחשבה על הכתיבה. חלק ניכר מהזמן יוקדש לביקורת על תרגילים שונים שהמשתתפים יכתבו בין שיעור לשיעור, לצד עבודה על תרגילים וסיפורים קצרים בעת המפגש. כל אחד מהסופרים ילמד שתי חטיבות וכל חטיבה תכלול שלושה מפגשים. המפגשים המסכמים ייערכו עם שני המנחים ועם אורחים נוספים ויעסקו בסיפורי הסיום של משתתפי הסדנה.

יונה וולך ועופרה צימבליסטה, השירה הזאת, 1984, אוסף בנו כלב

"הברכה והקללה" – תערוכה בהשראת הסדרה "המקוללים"

בית הנסן, מרכז עיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ירושלים
נעילה: 8 במאי 2014
אוצר: יובל כספי

בין חללי המבנה ההיסטורי של בית הנסן, ששימש עד 2000 בית-מחסה למצורעים ונפתח לאחרונה כמרכז עיצוב, מדיה וטכנולוגיה, נפרשות עבודותיהם של גיבורי סדרת הטלוויזיה "המקוללים" של חגי לוי. ציורים ורישומים של אביבה אורי, ציורים של הסופר והמשורר פנחס שדה ושחזור של התערוכה האחרונה של יונה וולך. לצדם יוצגו עבודות של אמנים הקשורים בדמויות, ובהם הדפסים שיצרה עופרה צימבליסטה עם יונה וולך; הצילום האיקוני של וולך שצילם מיכה קירשנר; דיוקנאות של אביבה אורי שציירו בתה, רחל אורי-ימפולר, ובן-זוגה דוד הנדלר; ומגילת מלחמת בני אור בבני חושך המקורית, שאליה התייחס משה קרוי בכתביו. העבודות מוקפות בפריטים אותנטיים של האמנים, שנאספו מארכיונים שונים. את התערוכה נועל חדר "ההשראה", המציג את תהליך העבודה דרך עיניה של דמות בדיונית.***"מטריצת ירושלים", שאוצר עופר מנור, אדריכל העיר ירושלים. התערוכה חושפת את העשייה הרבה בתחום הפיתוח בעיר תוך התייחסות למסלול שבין חזון למציאות. בחלל עליית הגג.בית הנסן, מרכז עיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ירושלים. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–18:00; שישי, 10:00–14:00. הכניסה חינם.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *