לאה אביר נבחרה לתפקיד אוצרת מוזיאון חיפה לאמנות

לאחר חרושת שמועות של שבועות, אושר מינויה של האוצרת לאה אביר לתפקיד אוצרת מוזיאון חיפה לאמנות. אביר מחליפה את רותי דיקטור, שסיימה בחודש שעבר כהונה בת 3 שנים. אביר, ילידת 1978, ובוגרת החוג לתולדות האמנות ולימודי אוצרות מתקדמים באוניברסיטת ת״א, היא אוצרת וכותבת בתחום האמנות העכשווית. במהלך השנתיים האחרונות שימשה כאוצרת עצמאית ויועצת אמנותית לסדנאות […]

לאחר חרושת שמועות של שבועות, אושר מינויה של האוצרת לאה אביר לתפקיד אוצרת מוזיאון חיפה לאמנות. אביר מחליפה את רותי דיקטור, שסיימה בחודש שעבר כהונה בת 3 שנים.

אביר, ילידת 1978, ובוגרת החוג לתולדות האמנות ולימודי אוצרות מתקדמים באוניברסיטת ת״א, היא אוצרת וכותבת בתחום האמנות העכשווית. במהלך השנתיים האחרונות שימשה כאוצרת עצמאית ויועצת אמנותית לסדנאות האמנים בירושלים. בשנת 2011 זכתה במלגת "ארטיס" לאוצרים מישראל, ועבדה בצוות האוצרות של ארגון האמנות הציבורית Creative Time בניו יורק על תערוכה שהציגה עשרים שנות ״אמנות מעורבת חברתית״ מרחבי העולם.

בשנים 2007 ו-2010 שימשה אביר אוצרת משנה ומנהלת תחום התוכן במוזיאוני בת ים. במקביל אצרה תערוכות וארגנה אירועי אמנות שונים במוסדות ציבוריים ופרטיים ברחבי הארץ. היא מלמדת היסטוריה של אוצרות ותיאוריה של אמנות בבצלאל ובתכנית ללימודי אוצרות של הטכניון בתל אביב.

בהודעה על המינוי נכתב כי ״חזונה של לאה אביר הוא שמוזיאון חיפה לאמנות יקדיש עצמו לפעולות ממושכות כמוסד מציג וחוקר, ויקדם ויתמוך בעבודות אמנות ותערוכות שבבסיסן תהליך ארוך טווח של מחשבה ופעולה. המוזיאון יפעל לתצוגה פעילה ומשתנה של אוסף האמנות שברשותו, כמו גם לביסוסו ולפיתוחו של אוסף ייחודי של אמנות עכשווית ישראלית. תכניות המוזיאון ייבנו באופן אינטגרלי מתוך שיחות ומפגשים עם פעילי אמנות, תרבות, חברה ועירוניות ומתוך תפיסה של המוסד כמעורב, פעיל ויוזם בסצנה המקומית והאזורית״.

נסים טל מנכ"ל מוזיאוני חיפה מסר כי "אני מאמין כי לאה אביר תכניס רוח צעירה ורעננה במוזיאון ותפעל לחיבור המוזיאון לסביבתו, לקהילה החיפאית והיא תמשיך את דרכן של האוצרות שקדמו לה לחיזוק מעמדו של המוזיאון בסצנת האמנות הישראלית״.

לאה אביר בצילום של שי איגנץ

לאה אביר בצילום של שי איגנץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *