לא רק יין זול, 20.2.14

פרינט-שופ בזיז, יאיר ברק בג'ולי מ., "מתים מבפנים" בגלריה בנימין, ספר חדש ותערוכה של דוד פרלוב ועוד

אור זריחה נח על עיניים דרך חלונות חלביים. חלומות חומקים רחוק דרך מסננת גסה. קופסאות פח ריקות נופלות לפירים שחורים. המחשבה מנסה לאחוז בהן, אך הידיים נוזליות בתוך החושך. רצה מהר בלב שדה רחב ונשארת במקום. משהו מופיע לנגד עיני ונעלם. שתי דמויות מחייכות. הן קרובות ומטושטשות, מנפנפות בידיהן לשלום. צפות בכלום לבן בוהק. אני רוצה להישאר שם, אך יד ענקית לופתת את הגוף ומרימה אותי, כמו מנוף, למעלה. העולם שבחוץ נדלק לתוך המודעות: משאית זבל, כלב נובח. הניסיון להיאחז בחלומות מתיש ואני פוקחת עיניים. שמיכת פוך, סדין עם פרחים, נעלי בית ליד המיטה, העולם נמצא כאן, מאכסן חפצים וצורות חיים ביום טרי ופשוט. ברגע אחד אני שמה לב למחשבה אחת, אובססיבית ובלתי נשלטת, שהתיישבה לדגור, כמו יונה, במקום חמים ובטוח. היא נחה כבת-בית, מכירה את המרחב הזה הרבה יותר טוב ממני.  המחשבה שלפני כל המחשבות. התשתית לכל מחשבה שתבוא אחריה. מחשבה שהיא תבנית אבל וגעגוע עמוקים למשהו שאין ולא יהיה. מושאי המחשבה משתנים לפי אנשים ותקופות. אני שומעת זמזום קרוב, אחריו תנועה קטנה של חרק מכונף בין כתפי השמאלית לחולצת השינה. אני מתיישבת על המיטה, מרחיקה את החולצה מהעור ומאפשרת לדבורה קטנה לצאת מהמצע החמים של הלילה ליום חדש.

***

Z I Z  Printshop

Z I Z prints from Z I Z on Vimeo.

גלריה Z I Z  משיקה חנות פרינטים מקוונת . 93 עבודות יכסו את קירות הגלריה.  20 אמנים, ביניהם אמנים בעלי ותק לצד אמנים יוצאי בתי-ספר לאמנות. 93 עבודות במהדורות של 20–40 עותקים. התערוכה תתנהל כך שניתן יהיה לקנות הדפסה, להוריד אותה מהקיר ולקחת הביתה. הרעיון של החנות הוא לאפשר למי שאוהב אמנות לרכוש אותה. מחירי הפרינטים 400–800 שקל. המהדורות מוגבלות, 20–40 פרינטים. החלל הקטן של הגלריה הוא מעין תחנת-אם. מקום לצאת ממנו לעשייה שאינה תלויה בחדר לבן עם ארבעה קירות לבנים. העולם כולו הוא מרחב נתון לפעולה. וכפי שיניב יהודה אייגר ניסח זאת: "אינטרנט, עציצים ובני-אדם, מיצבי וידיאו, אקונומיקה, בד. ריח וחומר, הכל מתפעפע, מתנגש ומפרפר. הפוטנציאל הפואטי הפלסטי". לחנות הפרינט של הגלריה, כאן.

Z I Z  Printshop
חמישי, 20.2.14, ב-20:00
אמנים משתתפים: אדם שר, אורי גרשוני, אסף שחם, אלעד לרום, אלעד ערמון, גיא קרידן, גלי גורביץ, הדס סט, הילה עמרם, יורם קופרמינץ, ליליאנה פרבר, מיכל בראור, נועה שוורץ, עדי דולזה, עדי פלומן, רונה שטרן, רפי בלבירסקי, שי אריק, שרון פדידה, תמיר שר.
רח' שביל המרץ 6, תל-אביב

***

"מתים מבפנים – תערוכה על דיכאון קולקטיבי באופן שאינו בהכרח מדכא"

הדס רשף, שייסדה את הטור "לא רק יין זול" והגתה את שמו, השתתפה לפני שבועיים בכנס שנתי של הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב. שם הכנס: "מותר 23: העוני כמציאות וכמשל ודימוייו באמנויות". היום נפתחת תערוכה באוצרותה, והרצאתה יכולה לשמש מבוא מוצלח לחשיבה הפוליטית-אמנותית שלה ולשים בקונטקסט את התערוכה הנפתחת. כמו כן, פליטת פה של מנחה המושב, ד"ר גיל פישהוף, והיא בדיחה על חשבון הטור הזה, שבתה את לבי. על אמנות בעידן הניאו-ליברליזם ועל החלפת האותיות יו"ד וזי"ן.

עלמה יצחקי

עלמה יצחקי

אדר אביעם, "קונפליטים"

אדר אביעם, "קונפליטים"

"מתים מבפנים"
חמישי, 20.2.14, ב-20:00
אמנים משתתפים: אדר אביעם, שחר אבן-דר מאנדל, ג'ון בראון, שאשא דותן, ינון זינגר, ליאור זלמנסון, עבגד יבאור, עלמה יצחקי, אילה נצר, דן קופר, עידו קינן, הדס רשף, עמיר שיבי, איתמר שאלתיאל, ניר שרעבי-הופמן.
שירה בערב הפתיחה: ערן הדס, "רצף כותרות רוטר.נט". שירה ז' כרמל  תופיע עם "תן לי רק טיפת מזל לקנות לך יהלום".
אוצרת: הדס רשף
גלריה בנימין
רח' צ'לנוב 28, תל-אביב

***

יאיר ברק, "Speaking Generally"

כשעוקבים אחר עבודותו של יאיר ברק יש תחושה של עיון ביצירה ספרותית. טקסט ותמונה מקיימים זוגיות טעונה ומפרה. ב"טקסט השולחן" של גלריה ג'ולי מ. כתוב שהתערוכה מדברת "בשפת הגנרלים, אנדרטאות נייר ושיש, שדות קרב ובתי-מידות, מדפי היסטוריה צבאית של מלחמת עולם כלשהי. הטקסט הזה מוקדש למישהו באשר הוא: מקור השראה עלום, יסוד גבורה אילם כסות אבק, דפים חלמוניים וניחוח עובש קל מוקדשים ביראה ובארשת השתאות לקדוש…". ואני שואלת היכן אנדרטאות הנייר והשיש האלו מופיעים בשדה האמנות.

 

יאיר ברק, "קונקלבה", 2013. סטילס מתוך וידיאו

יאיר ברק, "קונקלבה", 2013. סטילס מתוך וידיאו

יאיר ברק, "My Sons"

יאיר ברק, "My Sons"

"Speaking Generally"
חמישי, 20.2.14, ב-20:00
גלריה ג'ולי מ.
רח' בצלאל יפה 10, תל-אביב

***

 "דוד פרלוב:  רישומים, תצלומים, סרטים"

עשר שנים עברו מאז נפטר האמן והקולנוען דוד פרלוב. תערוכה וספר חדשים מאגדים ציורים ותצלומים שיצר במהלך חייו לצד העשייה האמנותית.

דוד פרלוב, "קוסם"

דוד פרלוב, "קוסם"

דוד פרלוב, "דיוקן עצמי"

דוד פרלוב, "דיוקן עצמי"

"דוד פרלוב: "רישומים, תצלומים סרטים"
שבת, 22.2.14, ב-13:00
אוצרת: גליה בר-אור
משכן לאמנות עין-חרוד
עין-חרוד

***

"בית משותף" 

גלריה p8 היא גלריה שיתופית שאמניה פועלים בדרך כלל לסירוגין ואינם שותפים זה ביצירתו של זה. התערוכה הנוכחית נוצרה מרצון לברר על מה מתבססת השותפות בגלריה, וכדברי ההודעה לעיתונות:"למצוא את המחבר בינינו במקום את המבדיל כאמנים עצמאיים בבית משותף".

ינאי יחיאל

ינאי יחיאל

עדי שמעוני

עדי שמעוני

"בית משותף"
חמישי, 20.2.14, ב-20:00
אמנים משתתפים: עפרה אוחנה ונועם ונקרט, רותי ביגר ורינת שניידובר, אילון גנור ודרור אוסלנדר, ענבל הופמן ואסף קרבס, כרמלה וייב ובתיה מלכה, איתי זלאיט ופיליפ רנצר, ינאי יחיאל ורוני כנעני, שמעון לב ומיכל רוטשילד, אורה ראובן ושחר גולן סריג, עדי שמעוני ומאיה שמעוני.

אוצרת: אנאבל שמר
גלריה P8
רח' יהודה הלוי 79, תל-אביב

 ***

שלוש תערוכות בגלריה דביר:

"Case History" אורנה ברומברג ובוריס מיכאילוב; "אותיות תלויות" דור גז; "Eclipse" יוסי ברגר, לטיפה אשקש, הנס פיטר פלדמן, דאגלס גורדון, ג'ונתן מונק, פבל וולברג

מיכאילוב, "Case History"

בוריס מיכאילוב, "Case History"

 

אורנה ברומברג. ללא כותרת. 2013. גואש על נייר

אורנה ברומברג. ללא כותרת. 2013. גואש על נייר

 

 

"Case History""אותיות תלויות" ; "Eclipse"
שבת, 22.2.14, ב-11:00
גלריה דביר
רח' ראשית חוכמה 14, תל-אביב

***

 שיח גלריה: רני ששון, "ביצה קשה"

שיח גלריה בנוכחות אוצרת התערוכה יעל קייני והאמנית.

שישי, 21.2.14, ב-12:00
גלריה הקיבוץ
רח' דב הוז 25, תל אביב

***

 עמותה הכנסת אורחים: קול קורא 2014

קבוצת סלה-מנקה הירושלמית מפרסמת קול קורא ראשון במשכנה החדש בבית-המצורעים לשעבר, שהיום נקרא בית הנסן.

קבוצת sala manc

קבוצת sala manc

***

INV_OZ_AVI_20-02-2014

***
Yanai
***
yarkono_20_2_14_1maayan_daya[2]

3 תגובות על לא רק יין זול, 20.2.14

    ענת,הפתיחה המתפייטת מיותרת. נסי, אם אפשר, להיות יותר קונקרטית ופחות יצירתית

    ובחנות: ישראל קבלה ושמעון פינטו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *