סשה אוקון הוא זוכה פרס מרדכי איש שלום

הפרס ע"ש מרדכי איש שלום על מפעל חיים לשנת 2014 יוענק לצייר סשה אוקון. ועדת השיפוט כללה את היו"ר פרופ' זיוה עמישי-מייזלש, האמן מרסלו לאובר וצילה איש שלום. בנימוקי הזכייה נכתב כי "כישוריו והתמודדותו של סשה אוקון נגד הנורמות המקובלות קיבלו את ביטויין עוד בפעילותו בקבוצת "אלף" הדיסידנטית בבריה"מ לשעבר – קבוצה אשר מחתה נגד […]

הפרס ע"ש מרדכי איש שלום על מפעל חיים לשנת 2014 יוענק לצייר סשה אוקון. ועדת השיפוט כללה את היו"ר פרופ' זיוה עמישי-מייזלש, האמן מרסלו לאובר וצילה איש שלום. בנימוקי הזכייה נכתב כי "כישוריו והתמודדותו של סשה אוקון נגד הנורמות המקובלות קיבלו את ביטויין עוד בפעילותו בקבוצת "אלף" הדיסידנטית בבריה"מ לשעבר – קבוצה אשר מחתה נגד האמנות הרשמית המוכתבת ע"י השלטון הקומוניסטי. כרשם וצייר מוכשר, הוא התפתח מסגנון נטורליסטי עדין, בו הוא עדיין משתמש לעיתים, לסגנון אקספרסיוניסטי ייחודי המקשר אותו עם האמנות הרוסית האוונגרדית כמו גם עם האמנות הבינלאומית. סגנונו הייחודי החדיר ראייה חדשה לציור הפיגורטיבי בישראל.
גוף עבודותיו הגדול מכיל, לא רק רישומים וציורים, אלא יצירות המורכבות מחלקים שונים המתאחדים ליחידה אחת בעלת משמעות מורכבת. הדמויות ביצירותיו מערערות ומעוררות שאלות מהותיות על טיבה של האנושות ועל האדם כפרט; שאלות הגורמות לצופים לחשוב על חייהם שלהם. דמויותיו הערומות החשופות ללא כחל ושרק שסימני הזקנה ורפיון הבשר ניכרים בהן, יכולות לעיתים לעורר חרדה או זעזוע אצל הצופה, אך בו בזמן מגלות את עולמם האופטימי של האנשים המזדקנים כמו גם את חרדתם מפני הבאות.
מאז עלייתו לישראל, סשה אוקון תורם כמורה באקדמיה לאמנות בצלאל ובמוסדות אחרים בירושלים ובמרוצת השנים הוא העמיד תלמידים רבים".

2 תגובות על סשה אוקון הוא זוכה פרס מרדכי איש שלום

    בחירה מצוינת וראויה!
    אדם אמיתי, מורה מצוין ואמן דגול
    קשה לחזור לשיגרה לאחר שמתבוננים באופן מעמיק בציוריו
    אני מקנא בידו הטובה ברישום וציור
    וגאה להיות מתלמידיו בעבר
    כה לחי !
    זמר ס"ט

    אמן נפלא, מקורי ויוצא דופן בנוף המקומי. ציור חזק מאד, של אמן שיודע את מלאכת הציור על בוריה, ויודע כיצד להפיק מהידע הזה אמירה לא שיגרתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *