רב ערב 23.4.2013

תערוכות, הרצאות, ימי עיון וכרטיסים במתנה להקרנת סרטי "אמנות ואזרחות" בפסטיבל דוק-אביב

השבוע:

  • "מותק, סידרתי מחדש את האוסף": עבודות מאוסף פיליפ כהן
  • "מרחב מתמשך": תערוכת מורים ובוגרים מהמכון לאמנות אורנים
  • יום עיון: שורשיות – תלישות בעידן גלוקאלי
  • "מבוא לציור בריטי עכשווי" הרצאה של איל ששון בבית האמנים בירושלים
  • פסטיבל "מדרום" 2013 – משהו טוב קורה באופקים
  • "אמנות ואזרחות", במסגרת פסטיבל "דוקאביב"
  • "ערי אטום", מיכל רובנס
  • "החומר, החמור והרוח": תערוכת יחיד של שמעון פינטו
  • Objecthood – חברת וולוו, מתוך הפרויקט "אמנות בתנועה"
טרין סיימון, לארי יאנגבלאד, אתר האליבי, טוסון, אריזונה, 2002. צילום

טרין סיימון, לארי יאנגבלאד, אתר האליבי, טוסון, אריזונה, 2002. צילום

"מותק, סידרתי מחדש את האוסף": עבודות מאוסף פיליפ כהן

אוצר: עמי ברק
פתיחה: יום שלישי, 30 באפריל 2013

בתערוכה יוצגו לראשונה למעלה מ-100 יצירות מאוסף האמנות העכשווית של האספן הצרפתי פיליפ כהן. האוסף מתמקד בסצינות האמנות בצרפת, בישראל ובארה"ב. עבודות רבות בתערוכה הן ביטוי למשיכה ולמחויבות של כהן לאמנות מושגית עכשווית ולעבודות המעמידות במרכזן סוגיות הנוגעות לדימוי ולחקירת טבעו.

בין המשתתפים: דאגלס גורדוןסינדי שרמןסופי קאלפול מקארתיאנט מסאז'ה,שילפה גופטהקרלוס אמורלסמירצ'ה קנטורמליק אוחניאןטרין סיימוןמתיו דיי ג'קסון,אדם מקיואןלוריס גראופיליפ פארנוקלייר פונטייןמשה ניניומירי סגלעדי נספאבל וולברגאריאל שלזינגראלי פטל.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.www.petachtikvamuseum.com

***

דורון וולף, מראה, שמן על בד, 100

"מרחב מתמשך": תערוכת מורים ובוגרים מהמכון לאמנות אורנים 

אוצר: פריד אבו-שקרה
נעילה: 22 ביוני 2013

התערוכה מזמנת ומציגה דיאלוג בין אמנים המלמדים במכון לאמנות במכללת אורנים לבין אמנים/בוגרים שסיימו את לימודיהם שם. התערוכה פורשת אופני שיחה, שפה ותוכן החושפים ומבנים את העניין והזיקה שבין משתתפי התערוכה: שאלות על אודות יחסי אדם ומקום, זהות ושייכות תרבותית תוך העלאת קונפליקטים הנובעים משייכות זו, בד בבד עם התבוננות ביחסים משפחתיים אינטימיים והרחבת העיון בטבעה של האמנות.

משתתפים: יהודה יציבאיתמר פרנסעידית לבבי-גבאינעה רז-מלמדדורית רינגרט,דורון וולףאלי שמירפאטמה שנאןפריד אבו-שקרהפאטמה אבו-רומיאסף רומנו,אילה ניצברותי הלביץ-כהןרויטל בר-בסטר ראדה.

הגלריה בבית התרבות והאמנות, נצרת
04-6576322, 04-6575878

***

Eti Tal, grandma, oil on canvas

יום עיון: שורשיות – תלישות בעידן גלוקאלי

יום שני, 29 באפריל 2013, בשעות 08:30–16:00

שורשיות ותלישות הן עוגנים מושגיים המקננים בישות האנושית ומכוננים סדרי חיים; שני קטבים בינאריים המניעים ומסדירים מנגנוני הכלה והדרה המתקבעים ומשתנים ביחסי זמן ומרחב. יום העיון מציע התבוננות בשורשיות-תלישות כעוגנים תיאורטיים המקבלים משנה תוקף בעידן הגלוקאלי, מרחפים על פני השטח ומפוררים את מרחבי הגבול שמשורטטים בשפה משתנה. יום העיון מציע בחינה של יחסיהם המורכבים של שני המושגים בתרבויות שונות ובמגע ביניהם בתרבות ובאמנות, באמצעות פרישת הופעתם, ייצוגם ושפתם המשתנה.

יו"ר הכנס: הורית הרמן-פלד
משתתפים/ות: רותי הלביץ כהן, ד"ר אלי ברודרמן, דורית רינגרט, אלונה וינוגרדוב, קטיה אויכרמן, נעם קסטל, מואיז בן הראש, יאיר אור, ד"ר יערה גיל גלזר, ג'מילה אלנאשף, חובב רשלבך, אלה קריגר, ח'אלד אבו ראס.

החוג לאמנות, מכללת אורנים, אולם החטיבה (בית הדומי), 46, קריית טבעון. הכניסה חופשית וללא הרשמה מראש

***

פיטר דויג

"מבוא לציור בריטי עכשווי", הרצאה של איל ששון בבית האמנים בירושלים

שלישי, 30 באפריל 2013, ב-19:00

לאמנות הבריטית וללונדון כמרכז תרבותי תפקיד מפתח בעולם האמנות העכשווית. ההרצאה תתמקד בציור הבריטי העכשווי ומקורותיו מהמאה ה-19 והמודרניזם.

הכניסה חופשית
בית האמנים, שמואל הנגיד 
12, ירושלים

***

פסטיבל "מדרום" 2013 – משהו טוב קורה באופקים

ב-2 במאי, החל בשעה 16:00, יתקיים באופקים פסטיבל "מדרום" השלישי לתרבות עצמאית ביוזמתם של הסטודנטים במחלקה לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר ועיריית אופקים.

בפסטיבל יתקיימו תערוכות אמנים, תערוכת אינסטגרם, סדנאות יצירה לכל המשפחה, מופעי רחוב וקרקס, מופעי מוזיקה של אמנים מקומיים, מופע מרכזי של הזמר שי גבסוועוד. השנה גם יופק ספר טיולים ובו מסלולי טיול בעיר וסיפורים על התושבים והמקומות באופקים. את הפסטיבל ילוו שתי דמויות מפתח של אמן אנימציה צעיר, אפי וקים, שנוצרו במיוחד עבור האירוע.
הכניסה חופשית.

לפרטים: דף הפייסבוק של הפסטיבל

***

"אמנות ואזרחות", במסגרת פסטיבל "דוקאביב"

סינמטק תל-אביב

במסגרת פסטיבל "דוקאביב", שיתקיים ב-2–11 במאי 2013, תוקרן תוכנית הסרטים "אמנות ואזרחות", שאצרו יעל מסר וגלעד רייך. התוכנית מציגה כמה מקרי קיצון שבהן פעולה אמנותית פרובוקטיבית הובילה לדיון ציבורי סוער וחשפה את הנורמות והחוקים המאפשרים את המשך הדיכוי של אוכלוסיות מוחלשות בחברה.

הסרטים בתוכנית: "מחר", העוקב אחר אורח החיים הקיצוני של חברי קולקטיב האמנות האנרכיסטי ויונה; "זרים החוצה!", המתעד את הפרויקט של האמן כריסטוף שלינגזיף, שבהשראת "האח הגדול" כלא 12 מבקשי מקלט במכולה במרכז העיר וינה; "תיהנו מהעוני", סרטו של האמן ההולנדי רנזו מרטינס, שבאמצעותו הוא מנסה לעזור לתושבי קונגו להרוויח מעוניים.

ארבעה זוגות כרטיסים לסרט "מחר", ב-3 במאי 2013 בסינמטק 2, יוגרלו בין הקוראים הראשונים שישלחו מייל עם המלה "מחר" לכתובת [email protected]
בהודעה יש לציין שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

לפרטים נוספים: http://www.docaviv.co.il/he/2013/events/266

***

מיכל רובנס, ללא כותרת, דיו על נייר, 2012

"ערי אטום", מיכל רובנס

אוצרת: שרי גולן-סריג

פתיחה: חמישי, 25 באפריל 2013, ב-20:00. נעילה: 17 במאי 2013.

בצירוף מקרים, התערוכה תיפתח בתאריך שבו התרחשה התאונה בכור הגרעיני בצ'רנוביל, אסון שבעקבותיו פונתה העיר האוקראינית פריפיאט. עיר זו, מושא ציוריה של מיכל רובנס, נבנתה כדי לאכלס את עובדי הכור ומשפחותיהם, וכונתה כמו ערים מקבילות לה "עיר אטום". פריפיאט ננטשה ונשארה כמצבה המעידה על הטרגדיה שהתרחשה במקום.

מנקודה זו יוצאת רובנס לעבודותיה, שאינן מכילות ולו דמות אדם אחת, לציור של מתקני הגרעין הנטושים מרחוק ומתקני השעשועים של הילדים הנטושים מקרוב. אין בציורים הללו דרמה של בהלה ומנוסה, אלא שרידי חיים וטבע דוממים המטרידים ביופיים.

גלריית מנשר לאמנות, רח' דוד חכמי 18, תל אביב. ראשון עד חמישי, 11:0019:00; שישי, 11:0014:00. הכניסה חינם

***

שמעון פינטו, ללא כותרת, 2011, שמן על בד. צילום: ציקי איזנברג

"החומר, החמור והרוח": תערוכת יחיד של שמעון פינטו

אוצרת: אורה קראוס

נעילה: 20 במאי 2013

יצירתו של שמעון פינטו מציעה מבט אחר על מושג הישראליות ועל סוגיות הנוגעות למרחב הישראלי, ויוצרת חיבורים בלתי שגרתיים בין שפה, סגנון ותוכן. פינטו משלב בציוריו בין העיסוק במרחב ובהוויה פנימיים המעוגנים בזכרונות ממחוזות ילדותו בערד ונופיה המדבריים, לעיסוק בשאלות הנוגעות לזהות, לרב-תרבותיות ולחברה הישראלית, תוך מתן פרשנות מהורהרת בנימה הומוריסטית.

הגלריה העירונית לאמנות, בית דונדיקוב, רח' יעקב 32, רחובות

***

אמיר עינב

Objecthood – חברת וולוו, מתוך הפרויקט "אמנות בתנועה"

אוצרת: בשמת ניראון

פתיחה: יום רביעי, 1 במאי 2013, ב-19:30

התערוכה מציגה סיטואציות ואובייקטים שעברו ניכוס ומניפולציות בחלל בספציפי, במטרה ליצור חוויה חברתית שאינה מתייחסת רק לסביבה מטריאלית, אלא גם מגרה את הדמיון ומעלה שאלות ביחס לאינטראקציה בין אובייקט–צופה–חלל. התערוכה מציגה ומיישמת קריטריונים אסתטיים: משמעות על-זמנית, מלאה ואוטונומית, תוך בחינת התייחסות ספציפית לקריטריונים של האובייקט – פירוקו והרכבו מחדש בצורות שונות ובמשמעויות שונות.

האמנים המציגים: אמיר עינבטל שרכתריאל קראוסדן יעקביבריג'יט מסאליאלון טננבאוםרוחל'ה פליישראילנה טמאןבתיה שרוןהרמוניקהקוסטה קאצקאציבבתיה גזיתרביע באשאיהודית פסקלרמי אטריולנדה אנטלמיכל קורפלדנילי ללוםרועי זליחובסקייוסי קורחמשה דייןבשמת ניראוןשמשון שמש.

אולם וולוו, רח' יצחק שדה 17, תל אביב. לפרטים: 0528-655545
WWW.BOSMATNIRON.COM
http://volvo-israel.co.il/?CategoryID=191

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

<

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *