לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-23.2.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

סופשבוע חדש ומדהים לפנינו, ואיתו תערוכות חדשות ומדהימות לא פחות: והערב, יום חמישי ה-23.2: נקרומנסיה, תערוכה זוגית בגלריה 121, למאיה שמעוני ומיטל כץ-מינרבו, באופנים שונים בשאלת הדימוי הציורי באופן בלתי נפרד באמונה – כמחוללות אמונה, וכדבר התלוי וזקוק לאמונה על מנת להתקיים, במיוחד בעולם שהופך יותר ויותר ויזואלי ומוצף גירויים. עירום, אורה ראובן בגלריה P8, […]

סופשבוע חדש ומדהים לפנינו, ואיתו תערוכות חדשות ומדהימות לא פחות:

עדי שמעוני

והערב, יום חמישי ה-23.2:

נקרומנסיה, תערוכה זוגית בגלריה 121, למאיה שמעוני ומיטל כץ-מינרבו, באופנים שונים בשאלת הדימוי הציורי באופן בלתי נפרד באמונה – כמחוללות אמונה, וכדבר התלוי וזקוק לאמונה על מנת להתקיים, במיוחד בעולם שהופך יותר ויותר ויזואלי ומוצף גירויים.

עירום, אורה ראובן בגלריה P8, …"בסופו של יום, אף בלי למצמץ. כשהיא נהנית להישען על מסורת קלאסית נהדרת של צילום העירום המערבי, השופע אסתטיקה ותעוזה(להוציא את ארץ הקודש), היא מבקשת למקד כוונות בפורטרט עצמי: נוקב, ללא הנחות. מבט ראי אמיץ בגוף הבוגדני חלק מהזמן, המזדקן. אבל יש חסד: הוא מצוי באדם וביצירה".. אוצר אורח: יואב שמואלי.

אחרי עשרים שנה, רותי בן יעקב בגלריה שי אריה, עם ציורים המבוססים על תמונות שצולמו בעת טיולים בארץ. .."הציורים בתערוכה נסמכים על צילומים שעשיתי בטיול קצר עם חברים בשעות הבוקר המוקדמות לעין בוקק, ובטיול אחר, לבדי, בעין גדי. שני הביקורים התרחשו כמעין קריעה ופסק זמן קצר ומרגש מחיי היום יום התל אביביים. העין הרואה ירדה אל ידיי וחשפה חיים, עליהם קשה לי לדבר, הגעתי למצב בו אני מציירת רגעים של הנאה תוך כדי הנאה"..

Night My Light, אנדריאה מוריין בגלריה הקיבוץ, עם עבודות המאופיינת בבחינה מתמדת של חומרי הגלם, מתחומי האמנות, המדע, והפילוסופיה, כשהיא נעה בין החומרי לרוחני, בין הגלוי לסמוי, בין הרציונאלי לרגשי ובין הפיגורטיבי למופשט. אוצרת: יעל קיני.

אחד מאחד, תערוכה המאחדת אמנים פעילים, מרצי המחלקה לצילום במנשר. המשתתפים מציגים עבודות שטרם הוצגו במסגרות אחרות. התערוכה מאפשרת מבט ראשון על עבודות קודמות וראשוניות של חלק מהמשתתפים לצד עבודות שהן סנונית ראשונה בגוף עבודה חדש ועדכני של האמנים. משתתפים: עודד ידעיה, בועז אהרונוביץ', רועי בושי, ניבי אלרואי, מירי דוידוביץ', ליאת אלבלינג, יאיר ברק, ארז גולן, שגית זלוף-נמיר, עדו ערן, דודי ארדון, אורית רף, אילן נחום, אסנת שמואלי, בועז לביא, רון עמיר, סוזנה לאוטרבך, אוהד אשר, חנה שביב, טל שוחט, שרית רוזן, מיכל בן טובים, יעל אפרתי, עדי מזן .

בבית האמניםבד רנרוא בגני התענוגות, דב אור-נר עם תערוכה המסכמת פרויקט בן שנתיים, כהמשך של דיאלוג דיאלקטי רב-שנים שמנהל האמן עם מרסל דושאן, המאופיין במשיכה – 'עקיפה'. גאל קסוס – תערוכת ציורים המתארים עולם פנטסטי רווי סודות. למרות הכל, תראו איזו ילדה יפה יש לי, יחזקאל ירדני עם עבודות בנושא "שואה ותקומה", מהשנים 1995- 2000. עבודות ראשונות ואחרונות של רות שלוס, המציגות עמדה חברתית ופוליטית בלתי מתפשרת החושפות את הרבדים שלרוב מעדיפים להתעלם מהם, ומתמקדות בעיקר בגילויים השונים של העוול החברתי והפוליטי. התערוכה תוצג בשני חללים. חלקיק אלמנטרי של הילה ליזר בג'ה, מציגה את הבית כאובייקט המפעיל חוויה אדריכלית הבאה להנציח יומרה עיצובית, כשפני האדם כפני הבית. מגע, יצחק חנית. אוצר: איליה בוגדנובסקי.

ובירושלים, כל מה שאסור, צבי טולקובסקי בגלריה ברבור, עם עולם דימויים השאוב ממקורות רבים ומגוונים, כמו תרבות פופולרית, מסמכים היסטוריים ותולדות האמנות, החושפים עולם אפל ורב רבדים. בתערוכה יוצגו עבודות מהעשורים האחרונים, כאשר החוט המקשר ביניהן הוא אינטואיטיבי יותר מאשר כרונולוגי. אוצר: אלעד רוזן.

צבי טולקובסקי

יום שישי, ה-24.2:

גיבורות, אליסיה שחף במרכז ענב לאומנות, עם צילומים המציגים נפגעות תקיפה מינית כשהן מישירות מבט למצלמה, כבר לא מסתתרות, מספרות סיפור של התמודדות, אומץ וכח. בצילומים הן מאתגרות את כולנו להביט בעיניהן, ולראות אותן כפי שהן: גיבורות.

IMAGINATION2012, תערוכת המכירה השנתית של הוועד למלחמה באיידס תתקיים בסופ"ש הקרוב, בבניין ההנהלה של בנק הפועלים.

פג תוקף, שיח גלריה בתערוכה לוע הארי בחללית, בהנחיית בן זילכה ובהשתתפות גל דרן, רובי שלינג, יהושע סימון.

שיח גלריה עם מאיר אפלפלד במסגרת תערוכת הציורים שלו המוצגת בגלריה רוטשילד אמנות, בהם הוא מציג ציורי טבע דומם עם כלי מוסיקה.

שיח גלריה עם מאיה כהן לוי ואירנה גורדון בתערוכה מראות בגורדון.

יום שבת, ה-25.2:

פתיחה כפולה בסדנאות האמנים בת"א: כמו חתול צ'שר, עדי שמעוני עם עבודות ביוגרפיות, כשתחושת הנוכחות העקרונית נמצאים ברקע לתצלומים. ושהות, רון עמיר עם צילומים ה בוחנים ברגישות סביבות מחייה של פועלי בניין השוהים בישראל בהיותם חסרי אישורי כניסה. אלתור החושף רגישות חומרית ויכולות ביצוע מרשימות מאפשרות מפגש עם תרבות ויזואלית עשירה וסמויה מן העין.

ערך: מקום, תערוכה ראשונה בסדרה של תערוכות עתידיות בחלל אלטרנטיבי ברח' הרצל 154, המפגישה ארבעה יוצרים רב תחומיים, דרך עבודות בפינות שונות בחלל התעשייתי. אוצרת: שרה לביאשוילי.

שיח גלריה בתערוכה של דנה יואלי אוטומטון בדנה גלריה לאמנות בקיבוץ יד מרדכי. אוצרת: רווית הררי.

יום ראשון, ה-26.2:

Flights & Hotel Rooms, נורית שחר בגלריית המחלקה לצילום בבצלאל, עם צילומים שצולמו במצלמת טלפון סלולארי ברחבי העולם. .." בחיים לא חשבתי שהטענה של טלפון יכולה להיות "נושא" לצילום ובחיים לא חשבתי שאוכל לאהוב צילום שהטענת טלפון סלולארי היא נושאו. אני, שאפילו נבהלת כשרואה לֶפּ טוֹפּים או אַי פוֹנים למיניהם נחים בנון שלנטיות "טבעית" בתוך צילום מיליה ביתי יומיומי סטנדרטי".. (נועה צדקה, האוצרת).

פרידה משלמת הבטון, שי זכאי בויטרינה של המכון הטכנולוגי חולון, עם סדרת תצלומים: שריון מעלי הצבר, כיסא מצופה בעלים המזמין את הקהל לישיבה מיוחדת, וכן מיצב- שולחן באורך 3 מ', הכולל 23 תצלומים מודפסים על לוחות בטון בטכניקה ייחודית.

מעברים, שלמה עידן בגלריה עמליה ארבל, עם עבודות פיסול בטכניקות מעורבות המושפעות ממשחקי ילדים בקיפולי נייר, הנעים מהמוכר אל הבלתי מוכר.

יחזקאל ירדני

ועוד קצת:

…"אני חושב שהנושאים שמעסיקים אותי נולדים מאקטואליה, אבל מהר מאוד נודדים למחוזות של תגובה לאמנות עכשווית ו/או לאשפה. לדעתי היחס הזה שמתקיים בין חפצים שסיימו את תפקידם מתקיים אצלי גם בחיפוש האמנותי, מעסיק אותי גם תרבות בהקשר רחב והיסטורי. כל חיי אני חי עם סתירה פנימית של ילד שגדל בכפר יונה בשנות ה-80 במשפחה מזרחית מסורתית, זהות שלא התאימה הרבה מאוד שנים לקונצנזוס הישראלי"… (אלי ברק)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *