לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-5.1.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

סופ"ש חדש בפתח, ואיתו התערוכות החמות שיחכו לכם השבוע: והערב, יום חמישי ה-5.1: משחק המלחמה שלי, דינה לוי בגלריה בינט. .." המשחק המאחד את הקבוצה האנושית המוצגת בציורים חושף את הכללים המונחים בבסיסו של כל מבנה חברתי, שלתחרותיות שמור בו תפקיד מרכזי. הפעלת הכוח, חיונית לצורך קיומה של הקבוצה, כיוון שזהו הדבק המחבר את חבריה, אך […]

סופ"ש חדש בפתח, ואיתו התערוכות החמות שיחכו לכם השבוע:

דינה לוי

והערב, יום חמישי ה-5.1:

משחק המלחמה שלי, דינה לוי בגלריה בינט. .." המשחק המאחד את הקבוצה האנושית המוצגת בציורים חושף את הכללים המונחים בבסיסו של כל מבנה חברתי, שלתחרותיות שמור בו תפקיד מרכזי. הפעלת הכוח, חיונית לצורך קיומה של הקבוצה, כיוון שזהו הדבק המחבר את חבריה, אך במקביל תורם הכוח גם למחיקת החברים בקבוצה".. (מתוך הקומוניקט). אוצרת: דניאלה טלמור.  ובחלל הנוסף בגלריה – BINETH B: ארבע ערים של אסיה לוקין, כ-50 עבודות קטנות מימדים המתארות את התקפות השונות בחייה עת התגוררה בסנט פטרסבורג, לונדון, תל-אביב וירושלים.

פוטוסינתזה, אהוד אורן בברוורמן, יוצר משמעויות חדשות לדימויים רגילים, תוך שימוש בחלקי צילומים הלקוחים מרחובות תל אביב וניו יורק המסתירים את הפריטים השגרתיים בחיי הבית על ידי טרנספוזיציה של העולם החיצוני אל המרחב הפנימי.

גם באטמן היה בוכה, קרן שפילשר בבית הצעירים במאז"ה 9 במסגרת "תגובת שרשרת" – פרוייקט המאגד יחד מס' אמנים תושבי העיר, בתערוכה המציגה  ציורים שציירה לאהובה/גיבורה הפרטי באטמן, על-גבי חוברות צביעה של גיבור אחר – ספיידרמן.

יוצאת מהקווים, עופרי מרום בגלריה מיקה, עם סדרת 'קונסטרוקציות' הבוחנות את הפעולה הציורית, תוך הצגת נוף תעשייתי הנמצא בפיתוח תמידי. אוצרת: קרן בר-גיל.

היום ייפתח החלק השני של מנטרת אלבאטן منطرة البطّان – תערוכה רטרוספקטיבית לאמן וליד אבו שקרה במוזיאון תל אביב. אבו-שקרה החל ליצור בישראל של שנות ה-60, ובשנות ה-70 עבר לאנגליה שם השתלם בלימודי אמנות התחריט. בהמשך לקשר האמיץ שנרקם בשנים האחרונות בין מוזיאון תל אביב לאמנות והגלריה לאמנות אום אל-פחם ובעידודו של פרופ' מוטי עומר ז"ל, מתקיימות שתי תערוכות בו זמנית, במוזיאון תל אביב ובגלריה לאמנות אום אל-פחם כשכל אחת מציגה תקופה אחרת בחייו.

אי שפיות בירושלים – פתיחת התערוכה בית הבראה בגלריה שודדי י-ם, בהשתתפות יוצרים מתחום הנפש, העוסקת במרחב שבין הנורמלי לאב-נורמלי במציאות מטורפת. בתערוכה יוצגו עבודות וידאו, רישומים וצילומים של נטלי לוין, ענת קרמין, אסף עדן, עדי לוק, עידו צרפתי והדר גניס באוצרותה של מורן גוטמן מקבוצת "נו קואסט".

ארוע מיוחד במסגרת תרבות.אקלים: טבע וכוח – הסטוריה שנויה במחלוקת, הרצאה של פרופ' יואכים רדקאו (אוניברסיטת בילפלד, גרמניה) ידבר על המשמעות האמיתית לדעתו של התנועות לאכות הסביבה, על החשיבות של פעולות מקומיות ומגוונות לעומת ישיבות פיסגה יוקרתיות. ועוד.. שינוי אקלימי בתרבות הפוליטית / ריו+20, דיון עם פרופ' יואכים רדקאו, דר' רועי ברנד (בצלאל, יפו 23), כרמית לובנוב (האגודה לצדק סביבתי בישראל), דר' אילון שוורץ (מרכז השל – המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית בישראל), מרק ברטהולד (קרן היינריך בל ישראל). ההרצאה והדיון יתקיימו באנגלית.

 יום שישי, ה-6.1:

רובע 8, דניאלה הורבין בגלרייה אינדי,  עם תצלומים מהשנה האחרונה שצולמו בדרום ת"א, המתעדים מבנים ומקומות המיועדים להריסה. למרות זאת, אין מדובר בצילום תיעודי דוקומנטרי של מקומות, אלא צילום מנקודת מבט של זרה המתבוננת על העיר בה היא מתגוררת.

מחר הוא יום נפלא, טל ניסים בגלריה לצילום של בית הספר לאמנות המדרשה, עם עבודות הבוחנות את נקודות המפגש בין טבע לתרבות בארץ, כפי שבאו לידי ביטוי כששוטט בסופי-שבוע וחגים באתרי תיירות מקומית ושטחי ספר עירוניים כשמבטו ממוקד בהתערבות האנושית בטבע המשמש כבמה להתרחשות. אוצרת: נועה בן-שלום.

פתיחה כפולה בגלריה גרוס: בלי כסף, תערוכה העוסקת במצב קיומי של העדר ממון, ובמצבו הכלכלי של האמן העכשווי בעידן הנוכחי, כשהכסף לא משחק את התפקיד המרכזי, ואיננו המדד היחיד בעזרתו מדרגים וממקמים את האנשים ברחבי השכבות הסוציואקונומיות. מציגים: אסי סוויסה, זיו תדהר, איליה מדבדב, רפי פרץ, איתי זלאיט, צבי טובול, אמיר דרבסקי. אוצר: איתי זלאיט. וארכיטיפ של יניב זלוף, תערוכה המתארת את קצוות האנושות בעולם בו חוזר כוחה של האדמה. אוצרת: שגית זלוף נמיר.

שיח גלריה בתערוכה הפגלהסירה לשום מקום בבית בנימיני, בהשתתפות האוצרת תרצה ילון קולטון והאמנים המציגים, בתערוכה המתייחסת לסירה כבעלת רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון. מציגים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, רונן סימן טוב, נועה בן-נון מלמד, לאוניד גוסין, רותי ברקאי, יונתן אופק, טליה בר, מאירה אונא בן-חנן, דיוויד מוריס, בנימינה נדלר-נאור, סבטלנה פיירמן ושולמית עציון.

שיח גלריה בתערוכת המחווה לקובי הראל פסל שבר מפרקת בחללית בירקון שבעים, בהשתתפות אוצרי התערוכה: סמדר לוי וראובן קופרמן, והאמניות: אפרת גל-נור, שחר יהלום, אלונה פרידברג, וטל פרנק.

דניאלה הורבין

יום שבת, ה-7.1:

לא למכירה, תערוכה מאוסף האמנות הישראלית של עודד שתיל, בגלריה לאמנות במרכז ההנצחה בקריית טבעון. זוהי הפעם הראשונה בה גוף העבודות נחשף כאוסף, בעבודת אוצרות ועריכה שמחוץ לנקודת מבטו של האספן, מה שמעלה את השאלה: האם בכך הוא הופך לראשונה לסחורה? חברים העידו על שתיל: …"אוהב אמנות מושבע, עליו נאמר שהוא אוהב את האמנות יותר מאשר האמנים עצמם".. באירוע הפתיחה  יתקיים מיצג של יואב שביט בשם הצבת צעצועים מסתלבטת. המיצג הוזמן ונרכש על ידי שתיל ו'שאריותיו' יהפכו לחלק מהתערוכה. בין המשתתפים: גלעד קידר, מירי נשרי, נונה אורבך, אמיר נוה, חן שיש, אסי משולם, אליאסף קובנר, רועי מרדכי ואחרים. אוצרת: טלי כהן גרבוז.

יעקב דורצין עם עבודות חדשות באטליה שמי בקיבוץ כברי, עם פסלים בפורמט קטן המזמנים לצופה מפגש בין-דורי – דורצ'ין הפסל, הוא ממשיך טבעי של מסורת הרוח הפנימית בפיסול הישראלי, אשר יצירתו של שמי משמשת לה אב- טיפוס. אוצרת: סמדר שינדלר.

נקודת מגוז, מקס אפשטיין במוזיאון וילפריד ישראל לאמנות ולידיעת המזרח, עם מיצב שבו שני גופי עבודה המתייחסים זה לזה: ראשים בגוון בזלתי, יוצאים מתוך הקיר כקהל צופים המתבונן במתרחש. מבטם המהורהר מופנה פנימה. חוטי הצמר השחורים המתוחים ביניהם, טווים רשת  בחלל אשר הופכת את המרחב למערכת סבוכה שנרקמת סביב הצופה. במרחב התיאטרלי שנוצר, הופך המבקר לשחקן  ושוב לצופה בעלילה מוקטנת שמתרחשת מולו: פסלי דמויות קטנים מנסים להתכרבל, להיאחז ולמצוא נחמה בתוך שרידי רהיטים שרופים. אוצרת: שיר מלר-ימגוצ'י.

שיח במוזאון פ"ת עם האוצרת רויטל בן-אשר פרץ במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ.

יום שני, ה-9.1:

צחוק. אמנות. פוליטיקה – 'טיש' בנעילת התערוכה פופוגנדה בויצו חיפה. מנחים: פרופ' דוד אלכסנדר וד"ר עוזי אלידע. משתתפים: פרופ' מיכה קירשנר, טרי שרויאר, בוריס מפציר, יניב יהודה אייגר, רותי דירקטור, מוטי מזרחי והאמנים המציגים בתערוכה. ה'טיש' מתקיים במסגרת כנס משותף לחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה ולמרכז האקדמי ויצו חיפה שיעסוק בשימוש בשיח הקומי באמצעי התקשורת.

יום שלישי, ה-10.1:

אמנות, עיצוב ופוליטיקה, הרצאה במסגרת פורטפוליו בבית העיר בהנחיית יובל סער, על הקשר בין עיצוב ואמנות לפוליטיקה והשפעתה של המהפכה הדיגיטלית על התרבות החזותית. משתתפים: המעצב דוד טרטקובר, האוצרת גליה גור זאב, והעורך אבי משולם.

יום רביעי, ה-11.1:

אוצרים ליום, כנס המבקש להפגיש את הסטודנטים בתכנית המ.א. החדשה במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל, עם מיטב האוצרים הפועלים היום בארץ. האוצרים ירצו על הסוגיות המרכזיות בהן הם עסוקים כיום ובכללן תערוכות עכשוויות, אוצרות בעידן הגלובאלי, אוצרות ואחריות חברתית, אוצרות ממסדית וחוץ ממסדית, אוצרות וביקורת, אוצרות ייחודית למדיה מסוימת ועוד. בין השאר ייקחו חלק בכנס: יגאל צלמונה, שרית שפירא, רותי דירקטור, טלי תמיר, רולא ח'ורי, ינאי סגל, אירנה גורדון, ד"ר דליה מנור, ד"ר דורון לוריא, חביבה פלד כרמלי, מאיה הלוי, גלית גאון , סאלי הפטל נווה ואחרים. הכנס יתקיים בבצלאל, קמפוס הר הצופים.

 

אמיר נוה

ועוד קצת:

הנה הזדמנות לעשות משהו טוב: ביום שלישי הקרוב תקיים גלריה אלפרד תערוכת מכירה ל- 3 ימים בלבד, כדי לעזור למורן פריימן, ידידת אלפרד, החולה במחלת הסרטן וזקוקה באופן דחוף ונואש לסכום כסף רב עבור תרופה שתנסה לרפא אותה. 75% מהכנסות התערוכה יועברו לתרומה, ו-25% יועברו לאמנים/ות מול קבלה. (אמנים/ות שאין להם קבלה יקבלו 20%). את העבודות ניתן למסור ישירות לגלריה אלפרד. שימו לב כי מסירת העבודות לאלפרד החלה, ויום שבת הקרוב (ה-7.1) הוא היום האחרון למסירת עבודות. פרטים נוספים בנוגע לתרומה, אתם יכולים למצוא כאן.

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

3 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-5.1.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    תודה על הידיעה היפה אודות התערוכה של דינה לוי בגלריה בינט בתל אביב

    מעוניינת לרכוש ציור של דינה לוי, איך אפשר להגיע אליה??

    דורית, דניאלה, חנה וריקי – תודה לכולכן על הפירגון 🙂
    ציורים ופרטים אצלי באתר: http://www.dinalevy.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *