מת ידיד רובין

הצייר ידיד רובין נפטר היום (שלישי) בקיבוצו גבעת חיים איחוד. רובין, יליד 1938, החל ללמוד ציור אצל אביגדור סטימצקי במכון אבני, ולאחר מכן המשיך את לימודיו בלונדון. בניגוד למוריו הוא דחה את המופשט. בשנות ה-70 עסק באמנות מושגית ורזה ברוח התקופה, והחל משנות ה-80 פנה לציור של דימויים חוזרים הקשורים בעולם ההתיישבות החקלאית כטרקטורים, עצים, […]

הצייר ידיד רובין נפטר היום (שלישי) בקיבוצו גבעת חיים איחוד. רובין, יליד 1938, החל ללמוד ציור אצל אביגדור סטימצקי במכון אבני, ולאחר מכן המשיך את לימודיו בלונדון. בניגוד למוריו הוא דחה את המופשט. בשנות ה-70 עסק באמנות מושגית ורזה ברוח התקופה, והחל משנות ה-80 פנה לציור של דימויים חוזרים הקשורים בעולם ההתיישבות החקלאית כטרקטורים, עצים, שדות ועוד, בסגנון אישי שאופיין בצבעוניות עזה ותואר כנאיבי.

בעשרים השנים האחרונות עבד רובין עם גלריה שלוש, ובשנת 2010 הציג רטרוספקטיבה מעבודותיו במאוזיאון ת"א. הלוויתו תתקיים מחר, יום רביעי 04.01.12, בשעה 15:00 בבית העלמין של גבעת חיים איחוד.

ידיד רובין - ציור, 2010

2 תגובות על מת ידיד רובין

    ידיד היה צייר ענק! כבד פה במקצת, תמים מעט, רגיש להפליא ומלא אהבה למרכיבי היסוד של חיי הקיבוץ החקלאות והנוף. שטיחי הצבע המופלאים שרקם נחטפו על ידי אספנים ונוחי דנקנר הזמין אצלו לצייר את המשרד בניו יורק. שנים רבות לא הוכרה אמנותו על ידי אסכולת הקשקשנים של השרלטן רפי לביא ונושאי כליו. עד שממש בשנים האחרונות פרץ והמריא. אבידה גדולה לציור הישראלי המתחדש לאחר שנות האסון המשתקות של הגרבוזים למיניהם. יהי זכרו ברוך.

    מסכימה עם כל מילה שכתבת שרוליק חפר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *