רב ערב 25.11.11

הליכות במוזיאון חיפה, הופעות של להקת המחול מריה קונג בת"א, כנס בבית בנימיני, אתרי אמנות ועיצוב ועוד

השבוע:


אמנות

הליכות חיפה

"הליכות חיפה" הוא פרויקט המתקיים במקביל לתערוכה "קו שנוצר על ידי הליכה" המוצגת במוזיאון חיפה לאמנות – עשרות מסלולי הליכה במהלך ארבעה סופי שבוע באוקטובר. את המסלולים מובילים אמנים, סופרים, אדריכלים, פעילים חברתיים, חיפאים וחיפאים לשעבר. המסלולים מייצרים מיפוי מצטבר של חיפה, באזור המוזיאון וברחבי העיר, ומסמנים קווים תוך כדי הליכה. חלק מהמסלולים הם מיצגים שהקהל מוזמן להשתתף בהם או ללוות אותם, מסלולים אחרים נושאים אופי של סיורים מודרכים המבוססים על סיפור אישי או על רקע היסטורי. לכל הליכה אופי וסגנון משלה, כולן יחד מאירות היבטים שונים של המרחב העירוני ומפנות תשומת לב למעשה ההליכה – בבודדים ובקבוצות.

בסוף השבוע הקרוב (27-29.10.11), יתקיימו סיורים בהדרכת האדריכלית נעה שק, האמנים פריד אבו שקרה, ליאורה בלפורד ועידו גוברין, שרון יאבו איילון, קבוצת מקס (מתכננים קהילה סביבה), פעילים חברתיים למען הדר, מודי בראון, תמר ברגר, רג׳א זעטרי, יעל מוריה, אבי נשר, סיני פתר, זיוה קולודני, נסים קלדרון, נרי ליבנה ועוד.

על קצה המזלג: הבמאי עמוס גיתאי יערוך סיור בעקבות אביו, אדריכל הבאוהאוס מוניו גיתאי וינרויב.

פרטים באתר המוזיאון: www.hms.org.il
ההשתתפות ללא תשלום, רצוי להירשם מראש בכתובת: [email protected]


יום עיון
במסגרת התערוכה א – לה – מוד ולרגל צאתו לאור של הספר מוד פרידלנד

יום שני, 7 בנובמבר 2011, בשיתוף אגודת אמני הקרמיקה בישראל.

סדר היום:
14:30 התכנסות
15:00 דברי פתיחה
15:15 יפעת אלפר, יסכה לנדו: מיכלים – המיכל כסמל
16:15 ד"ר אליק מישורי: עושר החומר באמנות הישראלית
17:15 הפסקה
17:45 ד"ר ברוך בליך: אסתטיקה אקראית
18:45 טולה עמיר: על תערוכה ותכנון
19:15 הפסקה
19:30  יעל עצמוני: מוד פרידלנד – על עבודותיה
20:00 משה עמר: מוד פרידלנד – מאחורי הקלעים

בהמשך הערב תתקיים שיחה בהשתתפות דינה דותן, ומשתתפי יום העיון על אודות מוד פרידלנד ז"ל.

עלות למשתתף: 175 ש"ח, עבור חברי אגודה וסטודנטים בבית בנימיני – 150 ₪
הרשמה מראש  במשרדי האגודה או בבית בנימיני 03-6874150 או 03-5182257


הרשות העצמית וקבוצת מוסללה מזמינים:

בקרו בנומנסלנד

"ובמקום בו אין אנשים השתדל להיות איש" – מסכת אבות

"בקרו בנומנסלנד" היא הזמנה לסדרת פעולות, מחוות, סיורים, הופעות ואובייקטים אמנותיים במרחב הציבורי, וקריאה לבחון את הסימנים הסמויים מעין, בלתי מוגדרים וחמקמקים, המרכיבים את חיי היומיום, בדרך למפגש מרתק עם המקום ושאלת גבולותיו ובעלותו.
הפעולות יתקיימו במשך שבוע, בתאריכים 27.10-3.11.11, ע’י 30 יוצרים מתחומי האמנות פלסטית, פרפורמנס, מחול, שירה, צילום ועוד, שיצרו עבודות אמנות במרחבי שטח-ההפקר שבלב העיר שחוברה לה. אתר הרשות העצמית ישדר את ההתרחשויות בשידור וידאו ישיר 24/7, מעקב GPS, טקסטים, צילומי סטילס ועריכות וידאו מהשטח.

משתתפים: חנאן אבו חוסיין, רונן אידלמן, הכוריאוגרפית איריס ארז והרקדנים אסף אהרונסון, אופיר יודלביץ', תמי ליבוביץ', אסף אהרונסון ואמלי קומבט, נעה ארד-יאירי, יעל בלבן, איתי בן נון, יהודה בראון, גיא ברילר, מוחמד ג'באלי, גברי גיא, "טפט" – ביניה רכס ואביעד אלברט, מיכאל ז'ופרנר, לביא זיטנר, צבי טולקובסקי, יובל יאירי, מתן ישראלי, נועם כוזר, עירית מנור, אליעד לנדאו, פורת סלומון, עדי סנד, שניר קציר, קרקס שבזי – אמנון ברי ונתנאל גולדברג, חיה רוקין, חן שפירא.
אוצרות ועריכה: גיא ברילר, יובל יאירי, לאל קליין
שידור: גיא ברילר
פרטים באתרים:
www.thebproject.org
www.muslala.org


אתרי אמנות ועיצוב

פורטפוליו – בלוג העיצוב של יובל סער

פורטפוליו מאגד את כלל פעילויותיו וכתיבתו של המעצב, המרצה וכתב העיצוב של מוסף גלריה יובל סער. לצד גרסאות מורחבות ומרובות דימויים לכתבות שפרסם סער בעיתון, מופיעות בבלוג גם ידיעות קצרות, הפניות והערות נוספות בנושאי עיצוב. סער, ששימש בעבר גם במבקר ספרות, מרבה לעסוק בעיצוב על הקשריו התרבותיים הרחבים, ומתייחס במאמריו גם לאמנות, קולנוע, ספרות וסוגות תרבות אחרות.
http://byfar.co.il

Art in Process

אתר "Art in Process" הפועל בעברית וברוסית, מטשטש את קו הגבול החמקמק שבין שתי התרבויות ומבקש למוסס את ההיררכיות והדעות הקדומות שכל אחת מן השתיים מוצאת בחברתה. באתר מופיעים ראיונות וידיאו ארוכים עם אמנים כלארי אברמסון, יאן ראוכוורגר, צבי טולקובסקי, מיכאיל גרובמן ואמנים נוספים, תרגומי שירה, תערוכות מקוונות ועוד.
יוצרי הפרויקט: לנה ולאוניד זייגר
http://art-in-process.com/he/


תערוכות ממשיכות


 עיר גלויה עיר סמויה

ליאת לבני ואמיר תומשוב       
אוצרת: שירלי משולם

תערוכת הבכורה "עיר גלויה עיר סמויה", שפותחת את הפעילות בגלריה החדשה לאמנות עכשווית בגרנד קניון בחיפה, מציגה עבודות של האמנית ליאת לבני והאדריכל-אמן אמיר תומשוב, שמתייחסים בגישה פואטית, אוטופית לקניון, לסביבה ולמרחב העירוני.
בעבודותיה של לבני מופיעים דימויי שיכונים ורבי-קומות לצד נוף חשוף הנוצר בתהליך ארוך של שחיקת הסלע על ידי מים. בעבודות קולאז' אלו מחברת ליאת לבני חלקי צילומים בשחור לבן, חול ופורניר (עצים חתוכים דק). בסדרת "צלחות" ו"כוסות" מנייר משולבים חפצי צריכה ההופכים לנופים וערים. עבודות אחרות, שעשויות בטכניקת חיתוך רב-שכבתית מפורניר, מתארות מקטעים ממרחבים עירוניים בישראל כמו "שדרות רוטשילד" ו"עין כרם". בעבודות נוספות מרחבים אורבאניים משולבים בנופי טבע שנוצרו משילוב מקורות השראה כמו גני הזן היפניים ונופים מארצות שונות שבהן ביקרה האמנית שאסתטיות, מינימליזם, חיתוך המדויק וטכניקה רב-שכבתית מאפיינים את עבודותיה.

אמיר תומשוב מציג מודלים פנטסטיים ואוטופיים של מה שהוא מכנה "רקמות אורבאניות" וערים. עבודות הקולאז' של תומשוב משלבות  צילומים של רחובות, רישומים, קודים מוסתרים שמורכבים מאותיות וספרות בכתב ידו של האמן, וחומרים שנאספו מהרחוב ומארכיון מסמכים וצילומים שנצבר על ידי סבתו וסבו. הקשר שבין אדריכלות ואמנות בולט במיוחד בעבודותיו.

התערוכה מוצגת בגלריה החדשה "אמנות בגרנד", הפועלת בגרנד קניון בחיפה.
רחוב שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00 ו' 09:30-15:00  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 23:00


תערוכות במשכן לאמנות עין חרוד / סתיו 2011

שושנה פינקלשטיין,  נגיעות בצבע
אוצרת: דליה מנור
שושנה פינקלשטיין נולדה ב-1911 בבלארוס ונפטרה ב-2005 ביפו.
המשורר נתן זך מיקם אותה "בשורה הראשונה של האקווארליסטים בארץ" (1959). למרות שהקדימה לעסוק בסוגי הפשטה בציור, לא הוכרה יצירתה בין חלוצי ההפשטה המקומית. תערוכה זו, החושפת את איכות ויצירתה, מאפשרת התבוננות מחודשת  בעבודתה.
לתערוכה נלווה קטלוג מקיף הכולל מאמר מחקרי של דליה מנור.

פני אדם פני שטח: חיים אתר, חאדר ושאח, רלי דה-פריס, סיגלית לנדאו
אוצרת: גליה בר אור
לציון שנת ה-90 לייסוד עין חרוד מוצגת תערוכת-יחיד של חיים אתר, חבר הקיבוץ מראשיתו ומייסד המוזיאון בלווית תערוכת-יחיד של האמן חאדר ושאח, המתגורר ברהט. שני האמנים מתמקדים בדיוקנאות-יחיד והחומריות החזקה של המצע תורמת לעוצמת הביטוי. בהמשך דרכו עסק ושאח בנופי סביבת מגוריו המוצגים גם הם בתערוכה.
בציר העמודים המרכזי הציבה האמנית רלי דה-פריס "מוזיאון לטבע" ובו "שלד דינוזאור" – מודל חתך גיאולוגי שבו נכלל הכפר ג'אסר א-זארקה, שעדות תושביו מהווה חלק מהמיצב "אוריינטציה".
הצבה פואטית של סיגלית לנדאו – סרטים ואובייקט מלח מים המלח –  מעמתת את המבקרים עם שבירות החיץ שבין פנים וחוץ: קירות המוזיאון כמו נפרצים לגלי הים המסתערים אל החוף בנקודת הגבול, עזקלון.

מועד סגירה: ינואר 2012
משכן לאמנות עין חרוד: www.museumeinharod.org.i


 מה זה נקרא לפרש מסורת?

תערוכה של תלמידי התואר השני באמנות בבצלאל במוזיאון נחום גוטמן

עדן אורבך עפרת, רועת העיזים

התערוכה, שמציגה עבודות חדשות של אמנים צעירים תלמידי השנה הראשונה בתוכנית ללימודי התואר השני באמנויות בבצלאל, היא חלק מפרויקט משותף בין המוזיאון לבצלאל, שבמסגרתו הוזמנו הסטודנטים ליצור עבודות שנפגשות בדרכים מגוונות עם יצירתו של גוטמן, ומתייחסות אליה מפרספקטיבה אישית, תרבותית ורעיונית בת זמננו ומתוך ההקשר התרבותי בו הם פועלים. התערוכה מנסה לאתר קשרים בין האמנים הצעירים ובין יצירתו של גוטמן, ובתוך כך מבקשת לבחון שאלות הנוגעות למושגים "פרשנות" ו"מסורת" בהקשר של האמנות הישראלית.

הפרויקט הוליד יצירות במגוון מדיות, שעוסקות בין היתר ביחסי אמן-מודל, במחאת האוהלים, בניכוס פמיניסטי של ייצוג גברי ובשחזור צילומי של רישומים ארוטיים.
ת"א – עמה מזוהה גוטמן – נוכחת בחלק מהעבודות בתערוכה, המשרטטות פרופיל עכשווי שלה בהקשרים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים. כמה מהן מכילות אמירה ביקורתית ואירונית כלפי המציאות הנוכחית, לעומת ייצוגיה האופטימיים והאוטופיים ביצירותיו של גוטמן.

אוצרים: מוניקה לביא ודוד גינתון  

משתתפים:
עדן אורבך עפרת, שלי אלכסנדר, קרן אלה גפן, משה גרשון, נעם ונקרט, איציק כהן,  אורי לוין, אבי מילגרום, אבי נבו, ניר סגל, יריב ספיבק, תום פורת, יעל פרנק, יוליה רבסקי, איתמר שמשוני, זמיר ש"ץ.

התערוכה מתקיימת בתמיכת בנק לאומי
www.gutmanmuseum.co.il


 תיאטרון ומחול

‏Kong's Night

מופע חדש ללהקת המחול מריה קונג
ההפקה השלישית במספר של להקת המחול מריה קונג מורכבת מ-3 יצירות של 3 רקדנים-יוצרים המקבלים השראה מעולם הפנטזיה והדמיון:
‏Hot- Dogs – דואט מאת לאו לרוס
‏EcilA – קוורטט מאת אנדרסון בראז
‏ButterFish – סולו מאת ארתור אסטמן
רקדנים: אנדרסון בראז, ארתור אסטמן, טליה לנדא, לוסיאני קסטרו פונטנלה, קרולין בוסארד.
שותפים ליצירה: מיקי אבני (תלבושות), טל בן ארי (עריכה מוסיקלית), אורי בן שבת (visual groove), יוסי טייב (במה).

קישור לתקציר המופע:  http://youtu.be/ZNBDTcOtWrc קישור לדף הלהקה: www.mariakong.com

משך המופע : 50 דק'
מחיר כרטיס : 110 ₪
המופע יתקיים במרכז סוזן דלל בת"א – יחיאלי 5, נווה צדק. טל' להזמנות : 03-5105656, טל' לבירורים:  03-5624091
זמני מופעים: 27/10 שעה 21:00 – בכורה
10/11 שעה 21:00
11/11  שעה 22:00
31/11  שעה 22:00


לימודים

אמנות, אוצרות, טכניון

אוצרות: תכנית ייחודית ללימודי אוצרות. כחלק מתכנית זו ילמדו התפיסות השונות באוצרות, תוך דגש על מגוון התחומים והנושאים המרכיבים את התחום וביניהם: אדריכלות, תפקידו של הטקסט בעולם המוזיאונים, הפיכתו של קונספט גשמי לידי אובייקט חומרי, תיעוד וקטלוג. כמו כן ילמדו נושאים כעיצוב תערוכות, סיור סטודיו, אדמיניסטרציה ותהליכי עבודה, פרזנטציה ותהליכי שיפור, כלכלת התרבות ועוד.

התבוננות. תיאור. ביקורת

כותבים: תכנית בלעדית בישראל ללימודי כתיבה וביקורת של הטכניון. תלמידי/ות התוכנית ירכשו מיומנויות ייחודיות, יקבלו רקע ביסודות ההיסטוריים והפילוסופיים של הביקורת, ישכללו את יכולת ההתבוננות, יקבלו השראה ויתמקצעו במגוון תפקידי הכתיבה בעולם העכשווי.

לפרטים והרשמה >>


 תואר ראשון בתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

'המחלקה לתרבות, יצירה והפקה' במכללת ספיר מציעה תוכנית לימודים אקדמית יחידה מסוגה בישראל, המשלבת לימודים עיוניים עשירים ועדכניים לצד התנסות מעשית. בתוכנית שלושה מסלולי התמחות המעשירים את הידע והניסיון המקצועי הנדרש לקורות החיים. בנוסף, הלימודים יוצרים הזדמנויות רבות להכרות אישית עם עולם התרבות בישראל, ומקלים על השתלבות בתעשייה עם סיום הלימודים.

מסלול כתיבה ועריכה
המסלול מכשיר את הסטודנטים לעבודה עיתונאית בסיקור ובכתיבה על תופעות תרבות וחברה, תוך שימת דגש על פיתוח חשיבה יצירתית וביקורתית. הוא כולל התנסות בסוגי מדיה שונים כגון רדיו, אתרי אינטרנט וכתבי עת מודפסים, ובפיתוח מיומנויות כתיבה שונות.

מסלול ניהול תרבות
המסלול מציע תכנית לימודים ייחודית המשלבת תיאוריה ופרקטיקה של ניהול תרבות. הסטודנטים יוכשרו למילוי תפקידי מפתח בניהול מוסדות ואירועי תרבות בתחומי עשייה שונים, ויתנסו באספקטים ניהוליים כמו יזמות תרבות, הפקה, שיווק ויחסי ציבור, פרזנטציה וניהול תקציב, תוך כדי ליווי מקצועי אישי לכל אורך התוכנית.
המסלול שם דגש על נושא התרבות ככלי למעורבות ושינוי חברתי.

מסלול אוצרות ויצירה
המסלול מכשיר את הסטודנטים לתפקידי אוצרות וניהול אמנותי של מוסדות אמנות, תערוכות ואירועי אמנות. הסטודנטים ילמדו תכנים באוצרות, ובמקביל גם יסודות בשיווק ויחסי ציבור ובכתיבה ביקורתית על אמנות.
בראש המחלקה עומדת חוקרת התרבות והסופרת פרופ' נורית גרץ. בין המורים במחלקה: בני ציפר; שירה לפידות, יואב גינאי; ד"ר עמרי הרצוג; עמנואל ויצטום; ארז פרי, דרורית גור אריה; נעמי אביב, ד"ר עידן ירון ועוד.

לפרטים נוספים: 
מירית: 0545541019, עמרי: 0509722322
דוא"ל: [email protected]
פייסבוק: http://tinyurl.com/6665alh
דף המחלקה באתר המכללה: http://sapir.ac.il/generalPage.asp?div=ccp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *