לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-28.7.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

עוד ועוד גופים מצטרפים למאבק הכי חם במדינה. ככל שהזמן עובר אנשים הופכים יותר ויותר ספקנים, וחבל. בינתיים, חם. מאוד חם, וכבר שמעתי שכמעט חם מכדי ליצור הקיץ הזה. כ"כ חם, שאפילו נדמה כי הגלריות מעדיפות לצאת למעין חופשות קיץ בצורת תערוכות אוסף קלילות. למזלנו, לא באמת חם מדי בשביל אמנות (יש דבר כזה בכלל […]

עוד ועוד גופים מצטרפים למאבק הכי חם במדינה. ככל שהזמן עובר אנשים הופכים יותר ויותר ספקנים, וחבל. בינתיים, חם. מאוד חם, וכבר שמעתי שכמעט חם מכדי ליצור הקיץ הזה. כ"כ חם, שאפילו נדמה כי הגלריות מעדיפות לצאת למעין חופשות קיץ בצורת תערוכות אוסף קלילות. למזלנו, לא באמת חם מדי בשביל אמנות (יש דבר כזה בכלל "חם מדי בשביל אמנות"??) ככה שאת התערוכות שנפתחות השבוע, אתם לא רוצים לפספס.

ניר מצליח

הערב, יום חמישי, ה-28.7:

גוש – תערוכה חדשה בגלריית המדרשה. "זו אינה תערוכת נושא ולא תערוכה מושגית. היא לא מתיימרת ללמד אותנו דבר. להיפך. אני רואה כשהישג את ההצלחה לשמוט או לערער גוף של ידע במידת האפשר. בעיקר לא הייתי רוצה שהמחשבה על המבט תהיה ציר הפרשנות של הצופים מול העבודות. הדימוי הטלביזיוני מזנק אל תוך העין ונטמע בה. אני חושב על העבודות בתערוכה ככאלו שמייצרות תנועה בכיוון הפוך – מפנים העין אל הדימוי." (מתוך הקומוניקט). מציגים: שי יחזקאלי, רונה יפמן, יובל כספי, טמיר ליכטנברג, אורטל מזרחי, הדס רשף וזמיר שץ. אוצר: בועז ארד.

תחנה, ניר מצליח בבית האמנים בתל אביב. סדרת עבודות המבקשת לתפוס את ה'רגע המכריע', בו, ואחריו כלום לא יחזור להיות כפי שהיה. העבודות בתערוכה עוסקת בשאלות של מקום, בחיפוש מתמיד אחר בית, בזהות, עקירה ושיבה, בטראומה המתרחשת באותו הרגע המכריע, שלא תמיד ברור אם כבר התרחשה או עומדת לקרות בכל רגע. אוצר: ניר הרמט.

עוד בבית האמנים: אסקייפ – תערוכה המבקשת לבדוק את התופעה של "להיות כאן ולהרגיש שם", הוויה ישראלית המציעה סוג של בריחה מהפרובינציאליות המקומית ובחירה במרחב תרבותי אחר ומאתגר. התערוכה תחקור את פשר פנייתם של אמנים מתחומי עשייה שונים, הפועלים בישראל לעיסוק ב"אלטרנטיבה" למציאות המקומית, תוך שימת דגש על מקורות ההשפעה התרבותית שלהם ועל היחס בין המקום הזר והמרוחק לחוויות הסובייקטיביות של האמן ממקום זה. האם זו אמנות של בריחה, או הישרדות? משתתפים: בן בז'רנו, יהושוע בורוקובסקי, בית הזכוכית: ליטל דותן ואיל פרי, לילך בר עמי, הינדה וייס, אורית חופשי, יובל יאירי , אתי יעקובי, אורלי מיברג, דביר כהן קידר, אריק מירנדה, קרין מנדלוביץ, אוהד מרומי, אלה אמיתי סדובסקי, זויה צ'רקסקי, טל שושן, קרן רוסו. אוצרת: ניצה פרי.

אביטל בורג, רני פרדס ואבנר איתן – 3 פתיחות בגלריה חנינא.

אלכס קרמר עם תערוכת ציורים בגלריה גורדון.

רישום בברזל – זאב קליין בגלריה פרימה. סדרת עבודות פיסוליות-רישומיות בברזל. אוצרת: נורית טל טנא.

מפגש עם טלי אמיתי טביב וחיים באר בתערוכתה קירות ורוח במוזאון ת"א.

תערוכת בוגרים של המכללה האקדמית ספיר בגלריה שלוש.

הזדמנות ראשונה 3 – מציגה 3 אמניות בגלריה אגריפס 12 בירושלים. בתערוכה יציגו: חניתה אילן – הקו האדום, אודליה גל – אוטוביוגרפיה, שרה נינה מרידור – Black Altar. מטרת התערוכה היא לאפשר ולפתוח את חלל התצוגה של 'אגריפס 12' גם לאמנים, הנמצאים בשלבים שונים של תחילת דרכם האמנותית. אוצר: שמעון לב.

פילם נואר, גיל צלנר בגלריה האגף בחיפה. בתערוכה יוצגו רישומי נוף אורבני תל אביבי לצד ציורי שמן המכילים את האווירה הטונאלית והרגשית של העיר, דרך של דמויות המופיעות במרחב כמו שחקנים קבועים. "מקומות שרשמתי אותם, אחר כך יש לי בהם מעט אחיזה – אני לא זר בהם, הם יותר ידידותיים אלי." (מתוך הקומוניקט).

גל קינן

יום שישי, ה-29.7:

אזור חיתוך, תערוכת זוכי פרס עודד מסר לאמן צעיר במלאות עשור למותו, מגיעה למוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד. העבודות בתערוכה מייצרות אזור חיתוך אסתטי ותוכני של מעשה האמנות כאן ועכשיו. מציגים: גל קינן, אפרת קליפשטיין, איתמר ג'ובני, לאה אביטל, מאיה אטון, ורד נסים, טמיר ליכטנברג. אוצרת:  דיאנה דלל.  במקביל, מוצגות במוזיאון:  התערוכה  "ציור הקיר שאבד"  של מרסל ינקו, ועבודת הקיר של יעל בלבן – "זמן אבוד".

אור קיים, תערוכה והשקת ספר של הצלמים דניאל צ'צ'יק ואורן יזרעאל בגלריה הוראס ריכטר. בתערוכה יוצגו צילומי פורטרטים של יוצרים המופיעים בספר, המאפשרים הצצה אינטימית לחיים בישראל. אוצרת: כנרת אביבי בלוך.

יום שבת, ה-30.7:

שיח גלריה בתערוכות של חן שפירא ורענן חרל"פ בסדנאות האמנים בת"א.

יום שלישי, ה-2.8:

פרויקט חדש בג'סי כהן: ג'סיקום – פלטפורמה סלולרית שיתופית שהוקמה ע"י דמיטרי קליינר ומעודדת תקשורת אקראית כמודל להפצת מסרים בקרב משתתפים ברשת. ג’סיקום ממשיך את הגישה של Miscommunication Technologies היוצרת סאטירה שמבוססת על רשתות תקשורת פופולריות. הפרויקט שם דגש על פשטות ואינטראקציה אנושית ולא על תחכום טכנולוגי. העבודות חושפות את היחסים החברתיים המגולמים במבנה האינטרנט והרשתות החברתיות והסלולריות, תוך יצירת פלטפורמות שמתפקדות בצורה מפתיעה ומשעשעת. בערב ההשקה תתקיים במרכז לאמנות דיגיטלית הרצאתו של דמיטרי קליינר "המניפסט הטלקומוניסטי".

יום רביעי, ה-3.8:

דימויים קולנועיים, תערוכת צילומים של נינו הרמן בסינמטק ירושלים. הצילומים בתערוכה מייצגים את ה תהליך בו עבר מהיותו צלם עיתונות וחדשות לצלם רחוב המצלם צילומים ספונטניים מתוך אמפתיה ורצון לגעת ברגעים אנושיים. אוצרת: תחיה הרמן.

תערוכת בוגרים של המסלול לציור של בית הספר לפיסול ולציור בסיס, במתחם התחנה בתל אביב. במסגרת התערוכה יוצגו שבע תערוכות יחיד של בוגרי מסלול ציור.

זמיר שץ

ציטוט לסיום:

…"אני רוצה שהצבע יתפקד כמו בשר … הייתי רוצה שהדיוקנאות שלי יהיו האנשים עצמם, לא כמוהם – לא להסתכל על הדוגמן, אלא להיות הוא עצמו. מבחינתי, הצבע הוא האדם והוא יעבוד למעני על הבד בדיוק כפי שהבשר יעבוד למעני בגופי"… (לוסיאן פרויד, 1922-2011)

——-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *