רב ערב: 13.7.11

שלום, אנו שמחים להציג את "רב ערב" – יוזמה חדשה של כתב העת לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב". מערכת "רב ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב ערב" ומפורסמים בתשלום,  נבחרים ומסוננים ע"י עורכי […]

שלום,

אנו שמחים להציג את "רב ערב" – יוזמה חדשה של כתב העת לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב".

מערכת "רב ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב ערב" ומפורסמים בתשלום,  נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.

כיצד זה עובד?

אם כתובתכם/ן כבר מופיעה ברשימת התפוצה של "ערב רב", תקבלו גם את עדכוני "רב ערב". במידה ואינכם/ן מעוניינים/ות לקבל גם את הניוזלטר השבועי, כנסו לקישור עדכון מנוי ובחרו לאיזה מבין העדכונים תרצו להיות רשומים – מאמרים ב"ערב רב", מידע מ"רב ערב" או שניהם.

אם לא נרשמתם/ן לרשימת התפוצה, כנסו לקישור והקלידו את כתובת הדוא"ל שלכם/ן.

"רב ערב" פועל בשיתוף פעולה בין מגזין "ערב רב" למשרד יחסי הציבור אלה איתן, אולם חשוב להדגיש כי השירות אינו מיועד רק ללקוחות המשרד.


מומלצי השבוע:


תערוכת בוגרי בצלאל 2011

פתיחה: יום חמישי, 14 ביולי 2011 בשעה 19:00

קמפוס בצלאל, הר הצופים, ירושלים

נעילה: 29 ביולי 2011

לפיד חן

התערוכה השנתית של בוגרי בצלאל תציג ברחבי הקמפוס עבודות ציור, פיסול, צילום, עיצוב, תכשיטים ואביזרי לבוש ואופנה, מיצבים, מיצגים, סרטי וידיאו ואנימציה, כלי קרמיקה וזכוכית.

בתערוכה יוצגו עבודות הגמר של בוגרי המחלקות: אמנות, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, צילום, צורפות ואופנה, אמנויות המסך, עיצוב קרמי וזכוכית וארכיטקטורה.

שעות פתיחה:

ימים א'-ה' 10:00-21:00, יום ו' 10:00-16:00

תערוכת בוגרי המחלקה לארכיטקטורה תיפתח ביום שישי, 15 ביולי 2011 בשעה 11:00, ברחוב בצלאל 1 (פינת שמואל הנגיד), ירושלים.

הכניסה חופשית

ביום שני 25.7.11  (9 באב), התערוכות יהיו סגורות.

 


רשימו – תערוכת יחיד של תמר שפוני

פתיחה: 13 ביולי בשעה 20:00

מעמותה, מרכז לאמנות ומדיה על שם דניאלה פסל – מדרגות הביקור 58, עין כרם

רשימו היא תערוכת יחיד ראשונה של תמר שפוני, שנוצרה בשנה וחצי של עבודה כאמנית אורחת בחללי מעמותה. התערוכה מורכבת מעבודות פיסוליות וטקסטואליות, מיצב פיסולי דמוי טלסקופ בו הצופה הופך לנצפה, מיצב קינטי בו התכנים והשרידים של הספרים ששפוני פסלה מייצרים עבודה חדשה ומיצבי וידאו העוסקים בזמן ובזכרון מפורק.

חווית הצופה, השוטטות שלו\ה באחד המבנים המרתקים בעין כרם, הופכים לחוויה מלאת רבדים, בה הפער שבין הזמנים נעשה מוחשי, בלתי פתור ומזמין לביקורים חוזרים.

מופע מוזיקה ביום הפתיחה: תטיס

במידה וגלי הים ילחכו את מדרונות ירושלים עין כרם תהיה המקום הראשון להפוך כפר דייגים לרגע”.

ח ו ו א ר ו: עודד אלוני – כלי הקשה

ירדן ארז – כלים אקוסטים ואלקטרוניקה

התערוכה היא חלק מתוכנית "אמנות בצומת" במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים ובתמיכת קרן אוסטרובסקי ומעמותה במרכז לאמנות ומדיה על שם דניאלה פסל.

ימים ושעות פתיחת התערוכה

יולי: 13, 16, 19, 20, 21, 23 ,26 ,27 , 28, 30

אוגוסט: 2 ,3 ,4 ,6 , 9 ,11 ,8 / שעות: 20:00-22-30

 


קליפסו – מחול מאת נעה שדור

יום שני, 18 ביולי בשעה 21:00

פסטיבל מחולוהט

מרכז סוזן דלל

הזמנת כרטיסים: 03-5105656

קליפסו (צילום: אלין לב הר)

קליפסו היא כרוניקה של התפרקות, שנעה על קו התפר שבין טבע לתרבות, הזדקקות ועצמאות / אהבה ואכזריות.  ארבע נשים לכודות בתוך סדר מיתולוגי שכל הזמן מתעדכן – מיוון ועד הוליווד, מצה"ל ועד יורוטראש. העולם המושלם שהן יוצרות אינו שייך להן. הזוהר לעתים מתעמעם, ולפרקים מנצנץ במלוא הדרו. מרד הנעורים תלוי מול ההתבגרות הבלתי נמנעת.

על מה הן צריכות לוותר בדרך? למי הן ישמרו אמונים?

רקדניות יוצרות:

דורון רז – אברהם, ענבר נמירובסקי, אסנת קלנר, רוזלינד נוקטור

הלבשה וסטיילינג: טניה ג'ונס

עיצוב פסקול: שחר אמריליו

תאורה: אלון כהן

ניהול חזרות: מלני ברסון, אנדראס מרק

תפאורה: שירי גולן

צילום סטילס: אלין לב הר

הפקה: גאיה וינברג


יצא גיליונו השלישי של מגזין Ms.Use

והפעם: מין ללא איברים – סייבר-סקס   /   קיץ 2011

מיס.יוז עשתה סקס במרחב הציבורי, התלכלכה במרחב האקולוגי ועכשיו היא משוטטת במרחב הווירטואלי. מין ללא איברים– cyber-sex הוא השלישי בסדרת התנסויות במופעים של מיניות וטקסטואליות במרחבים שונים ועוסק ביחסי הגומלין בין הקיום המיני שלנו במרחב הווירטואלי ובמרחב הממשי.

מסגרת המרחב האינטרנטי מאירה את עבודתם של ז'יל דלז ופליקס גואטרי "איך להיעשות גוף ללא איברים?" באור חדש, שכן עתה מרכזיותו של הגוף הפיזי במפגשים הבין–אישיים הולכת ומאבדת ממשקלה, משתנה, ומובנית שוב ושוב באופנים חדשים, מפתיעים לעתים. פייסבוק מחליף את הפנים שלנו, poke מחליף את האצבע ו–youtube הופך אותנו לצינורות המזרימים תוכן לחלל משותף. בסביבה וירטואלית זו אנו חופשיים לעצב לעצמנו זהויות ודימויי גוף החורגים מגבולות הקיום הפיזי שלנו ולכונן לעצמנו צורות קיום חלופיות, דינמיות ומתחדשות–תמיד.

האינטרנט ייצר תנאים להתארגנויות קהילתיות מסוגים שונים ופרץ את גבולות התקשורת המוכרים לנו. הוא פתח בפנינו פתח לקיום של קרבה, אינטימיות ומיניות שאינן תלויות מגע פיזי. כך, גם המיניות שלנו מקבלת הזדמנות לשנות צורה או להעתיק עצמה לכרי משחק חדשים. החוויה המינית שחווים מפעילי האווטר ב–Second Life למשל אינה בהכרח מוחשית או משמעותית פחות עבורם ממה שנתפש לרוב כחוויה מינית. הקיום ברשת יכול אפוא להזכיר ולהאיר לנו את הימצאותו של היבט התיווך ביחסים בין פרטים וגופים; יחסים אלו תמיד מתוּוכים באמצעות אידיאלים, רעיונות וסדרים חברתיים ופוליטיים.

הגיליון הנוכחי עוסק ביחסי הגומלין בין הקיום המיני שלנו במרחב הווירטואלי לבין הקיום המיני שלנו במרחב הממשי; באופנים שבהם התנסויות ברשת משפיעות על ההזדהויות השגרתיות שלנו; ובצורות שבהן מגבלות, חוקים ונורמות של מיניות מתעמעמים. המישור הפיזי והמישור הווירטואלי מתקיימים במקביל, משתרגים ומתנגשים, מכתימים זה את זה ומשתקפים זה בזה. בבחירת הדימויים והטקסטים ניסינו לחשוף את הקשרים ביניהם ואת המורכבות שבכל זאת מתקיימת בעולם המקוון לכאורה עולם חדש מופלא, משוחרר מעכבות ונטול תכתיבים.

לרכישה: ברשתות סטימצקי, צומת ספרים, בגלריות, בחנויות ספרים עצמאיות ובאתר המגזין: www.msuse.com

מחיר לצרכן: 50 ₪


פסטיבל ליידי פסט – תל אביב יפו

14-16.7

מתחם ביה"ס קהילה החדש, רוגטקה, סלון מזל, קואליצית נשים, סטודיו נעים

http://ladyfestlv.wordpress.com

הליידי פסט הוא פסטיבל פמיניסטי למוזיקה ואמנות ללא מטרות רווח, הכולל הופעות חיות, מוזיקה, אמנות, סרטים וסדנאות שיתנו במה ליוצרות מקומיות.

היוזמה, שנולדה בארה"ב בשנת 2000, היא חלק מרשת עולמית של קבוצות נשים עצמאיות המבקשות לשבור את הסטריאוטיפים של איך אישה צריכה להראות ולהתנהג ומה היא יכולה ולא יכולה לעשות, לקדם יצירה של מוזיקה עצמאית ויצירה פוליטית. ההופעות בפסטיבל יהיו ברובן של נשים (אך לא של נשים בלבד) מתוך רצון ליצור מרחב שונה מזה שנשלט ברובו על-ידי גברים הנמצאים ב”קדמת הבמה” בחיי היומיום בכלל ובמוזיקה בפרט.

תוכנייה של סדנאות והופעות באתר הפסטיבל

א/נשים מכל המינים והמגדרים מוזמנות ומוזמנים לפסטיבל


Double Trouble – חגית שחל

פתיחה: 21.7.11, 20:00 / נעילה: 19.8.11

אוצרת: רותם ריטוב

גלריה אפרט ארט, רחוב השוק 42, פלורנטין, ת"א

חגית שחל

סדרת העבודות Double Trouble מציגה חיתוכי לינוליאום המתארים קטלוג פרטי לבוש נשי-מיני ואיקוני, בעל משמעויות מקבילות ומהופכות. פרטי הלבוש מייצגים נשיות חזקה, משוחררת ובטוחה במיניותה, אך גם מנציחים את האישה הכבולה והנשלטת. המחוך המרים והמחטב הוא גם החגורה החונקת, המגבילה את היכולת להתנועע בחופשיות ובנוחות. אלמנט הקשירה מייצג גם הוא את אזור הדמדומים הנע בין כאב ועונג.

תהליך החיתוך והגילוף בלינולאום דורש כוח פיזי רב, ונעשה בעבודה של פציעת והסרת שכבות חומר. שחל בוחרת בטכניקה זו ובצבעונית של שחור/לבן, על מנת להדגיש את הכוחניות שבפרטי הלבוש הנשי-מיני.

 


תערוכה רצה:


"פרויקט סוטה"עפרי כנעני

בגלריה רוטשילד 69 (השוכנת בשדרות רוטשילד 12),

אדפטציה חזותית למסכת "סוטה" מן המשנה. התערוכה, שאצרה נועם סגל, כוללת מיצב הקרנות ב-360 מעלות, המורכב מסרט בהשתתפות השחקנים משה איבגי, קרן אור וטלי שרון, ועוסק בסיפורן של שתי אחיות שנאמנותן זו לזו נבחנת, כאשר בעלה של אחת מאשים אותה בבגידה.

www.rothschild69.co.il

שעות פתיחה: ג' – ה' 11:00-19:00

שישי – שבת 10:00-14:00

 

2 תגובות על רב ערב: 13.7.11

    כמה צפויה ומיושנת ההמלצה על בצלאל… ומה עם מקומות שהם אחרים באמת? אולי משם תצא בשורה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *