לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-21.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

השבוע פתאום הכל הרגיש לי קצת אחרת. השגרה הזו, שבדיוק התחלתי להתרגל אליה, הפכה למשהו שונה. אני מניחה שזה התחיל ביום ראשון שהרגיש בכלל כמו סופשבוע, המשיך עם כל הלא לאכול חמץ/לא לעשן הזה (אל תשאלו מה הקשר), עבר דרך הים (איזה שמש כיפית הייתה השבוע!), ומשם הדרך להתחלה של פרויקט חדש (שבכלל לא דמיינתי […]

השבוע פתאום הכל הרגיש לי קצת אחרת. השגרה הזו, שבדיוק התחלתי להתרגל אליה, הפכה למשהו שונה. אני מניחה שזה התחיל ביום ראשון שהרגיש בכלל כמו סופשבוע, המשיך עם כל הלא לאכול חמץ/לא לעשן הזה (אל תשאלו מה הקשר), עבר דרך הים (איזה שמש כיפית הייתה השבוע!), ומשם הדרך להתחלה של פרויקט חדש (שבכלל לא דמיינתי שאתחיל) היא כמעט מתבקשת. יכול להיות שיש משהו באוויר. יכול להיות שזה בגלל שיש לי יום הולדת היום. בכל מקרה, פתאום הכל מרגיש קצת אחרת.

סרגיי אנגל ונטלי גורודצקי

הערב, יום חמישי ה-21.4:

שי עיד אלוני פותח את תערוכת היחיד חזיונות בגלריה ברוורמן, בה הוא מסכם במיצב מחקר פיגורטיבי תרבותי העוסק בקשר בין המרחב הפנימי למציאות היומיומית.

באמצע, תערוכת אמצע של המחלקה לעיצוב תעשייתי, המכון הטכנולוגי בחולון, בהאנגר 2 בנמל יפו. בתערוכה יוצגו מגוון עבודות : כלי קרמיקה שעוצבו עבור אלו"ט, מאסאג'רים, כסאות נדנדה, גאדג'טים שונים, ועוד.

2 תערוכות חדשות ייפתחו בתאטרון ירושלים:

למה לזכור? תערוכה משותפת לזוג האמנים הבינתחומיים סרגיי אנגל ונטלי גורודצקי, המציגים את הקשר בין העולם הוירטואלי לסיפורי התנ"ך. .."יצאנו מהרעיון שצריכים להיזכר מי אנחנו, מה העבר שלנו ולייצר כיוון חדש באמנות שיהווה אלטרנטיבה בריאה לכולם … והנה הגענו ליהדות, כי זאת הזהות שלנו".. (סרגיי אנגל). אוצרת: נגה ארד אילון.

נח לובין עם התערוכה בין מצריים לנצח, מציג 25 ציורי ענק, המשקפים את נק' מבטו על ההמולה היהודית האין סופית סביב ליל הסדר. אוצר: דורון פולק. "אני מצייר כדי להימלט מעריצות ההיגיון, בשפה, וכדי לתפוס את השתיקה שבמבט, עם או בלי הבנה. אני רוצה לגעת. לטעום … אני רוצה להגיע לאינטימיות עם העולם שסביבי ולא לחיות כזר שעובר בעולם בלי ללמוד את השמות והפרצופים שחוצים את השמות הללו. אני מסתכל, אני מקשיב, אני נוגע, אני טועם, אני מצייר. ובציור אני אוהב, כמו ילד, פשוט". (נח לובין על עבודתו).

יום שישי, ה-22.4:

פיקניק בבית העיר בצהריים אור קוליים עם חברי מערכת מחול – עיתון לאמנות, באירוע שטוף רעיונות, דימויים, מוסיקה ואמנות. בין המשתתפים מעיין אליקים, ג'סי לוקרד, רתם ליניאל, יריב ספיבק, תומר רוזנטל ועוד.

יום שבת, ה-23.4:

מרווחים, תערוכה המשותפת של יונתן לוי ושי עיד אלוני, מבקשת לבחון דרך דיאלוג ביניהם את האופן בו האינדיבידואל מממש את תוקפו דרך הדיאלוג עם האחר, בניכור שבחוויה הבינאישית בעולם המודרני, מול רגעים של דיאלוג בינאישי נשגב אשר מתקיים ברגע שהאדם פוגש את האלוהי דרך מפגש עם זולתו.

אלקה ארבל בגלריית עין הוד, עם תערוכת קולאז'ים ומייצג של בדים, העוסקים בנושא מגדל בבל. אוצרת: יסמין ארבל.

שיח גלריה עם חיים בן שטרית במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, שיסכם את הפרק השלישי בפרויקט "מעקפים": המסע של פיבי ועבדאלוואדוד. בן שטרית ידבר על עבודתו תוך הקרנת עבודות נוספות, שאינן מוצגות בתערוכה.

שיח גלריה עם שירה גלזרמן בגלריה שי אריה בתערוכה יום הולדת לאינפנטה, הבוחנת את הנטייה האנושית לראות את הבודד כרומנטי ואת האומלל כמבדר, דרך התבוננות באזורי אסון.

שיח גלריה עם האוצרת הדס קידר על התערוכה קאווה עוני בגלריה 121, בתערוכה של משה גרשון, רועי מנחם מרקוביץ', הדס קידר, הבוחנת את הקשר בין פוליטיקה, תרבות ואמנות.

שי עיד אלוני

ועוד קצת:

"יש לנו בעיה עם אמנות פלסטית: אני לא מכיר אנשים שזה גורם להם לבכות, כמו ספר טוב או סרט. ואם היא נראטיבית, זה בדרך כלל פאתטי".. גיא בר אמוץ עם "אל לה למכונת העבודה לרצות לנגן בכינור" ברוטשילד 12.

זאב אנגלמאייר במוזאון הקומיקס בחולון.

הבית של A5.

ביקור בסטודיו של גבי קריכלי המוכשר.

מרכז חדש לקרמיקה עכשווית בדרום ת"א.

השבוע תפתח בגלריה 1024 הוירטואלית התערוכה "יום ראשון" של גיא קרידן. ועד שהיא תעלה, אתם עדיין יכולים להספיק ליהנות מלאהוב את הפגמים, התערוכה של ג'ניפר אבסירה.

מליון מזל טובים ואושר ליונתן ועדי אמיר.

חג שמח!

 

 

5 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-21.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    לגיא האמן המצויין. אולי כי המטרה שלה היא לחשוב ולא בהכרח לבכות. חוצמזה ראיתי עבודות שגרמו לי גם וגם.אז מה ההכללות. ומחול גורם לך לבכות?

    מזל טוב דורית!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *