לא רק יין זול: דור ההמשך

ה-20.1.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

ט"ו בשבט כאן, יומולדת לעצים. מה יכול להיות יותר כיפי מיום הולדת קולקטיבית שכולנו יכולים לחגוג ביחד?? נכון, לא הרבה. אז צאו החוצה, נצלו את מזג האוויר המקסים שבחוץ (לפני שהחורף באמת יגיע לפה), עשו פיקניק של פירות, טעו עץ או שניים, תחגגו במסיבות רחוב, צאו לפתיחות ושתו הרבה יין זול. גם יין זה סוג של פרי..

נ.ב. ידעתם ש"בלה" הוא השם הכי נפוץ בארה"ב לכלבים?

סמדר אליאסף, מוזיאון ר"ג

היום, יום חמישי ה-20.1,

תערוכה חדשה לסמדר אליאסף בשם תקריות, במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן. העבודות מבקשות מקום של התבודדות, בו הצופה יוצר את המשמעות שבמחשבה הפרטית, מקדש של התבוננות פנימית והשראה. אוצרים: מאיר אהרונסון ואמון יריב.

להחזיר מבט, תערוכה קבוצתית במוזיאון בת ים – איך אנחנו קולטים פעולה אמנותית? התערוכה מציגה את הפעולה האמנותית-חברתית על ביטוייה העכשוויים ובוחנת כיצד הצופה קולט אותה ובאילו תנאים. האמנים בתערוכה מבקשים לתקשר עם הקהל דרך חוויה והתנסות, ולא באמצעות דמוי או אובייקט. העבודות יוקרנו על מסכים גדולים הסובבים את הקומה השנייה של המוזיאון. לכל עבודה צורפה גם "עמדת תגובה" בקומה התחתונה, בה מבקרים וצופים מוזמנים לתאר את העבודות או להגיב עליהן. התגובות שיצטברו הן מעין מקבילה לעבודות עצמן. מציגים: גיל & מוטי, יוסי ואיתמר, תרזה מרגולס, קוקו פוסקו, פרויקט וואטס האוס, פרפים, ,צוות החשיבה גאנה, ריאקטור. אוצרת: חן תמיר. בערב הפתיחה יערך מפגש ודיון בהשתתפות: חן תמיר (אוצרת התערוכה), דגלאס פולסון (פרפים), ניקי ראסל (ריאקטור), אדגר ארסנו וסו בל יאנק (פרויקט וואטס האוס), יוסי ואיתמר.

"היינו כדרכם של האדום והירוק" בגלריה מיקה, המציגה את עבודותיה של אסנת בן שלום, ביתו היחידה של האמן אורי ריזמן. בתערוכה יוצגו עבודות ציור גדולות שנוצרו מתוך אלבומי משפחה, ושמגוללות את סיפור המשפחתי האישי של האמנית. זוהי גם תערוכת מחווה לאביה, שהחודש יציינו 20 שנה למותו. אוצר: ליאב מזרחי.

ורה קורמן תציג את בננה ספליט בגלריה שי אריה. העבודה, המציגה את האמנית מכוסה בשוקולד כשלשון פרה מלקקת אותה, מתקשרת עם ציורים מהמאה ה- 17, בהצגת דמות אישה עם טבע דומם. העבודה משלבת אסוציאציות כגון, תאוות הכוח, טאבו ותשוקה, וחוקרת את היחסים בין מזון, דפוסי צריכה ומיניות. עבודה זו מוצגת במקביל בפרוייקט של האמנית פיפילוטי ריסט 'Let Your Hair Down' במוזיאון לאמנות עכשווית ברוטרדם, הולנד, ומלווה בטקסט שנכתב על ידי שרי גולן סריג  באתר המוזיאון נכתב: "אכילת בננה ספליט אף פעם לא תהיה אותו דבר אחרי צפייה בעבודה זו". פייסבוק.

סמן האטלס – פתיחת תערוכה והשקת הספר, לשחר גולן סריג בבעלי המלאכה. הספר משלב רשמים אוטוביוגרפיים ופיקטיביים בתוך מבנה של נארטיב שבור, בתוך עולם  בו היכולת להתמצא ולשרוד מוטלים במבחן תמידי, תוך צורך לחדד את המבט. התערוכה מכילה דימויים הלקוחים מהספר המבוצעים בטכניקת הדפס רשת. כל הדפס בתערוכה הוא דימוי חד פעמי, שעשוי לחזור בוריאנטים שונים ולהופיע בצורה אחרת תוך שימוש במדיום. אוצרת : שרי גולן סריג. "בטח הוא יכחיש את זה, אבל אם שחר סריג צריך היה לסדר לעצמו ביוגרפיה הוא היה בוחר להיות ריס מעל עינו של עיט. כן, אותו ריס הנושר על האישון ומטשטש את מזימת ההסתערות על החיה שנידונה למוות. אחר כך היה מחליק עצמו מאותה עין רשעה ומתנודד בין שמים לארץ". רוני סומק, מתוך גב הספר.

אסף גאם-הכהן פותח את התערוכה 10 אנשים שכמעט הכרתי בגלריה אינדי. אוצרת: יהודית מצקל. בתערוכה מוצגים פורטרטים דמיוניים, השומרים על אספקטים וויזואליים הנאמנים לשפה הצילומית, כדי לבחון את החלל שבין ציור לצילום ועיצוב גראפי ואת גבולות המדיום הדיגיטאלי וכן את גבולות המציאות.

יופי בפלורנטין 45. מציגות: אלה ליטביץ, אלי אהרוני, דנה אריאל, מיכל בר אור, מיכל קול, עילית אזולאי, רוסלנה ליכטציאר. אוצר: רועי קופר. פייסבוק.

פתיחת התערוכה הקבוצתית רפאים בגלריה טבי לאמנות. בתערוכה מוצגים 5 ציורים המשרטטים תמונה של נוכחות רפאים, השואבת מזיכרון רחוק, נוף ערפילי וריק, שרידי קיום אנושי. התערוכה מציגה ציור הזוכר את הפיגורטיביות, אך כזה שלא הופך אותה למושא הציור. אין הוא מציג וירטואוזיות לשמה, או ציור המשרת את הטכניקה. מציגים: מידד אליהו, חמי בר-אור, גיל הלר,שחר סיון, אסנת סרבגילי.

ורה קורמן, גלריה שי אריה

יום שישי ה-21.1,

יריד קטלוגים– שיתוף פעולה בין מלון ארטפלוס לחללי התצוגה המרכזיים בארץ במסגרתו מרוכזים ומוצעים למכירה בחלל אחד מיטב הקטלוגים לאמנות ישראלית עכשווית. בהשתתפות: מוזיאון אשדוד, גלריה ברוורמן, מוזיאון בת ים, גלריה גורדון, גלריה החדר, גלריה טבי, גלריה המשרד (מגזין טרמינל), כתב העת מעין, הפורום הישראלי לאמנות אקולוגית, מגזין פיקניק, מגזין פרוגרמה, מוזיאון פתח תקוה לאמנות, המשכן לאמנות עין חרוד, גלריה רוזנפלד, גלריה שלוש, גלריה 39, גלריה P8, מגזין Ms.Use, מגזין Forno.   פייסבוק.

שיח גלריה בג'ולי מ., בתערוכה של שי קרמר Fallen Empires, המנציחה את הנוף הישראלי, הרווי בשרידים של אימפריות קדומות וצובר שכבות של היסטוריה כמו שכבות צבע.

שיח גלריה בגלריה בינט, בתערוכה נופי ניו יורק של מיכאל קובנר, המציגה ניו יורק אינטימית, דרך בנייני מגורים, חנויות, חלונות, ופארקים. בשיח ישתתפו הצייר מיכאל קובנר ומבקר האמנות גיל גולדפיין.

פתיחה לתערוכה הקבוצתית המרחב הפנימי בגלריה גרוס. בתערוכה המרחב הפנימי יוצגו 18 ספרי אמן הפורסים את המרחב פנימי של המשתתפים, בעבודות אינטימיות הדנות בכאב העבר ובניסיון לשנות את הנעשה, כמעין ספר מפות המוביל לשום מקום. מציגים: שרה ארליך, עינת ביקל, ישראל דרור חמד, לילי פישר, עפרה רוטמן, אילנה מינקוב שודרון, אורי שניידר וסוזי שומוביץ. מנחת הקבוצה ואוצרת התערוכה: מאיה כהן לוי.

יום שבת ה-22.1,

האטליה של יחיאל שמי בקיבוץ כברי. הצצה אל 'בית המלאכה', שנשאר כפי שהיה בזמן פעולתו. תערוכת הרישומים מוצגת בחלל הציור ומכנסת מבחר עבודות שנעשו בתקופות ובטכניקות שונות. המשותף להן הוא הקו כרכיב של העבודה. התערוכה מזמנת לצופה מפגש עם אמן המוכר כפסל שעסק בחומרים כבדים ופראיים יוצר בקו עדין ומדויק. במסגרת האירוע פתיחת תערוכת רישומים. אוצרת: סמדר שינדלר.

תומס זיפ פותח תערוכת יחיד בגלריה זומר,  בשם The Forbidden Conduct – Deviations in conservative societies בה הוא יציג ציורים ופסלים חדשים. במקביל, בחדר הפרוייקטים S2 תפתח תערוכה Possibility of a Book שאוצרים לאה אביר ורן קסמי אילן, בה תתקיים סדנה ליצירת ספרי אמן במהלך כל תקופת התערוכה.

שיח גלריה ב- contemporary עם האוצרת מעין אמיר,  בתערוכה המכנסת אוסף עבודות של אמנים ישראליים מתקופות שונות ובמדיומים שונים, שהמשותף להם הוא שימוש בשפה האנגלית. "דווקא באמצעות יצירת הטקסט, התערוכה רוצה להציע את עצמה כאירוע שמאפשר להרהר בחוסר היציבות של המשמעות בכלל. היא מציעה את המרחב של התרגום גם כמרחב בו השפה נאבקת להסביר דווקא את מה שהיא מתקשה להמיר, לנסח מחדש, מרחב בו מתחולל המאבק להמציא מילים עבור צורות משמעות לא מוכרות, להשתהות ברגעים שבהם לא פעם המילים נעלמות" מתוך טקסט שכתבה אמיר.

בפעם הראשונה, יתקיים יריד האמנות הבינלאומי VIP ART FAIR באינטרנט. ביריד ישתתפו 139 גלריות מהמובילות בעולם, כשכל גלריה יכולה להציג 8-20 יצירות אמנות בביתן הוירטואלי שלה, ולאחסן עבודות נוספות בחדר וירטואלי אחורי. ניתן לגלוש בחינם כדי לצפות בעבודות, אבל מי שיהיה מעוניין לשוחח עם הסוחרים ייאלץ לשלם על כרטיס כניסה.

תומס זיפ, זומר

יום שני ה-24.1,

Lock, Stock & Barrel– תערוכת יחיד לד"ר קולט ליינמן בלופט של קסטיאל. ליינמן עוסקת בציור, שירה, אוצרות, ליווי אמנותי וחוקרת אמנות וספרות. בתערוכה בבית קסטיאל, יוצגו שלוש סדרות שונות בסינתזה מושלמת. הניגודים, הבאים לידי ביטוי בצבעוניות ובתוכן, מייצגים את המהות השוכנת במקום המפגש שבין שמים וארץ, טוב ורע, גבר ואישה, רוח וחומר כשנקודת המפגש מאפשרת את הווייתו של השלם. אוצרת: מאיה קשביץ.

שיח גלריה בגלריה אלפרד בתערוכה הזוגית ציור על ציור עם האמנים נעמי לב ואלעד רוזן. בנוסף, הרצאה מפי האמנית נועה ליברמן, בנושא: "לדבר על הקיר", על חלל התצוגה במאה ה-21. המפגש הציורי המתקיים בתערוכה מציג שתי תפיסות עולם ציוריות, כשהמשותף הוא התשוקה לציור עצמו. ליווי אוצרותי: אתי אברג'יל.

יום רביעי ה-26.1,

הרצאה: רסטורציה ופרקטיקת עבודה נכונה בסטודיו, בגלריה החדשה של סדנאות האמנים בירושלים. בין הנושאים עליהם ידונו: שימור יצירות אמנות, הנחיה והדגמה על פרקטיקת עבודה נכונה יותר בעבודה עם נייר, שמן על בד, פיסול, איחסון ושינוע עבודות. בהנחיית: חסיה רימון – משמרת נייר, עירית לב – משמרת חפצים , שרון תג'ר – משמרת ציורים, דפנה וולף – משמרת ציורים ומסגרות. ההרצאה תתקיים במקביל לתערוכה "אבן נייר ומספריים" פרי יצירתם של אמני הסדנאות. פייסבוק.

מאיפה באים הדימויים? המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר מחדשת את סדרת הפגישות על ציור שהחלה בגלריה דרום, לפני סגירתה, ומקיימת אסיפת ציור. רב-שיח על דמיון, נראטיב וטכניקה בזירת הציור העכשווי בהשתתפות: רותי בן יעקב, אסף בן צבי, עמי פייצביץ', נורברט שוונטקובסקי ונטעלי שלוסר. מנחה: יונתן גולד.

אסף גאם הכהן, גלריה אינדי

לינקים

הדס רשף יצאה עם מבט עגום מהכנס "לומדים אמנות" שהתקיים בשבוע שעבר.

דנה גירלמן עם עשרה פסלים מונומנטליים שאפשר למצוא ברחובות ת"א.

לפעמים נדמה לי שבגלל הנגישות המופלאה שמציעה הרשת, קצת קל לשכוח עד כמה מספקת חוויית הדיפדוף שיכולה לבוא מהמדיה המודפסת. יעל גוטרייך אורון עם חמישה כתבי עת לאמנות.

יובל סער עם יואב טמיר, אורי טור וצח כהן, שלושה חברים שנכנסו לדירה מאתגרת בתל אביב והפכו אותה לפרויקט אמנותי.

2 ציטוטים לסיום,

"לא מעניין אותי לקחת דימויים מגוגל אימג'ס ולצייר אותם. אומרים שגוגל אינסופי אך הוא סופי מאוד. הדמיון שלי ושלנו יותר טוב מגוגל", עידו מרכוס לאלי ערמון אזולאי.

"מה שלעיתים נראה כמובן מאליו, כמו הזכות הטבעית לעמוד על הרצפה, עשוי להיות דבר מאוד רגשי עבור הצד השני", סיגלית לנדאו עובדת במרץ לקראת הביאנלה בונציה.

8 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך

    לעשות דברים בהתנדבות, גברת פוקץ', לא אומר שמותר לעשות אותם בחוסר אחריות ובצורה מחופפת. תבדקי שוב את האינפורמציה שיש לך על התערוכה בזומר ותחזרי אלינו עם תיקון לעניין.
    הדס-תעשי טובה, תחזרי.

    מושיק, אני משתמש בבלוג הזה כדי לדעת איזה תערוכות יש בעיר. אין לי מושג מי זו דורית פוקץ', אבל אני יודע שאני מעריך את העבודה שהיא עושה. אתה, לעומת זאת חצוף, כפוי טובה ונשמע לי כאיש מגעיל. במקום לתקן טעות שנעשתה בתום לב ובכוונה טובה, אתה בוחר לתקוף.
    איך פלאטו שרון היה אומר : מה אתה עשית בשביל מדינה ?

    בלה? מעולה!
    ותודה על הדיווחים 🙂

    הפתיחה בגלריה מיקה תתקיים במוצאי שבת 12.02.2011 בשעה 19:30
    עד אז אפשר להתרשם מהתערוכה בשעות פתיחה של הגלריה

    חחחח
    סיגלית לנדאו מדברת על רגישות אנושית לאחר. ביום יום זה ממש לא האג'נדה שלה.
    אגב האם משרד החוץ של ליברמן תחת שלטונו של ביבי הולכים לתמוך בפרויקט?
    מעניין לדעת

    אחלה סיקור , תודה 😀

    גם אני אהבתי דורית,תודה!

    אהבתי את המחשבה על יין סוג של פרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *